Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Häpp.
Nu har jag gjort min första arbetsdag på nya jobbt. Trevligt folk, projektet verkar greppbart och jag inleder morgondagen med två möten. Sedan ska jag runt på olika enheter och projekt i kommunne för att få en bild av vad de redan gör.

Min kontaktperson/chef tittade in och sa stressa inte, ta det lugnt :D

Nåväl jag har fram till mitten av maj på mig att rigga allt praktiskt. Vilket inte borde ta mer än några veckor?

Få se om jag är lika full av tilllförsikt när det gått nån vecka....

Häpp.
Nu har jag gjort min första arbetsdag på nya jobbt. Trevligt folk, projektet verkar greppbart och jag inleder morgondagen med två möten. Sedan ska jag runt på olika enheter och projekt i kommunne för att få en bild av vad de redan gör.

Min kontaktperson/chef tittade in och sa stressa inte, ta det lugnt :D

Nåväl jag har fram till mitten av maj på mig att rigga allt praktiskt. Vilket inte borde ta mer än några veckor?

Få se om jag är lika full av tilllförsikt när det gått nån vecka....
Låter spännande :) ! Men du är alltså inte anställd som lärare den här gången?

Låter spännande :) ! Men du är alltså inte anställd som lärare den här gången?
Nix.

Leder ett projekt, som finns i fem kommuner. Jag arbetar åt en av de kommunerna. Det handlar om att hjälpa nyanlända kvinnor närmare samhället - närmare egen försörjning.

Det är ett treårigt projekt men jag är i en första omgång anställd till halvårsskiftet. Kommunen har pengabrist och jag antar dessutom att de vill se om de gjort rätt rekrytering....

För en gångs skull så ligger jag faktiskt i sängen i rätt tid :banana: Imorgon är det möte med chefen, handläggaren från AF och en annan om jobbet ... tänkte att det kan vara klokt att inte se så rödögd ut då :cautious: Får se om jag får ha kvar jobbet :nailbiting:

Fick en vänförfrågan på FB från en kille jag dejtade för nästan år sedan. Min bästa vän kallade honom Colgate iom att han var så pojkbandssnygg med Colgate-smile.
Nu verkar han ha blivit motivationscoach, gå kurser i/lära ut tantra och alla inlägg han gör på FB handlar om tacksamhet till moder jord, kärlek och ha minst 3 hjärtan. Han verkar leva mkt på resande fot i diverse retreat-miljöer typ på Bali och i Indien. Otippat med just den snubben till sånt! Men kul om han mår bra i det han nu hittat.

Fick en vänförfrågan på FB från en kille jag dejtade för nästan år sedan. Min bästa vän kallade honom Colgate iom att han var så pojkbandssnygg med Colgate-smile.
Nu verkar han ha blivit motivationscoach, gå kurser i/lära ut tantra och alla inlägg han gör på FB handlar om tacksamhet till moder jord, kärlek och ha minst 3 hjärtan. Han verkar leva mkt på resande fot i diverse retreat-miljöer typ på Bali och i Indien. Otippat med just den snubben till sånt! Men kul om han mår bra i det han nu hittat.

Haha jag har en gammal bekant som måste haft en rejäl 40-årskris. Han har alltid jobbat som bartender sen gymnasiet och allt var fest och sex typ...

Nu 12 år senare r allting yoga, meditation, rökelser, god morgon världen och alla blommor samt åker på retreat resor till indonesien flera ggr per år.
Han verkar superlycklig :)

Igår lyckades jag med att tappa min telefon precis när jag pratat färdigt med kollegan. Spricakn som var i skärmen sen innan sprack upp rejält och telefonen slutade fungera. Jäj

For direkt in till "stan" till byns enda elektronikaffär där jag köpt telefonen och ville fixa en ny. Inte en enda jäkla telefon hade de hemma utan då var det på beställning men även om jag beställde en ny kunde jag inte få lånetelefon.

Åkte in till jobbet där vi sparat våra gamla telefoner och fick igång den gamla.

Är själv på jobbet idag så MÅSTE ha telefon. (vi har inga fasta bara mobiler) så nu sitter jag här med en telefon jag precis kan svara på för skärmen är så låg i ljusstyrkan (går inte ställa in) att jag knappt ser vart jag ska trycka. Den får ligga på laddning konstant för när jag tar ut den från laddning och pratar i den blir den megavarm och drar ur batteriet.

Idag hinner jag inte fixa telefon så det får bli imorgon.

Men det är ju äntligen freeeeeeedag!!!

Åh, så härligt att se dig igen! :love: :love:
Kul att se dig :)

Tack :love: Jag har tagit rast i typ ett år. Det har varit väldigt mycket upp och ner i 2018 så vet inte riktigt vad jag tycker om det året :rofl: En del grejer var ju asbra och andra helt nere. Jag hoppas att 2019 blir bättre, hoppas på ett jämnt år i mitten då det är så jävla jobbigt då det bara svänger hela tiden (jag hänger ju inte med :laugh:).

Är temporärt tillbaka i Singapore och sorterar ut papper som ska verifieras till visat för mitt nya jobb. Jag hoppas jag kan börja snart eftersom jag inte haft lön på ett år så kontona ekar tomma.

Jag hoppas ni har skött er ;)

Tack :love: Jag har tagit rast i typ ett år. Det har varit väldigt mycket upp och ner i 2018 så vet inte riktigt vad jag tycker om det året :rofl: En del grejer var ju asbra och andra helt nere. Jag hoppas att 2019 blir bättre, hoppas på ett jämnt år i mitten då det är så jävla jobbigt då det bara svänger hela tiden (jag hänger ju inte med :laugh:).

Är temporärt tillbaka i Singapore och sorterar ut papper som ska verifieras till visat för mitt nya jobb. Jag hoppas jag kan börja snart eftersom jag inte haft lön på ett år så kontona ekar tomma.

Jag hoppas ni har skött er ;)

Det har vi garanterat inte :D

Stel i nacken efter att ha skottat tak. Ska precis äta spagetti med sås gjord på kidneybönor, lök, selleri, matlagningsgrädde och kryddor.
Ute är det plusgrader men ska bli kallare frammåt kvällen.

Misär ute. Kört/slirat genom 1 dm snöslush vid stallet, vägen hemma är blankis med vatten på. Maxhastighet 20 km i timmen, vid 25 börjar bilen kana i sidled...
Vaknade dyngförkyld och med ont i halsen. Ska träffa kunder i em. Tjo, tur det är fredag!

Postbilen åkte i diket precis utanför jobbet, postkillen körde helt klart för fort. Han blev ju inte mindre stressad av extratiden det tog att få upp bilen så mitt i allt glömde han ta med sig utgående post tillbaka :meh:

Trött och less så har bestämt mig för att det blir sushi ikväll.

Jaha. Vad gör jag nu då?
Är själv på jobbet idag så hade att göra fram tills nu. Men nu är alla objekt klara så vad ska jag göra hela eftermiddagen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka