Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon har precis hämtat mig och jag sitter här i lite chock.

Körde hem från stallet. 70 sträcka. Då jag vet det är mycket rådjur där håller jag aldrig 70. Tur det från diket hoppar det upp en stor hund. Jag försöker väja och bromsa samtidigt och viltairbagen löser ut och en duns hörs. Jag vågar inte öppna. Ser ägaren komma springandes. Han öppnar dörren och frågar hur det är med mig men det enda jag kan få fram är hur gick det med hunden?

Tack gode Gud för att jag körde långsamt, bra bil och att bilen bakom höll avstånd. Hunden klarade sig utan en skråma men rejält omskakad.

Min hund klarade sig väldigt bra också i sin bur.

Känner mig rätt skakig nu.

Körde hem från stallet. 70 sträcka. Då jag vet det är mycket rådjur där håller jag aldrig 70. Tur det från diket hoppar det upp en stor hund. Jag försöker väja och bromsa samtidigt och viltairbagen löser ut och en duns hörs. Jag vågar inte öppna. Ser ägaren komma springandes. Han öppnar dörren och frågar hur det är med mig men det enda jag kan få fram är hur gick det med hunden?

Tack gode Gud för att jag körde långsamt, bra bil och att bilen bakom höll avstånd. Hunden klarade sig utan en skråma men rejält omskakad.

:heart:heart

Vad otäckt! Skönt att det gick bra med både dig och hundarna.

Skönt att det fick bra för alla inblandade!

:heart :heart

Sitter och viker tvätt och väntar på att Oxycontinet ska kicka in så att jag kan somna. :cautious:
Skulle behöva hämta upp flaskor till bebis också men det får vänta det med.

Just nu får jag spader på mall of scandinavias hemsida. Allt jag vill veta är om det går att lämna en väska i garderoben eller ej (tänk typ en lite större cabin-väska), men nej... det enda jag får fram är en bild som jag tolkar är att det finns men bara om man är vip, vilket känns sjukt löjligt. Varför inte ha boxar som man betalar för?!

Jag ska till jobbet om ca 15-20 min.. tidig morgonfodring idag!

Sitter och funderar på gårdagens kunder, ett par av dom... jag blir så förvånad att vissa människor "klarat sig såhär långt i livet och dessutom på andra sidan jordklotet från mamma och pappa"

:confused::rofl:

Kollar på vädret om de blir någon snö i helgen som SMHI har gått ut med. För i så fall vet jag vad jag och särbon ska göra. Tvätta fälgar, balansera om och polera upp vinterfälgarna(lättare att få väck skiten sen i tvättarna)

Ett tag fick man en sexpack Cola.
Jag bad oftast att få avstå. :meh: Med hänsyn till min diabetes.

Fast när kompisen och jag hade cafe sålde vi dem i fiket.....

Sambon kom in med påsen i bilen och hävdade att han inte hade ngt val.
Vi äter aldr
Ett tag fick man en sexpack Cola.
Jag bad oftast att få avstå. :meh: Med hänsyn till min diabetes.

Fast när kompisen och jag hade cafe sålde vi dem i fiket.....

Haha! Läsk är inte min grej faktiskt. Tååårta däremot. Mina kompisar skämtade om killar som bjuder tjejer på drinkar för att komma till. Och menade att de skulle köpa tårta åt mig ist.

Vi borde inte heller käka godiset eg. Jag har lyckats leda sambon i fördärvet kring så mkt. Nu även lösgodis tydligen. Att mannen som vägrade lösgodis, fikabröd/bakelser/etc, snabbmat, lagat avancerad finmat även till vardags nyss satt i soffan och förklarade att Dumle skulle ätas ihop med en guling, hoppfullt frågar "pizza?" som svar på "vad ska vi äta?" är bevis på det. Tyvärr blir bara jag fet..:devil: Det saknar jag från tider med mer hästtränande. Man fick äta och äta.:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
200
· Visningar
9 670
Senast: Trott
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
717
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka