Vad göra i 2 veckor?

RIA

Trådstartare
Nu från 1 juni så kommer min mans jobb att ändras. Från att ha jobbat 4 dagar och sen varit hemma i 4 dagar så kommer han nu jobba i 2 veckor och sen hemma i 2 veckor.

Jag vet ärligt talat inte hur jag ska få tiden att gå...

Saken är ju den att med Tims funktionshinder så blir allt svårare. Vi kan inte gå till en lekplats som inte är inhägnad för annars drar han iväg. Badhuset funkar inte med 2 barn, varav den lilla hatar att bada. Busfabriken var vi på första gången i helgen och det gick bra men någon måste vara med honom hela tiden så med 2 barn går det inte...

Vad finns det mer man kan göra?

Jag har aldrig varit på någon öppen förskola men vet att det finns i stan.

Att bara sitta hemma i 2 veckor skulle göra mig knäpp. Sen så känner vi ingen med barn så den möjligheten med Barn leker-vuxna fikar finns inte heller.

Har god lust att sätta oss i bilen och vara i Luxemburg dom 2 veckorna med, men det funkar ju inte egentligen...

Tips?

Sv: Vad göra i 2 veckor?

Har god lust att sätta oss i bilen och vara i Luxemburg dom 2 veckorna med, men det funkar ju inte egentligen...

Tips?

Varför inte? :)

Andra tips är t ex fiska, gå på picknick i skogen, åka till nån djurpark...blä vad idéerna bara dog :crazy::D

Skaffa en kotte till så får du häcken full!! Allvarligt. Varför kan du inte åka med?

Testa öppna förskolan skulle jag säga! Där kan man dessutom lära känna andra som är hemma med barn på dagarna. Det var guld värt för oss, eftersom inte många av våra "gamla" kompisar hade barn.

Varför inte? :)

Andra tips är t ex fiska, gå på picknick i skogen, åka till nån djurpark...blä vad idéerna bara dog :crazy::D

visst skulle det funka att vi är där nere, men dels så har vi 2 hundar som inte har några pass så då måste dom stanna hemma och ordna hundpassning 2 veckor i månaden känns inte snällt mot dom.
Å sen så är det inte säkert att min man är i Luxemburg hela tiden. Han ska ju köra lastbil den tiden han är där i luxemburg, holland, belgien, tyskland, frankrike och norra spanien. Så det är inte alls säkert vi "ses" något där nere.

Testa öppna förskolan skulle jag säga! Där kan man dessutom lära känna andra som är hemma med barn på dagarna. Det var guld värt för oss, eftersom inte många av våra "gamla" kompisar hade barn.

Ja, jag kanske skulle ta och pallra mig dit någon dag.
Känner ingen alls här i stan så kanske dags att börja göra det...

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 664
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 464
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama