Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kålpudding är MUMS ! Men nu blev jag lite nyfiken, vad är det för kålpudding du gör som tar många timmar i ugnen ?? Det brukar väl i vanliga fall röra sig om tillagning på max en timme i ugn, eller så?Den första kålpuddingen i ugnen. Har en till i kylskåpet som ska gräddas (heter det så? Stekas, bakas, gratineras??) senare idag.
Den ska fördelas i portioner och frysas in som luncher.
Ska fundera ut en lunch också. Kålpuddingen behöver många timmar och hinner inte bli klar. Men till middag blir det kålpudding.
Har ris över, så att hitta nåt som funkar med riset är tanken.
Finns inget godare än Espresso House varma choklad
Jag gör min mors kålpudding.Kålpudding är MUMS ! Men nu blev jag lite nyfiken, vad är det för kålpudding du gör som tar många timmar i ugnen ?? Det brukar väl i vanliga fall röra sig om tillagning på max en timme i ugn, eller så?
Aha, kålen är rå. Då förstår jag !Jag gör min mors kålpudding.
Köttfärsen blandas med ris och finskuren vitkål. I botten av formen läger jag ett rejält lager vitkål, på med smeten och sedan toppar jag med mer vitkål.
Den får stå i låg ugnsvärme i 4-5 timmar, ibland längre. Tills vitkålen mjuknat och mältat. Kålen ska få fram sin sötma. Och kålen får inte kokas eller brynas. Den måste vara rå.
Alldeles för få hundbilder från dig tycker jag
Gjorde "misstaget" att gå med i en Facebookgrupp med din ras. Snacka om att jag längtar efter en Boston igen.