E
ewa_85
Sv: Vad göra? (OBS LÅNGT!)
Ok. Jag förstår att det kommer att ta tid at få ordning på detta, men vi har ju gjort några framsteg iaf =)
Markarbete, longering, dubbellongering och tömmkörning har hjälpt oss oxå =) Men tyvärr är jag inte så bra på NH, kan några övningar som instruktören visade mig/oss. Men det har oxå hjälpt mycket.
jag försöker ju att arbeta från marken, genom just longering, tömmkörning, dubbellongering och de få NH övningarna jag kan, men det är så svårt nu på vintern när det är så fruset överallt, sen har det ju vart milt, så det blev ju sönder trampat och sen frös det på igen, så det är ju så förbaskat knöligt
Men det blir väl bättre snart.
Jag har ju iof en sjö ganska nära, som man kan gå till. Men jag är så osäker på hur tjock isen är... De kör ju bil å så på isen, men inte den sjön... För isen är ju plan och sviktande... Fast tyvärr inte inhängnad...
Tack så mkt för ditt svar o att du delade med dig av dina erfarenheter!
ja, det hoppas jag oxå, men det löser sig nog så småning om =)
//Ewa
Mósi skrev:Måste säga att jag hade samma problem med Mósi när han kom men jag visste att han var sån...
Han hade spatt och eksem, var envis som f-n och bara sprang, det va helt enkelt att bara följa med, nu har jag haft honom i 7 år och han är nu världens finaste.
Jag gjorde nog felet att inte ta till hjälp tillräckligt fort, tog hem en instruktör men hennes principer var verkligen inte något som passade oss det kändes inte bra man måste någonstans bestäma sig för hur man vill gå till väga och tänka igenom vad det är man vill.
Markarbete, longering tömkörning och NH har hjälpt oss
Jag har varit på kurs för NH tränare, markarbetes kurs och vanlig ridkurs vilket gett jättemycket
Kanske kan du lära känna honom ordentligt från marken...
Hoppas verkligen att allt kommer att gå bra!!!
Lycka till!
Ok. Jag förstår att det kommer att ta tid at få ordning på detta, men vi har ju gjort några framsteg iaf =)
Markarbete, longering, dubbellongering och tömmkörning har hjälpt oss oxå =) Men tyvärr är jag inte så bra på NH, kan några övningar som instruktören visade mig/oss. Men det har oxå hjälpt mycket.
jag försöker ju att arbeta från marken, genom just longering, tömmkörning, dubbellongering och de få NH övningarna jag kan, men det är så svårt nu på vintern när det är så fruset överallt, sen har det ju vart milt, så det blev ju sönder trampat och sen frös det på igen, så det är ju så förbaskat knöligt
Men det blir väl bättre snart.
Jag har ju iof en sjö ganska nära, som man kan gå till. Men jag är så osäker på hur tjock isen är... De kör ju bil å så på isen, men inte den sjön... För isen är ju plan och sviktande... Fast tyvärr inte inhängnad...
Tack så mkt för ditt svar o att du delade med dig av dina erfarenheter!
ja, det hoppas jag oxå, men det löser sig nog så småning om =)
//Ewa