Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här åker känslorna berg och dalbana. Ena stunden ledsen, sen arg, så lite ledsen igen, tittar lite på katterna och blir glad, tänker på jobbet och blir arg igen.. Jobbigt!

Jaha företaget är benhårda med sitt dåliga erbjudande. Jag får väl ta det. Det är bättre än inget och jag orkar inte mer.. Ska sova på saken och ringa facket imorgon igen. Hoppas resten av processen går fort nu!

Jaha företaget är benhårda med sitt dåliga erbjudande. Jag får väl ta det. Det är bättre än inget och jag orkar inte mer.. Ska sova på saken och ringa facket imorgon igen. Hoppas resten av processen går fort nu!

Vad säger facket? Tycker de att det är så pass dåligt att det är värt att slåss?

Vad säger facket? Tycker de att det är så pass dåligt att det är värt att slåss?

Facket säger att de kan gå in och bråka om jag vill, men det kommer dra ut på tiden. Och det är inte säkert jag "vinner". Dessutom, min egen tanke, vill jag jobba kvar på ett företag som dels behandlat mig rätt illa under processen och dels som jag drivit en process mot?

Jag får nog ta mina tre månader och återanställningsrätt och vara nöjd. Jag orkar inte mer..

Facket säger att de kan gå in och bråka om jag vill, men det kommer dra ut på tiden. Och det är inte säkert jag "vinner". Dessutom, min egen tanke, vill jag jobba kvar på ett företag som dels behandlat mig rätt illa under processen och dels som jag drivit en process mot?

Jag får nog ta mina tre månader och återanställningsrätt och vara nöjd. Jag orkar inte mer..

Jag förstår dig verkligen men fy så surt.

Sitter och jobbar och ser hur de sliter här utanför med att städa upp efter förra ägaren. Hur i helvete kan man samla på sig så mkt ren skit? De kör container efter container..

Jaja, nu är iaf ladan tömd och vi kan börja flytta in våra magasinerade saker och få ombyggt i lill-huset. Då får sambon hemma--human-klinik. Blir super!

avdelningen oväntade fakta. :)

Från morgonens SD

"Ett annat knep för att välja klimatsmart och samtidigt gynna hälsan är att begränsa intaget av tomma kalorier som socker och alkohol. Produktionen är miljöbelastande samtidigt som den blir onödig då det inte finns några näringsmässiga vinster. Livscykelanalyser visar att en påse skumgodis påverkar klimatet lika mycket som en portion fläskkött, medan ett kilo chips leder till 20 gånger högre utsläpp av växthusgaser än ett kilo av råvaran potatis."
Det måste vara Fake News :arghh::arghh::arghh:
Chips är hälsobringande och klimatsmarta - så det då :angel::d:D

Kollar på Lyxfällan och myser med hunden :heart

Bifogade filer

• 20181020_170602.webp
    20181020_170602.webp
    230,7 KB · Visningar: 6
Redan ledig och klockan är inte ens tio :). Tidig morgon imorgon dock så bäst att försöka gå och lägga sig :cautious:

Först lugn musik, lite te och nån macka och så lite bukefalos :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
200
· Visningar
9 629
Senast: Trott
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
717
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka