Vad gör vi? XXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är arg, less, uppgiven.
Benet har blivit betydligt sämre. Kan nu inte ens gå i trappor längre (eller ja, kan kan jag, men det gör fruktansvärt ont så jag undviker dom). Det räcker med att sätta en sko på foten så börjar jag halta för att det drar i den bitna muskeln, och ont gör det! Cykla går an fortfarande, men är långt ifrån en bekväm transportmetod. Igår skrek jag till när jag åkte hiss, för inte ens det funkar felfritt trots att den är väldigt försiktig vid start/stopp :cry:.
Ska ringa vc imorgon och hoppas att dom kan trolla fram en läkartid, och se om det kan bli en remiss nånstans vidare därifrån om hen inte kan uttala sig direkt.
Just nu känns det som att praktiken kommer vara i fara, om jag inte ens kan sitta på en föreläsning i en halvdag utan att behöva ha benet i högläge.

Har ätit middag - Brocoligratäng med pasta och bacon.
I morgon ska jag åka ut till landet med min Kp, hon hämtar mig hemma efter jobbet. Vi ska fota selen och gå igenom mina andra hästprylar som jag har kvar, liggande i Lillstugan. Och fota det som ska säljas.
Fika och mysa framför kaminen

Connemara, bara att slå till!! :love:
Hur viktbärande är en Connemara? Väger runt 85 kg, 174 lång.
Jag vill ha ny häst efter Gammelmannen, men vet inte riktigt vad jag vill ha. Inget för tävling, förutom någon klubbtävling. Lite hopp och dressyr hemma, gärna WE. Men mest ut i skogen. Gärna köra också.
Ibland är jag sugen på en shettis el. likande för bara körning och agility.

Jag vill ha ny häst efter Gammelmannen, men vet inte riktigt vad jag vill ha. Inget för tävling, förutom någon klubbtävling. Lite hopp och dressyr hemma, gärna WE. Men mest ut i skogen. Gärna köra också.

Beror på kroppsbyggnad.

@cili Nej det är inte sant din stackare!
Hoppas du får ordentlig hjälp snabbt så det blir bra någon gång.
*förbannar hundens ägare, hunden och (@cili som fick för sig att cykla:o) och dessutom den som snodde förra cykeln så detta blev, blää!*
Eller är det luftfuktigheten sen du kom hem som ställer till det? Omställningsproblem bara? ;) *hoppas*

Jag är arg, less, uppgiven.
Benet har blivit betydligt sämre. Kan nu inte ens gå i trappor längre (eller ja, kan kan jag, men det gör fruktansvärt ont så jag undviker dom). Det räcker med att sätta en sko på foten så börjar jag halta för att det drar i den bitna muskeln, och ont gör det! Cykla går an fortfarande, men är långt ifrån en bekväm transportmetod. Igår skrek jag till när jag åkte hiss, för inte ens det funkar felfritt trots att den är väldigt försiktig vid start/stopp :cry:.
Ska ringa vc imorgon och hoppas att dom kan trolla fram en läkartid, och se om det kan bli en remiss nånstans vidare därifrån om hen inte kan uttala sig direkt.
Just nu känns det som att praktiken kommer vara i fara, om jag inte ens kan sitta på en föreläsning i en halvdag utan att behöva ha benet i högläge.

:heart

Jag mår toppen och lite till :D
Blev ju lite ridrädd med förra hästen (kallblodstravaren som skickade mig genom ett staket) så jag har inte galopperat Annie utan varit nöjd med skritt och lite trav. Idag red vi dressyr på ängen och vi fattade galopp från både skritt och trav, i form :love: Idag är hon dyr min vackra svarta pärla :heart

De rejälare klarar mycket :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
663
Svar
2 001
· Visningar
98 935
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
381
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
701
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar