Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft mysig day off med besök. De tog med sig några prisbelönta semlor av något slag. Så vi mölade i oss dem. Aaasgoda! Och sen drog vi ut i skogen med hundarna. Mysigt!
Stockholmsbesökarna tyckte det var otroligt lyxigt att ha så fantastisk skog runt knuten. Det tycker ju jag med.
Eller.. ja, en av dem fattar nog inte riktigt hur man kan tycka så. Men yttrade sig inte direkt mer än humma att det är fint. :laugh:
Nu ska jag sätta mig på kontoret med hög musik och brasa till jobbet. Mysdag!:heart

Stannade hemma från jobbet idag. Pga deppigheten.
Först ska man ringa till en jobb-telefon (innan 6.30, jag råkade ringa 7 idag...). Sedan ringa till chefen under dagen, vilken kan ju funka. OM hen svarar någon gång...:devil::devil: Hen säger också att hen ringer upp, vilket hen INTE har gjort idag till mig:mad:. Ringer till hen i morgon fm, ska vara hemma då med. Måste få ett samtal med hen i nästa vecka. Inte meningen att man ska må dåligt på jobbet:cry::cry: Och det är långt till maj då mitt årliga medarbetarsamtal ska varaO_oO_o

Har hoppat in på helgerna en del på jobbet och fick lön därefter. La undan en större summa på resekontot men nu har jag investerat i en fin väska till min mor som fyller år nästa v. Känner mig som en god dotter typ

Alla som har pengar att slösa, glöm inte bort att det är bokrea! Hittade detta guldkornet :D
20190228_184723.webp

Det pågår uppenbarligen en större avverknming i skogen på andra sidan vägen. Jättelika timmertravar tornar upp sig vid vägkanten.

Kvällstid kör de ihop timret. Maskinen har starka strålkatare som lyser rakt in i mitt hus. Försökte skala potatis men fick stå halvt bortvänd eftersom jag hade strålastarna i ögonen.

Mina utelampor på gården ser ut som gula små prydnadsbelysningar i jämförelse. :D

Nåväl. Det doftar underbart från timret och maskinen väsnas inte så mycket. Det konkar lite från stockarna när de läggs på vältan bara.

För att det inte finns någon vård att tillgå om man bara råkar ha en depression och inget annat. Det finns risk att jag åker ut från psyk. Så nu är jag orolig och har gråtit en skvätt.
samma här, jag åkte ut från psyk. Min Vc skulle "ta hand" om mig...
Vc har ingen aning om psykisk ohälsa, mediciner mm

Tjofaderittan! Är på fett bra humör! Oklart varför dock!
När jag kom hem satt min fotograf i min soffa och kollade på TV. Han skulle tydligen på fest i stan och orkade inte åka hem till "orten" då han dragit runt i stan på eftermiddagen. Jag har uppenbarligen delat ut nycklar väldigt frikostigt. Han bara "öhm hoppas att det var okej att jag tog en smörgås".

:rofl:

Nu har han dragit dock!

Jag råkade lägga mig på soffan. Kommer fan inte upp... Vovvi ligger och snarkar mig i örat. Fotmaskinen står inom räckhåll. Så mysigt! Tänk att när sambon snarkar är det så irriterande. Men när hund/häst et gör det är det mysigt och gulligt. :laugh:
Nu tänker jag stänga ner jobbet för idag och chilla m Netflix!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka