Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
avdelningen oväntade fakta. :)

Från morgonens SD

"Ett annat knep för att välja klimatsmart och samtidigt gynna hälsan är att begränsa intaget av tomma kalorier som socker och alkohol. Produktionen är miljöbelastande samtidigt som den blir onödig då det inte finns några näringsmässiga vinster. Livscykelanalyser visar att en påse skumgodis påverkar klimatet lika mycket som en portion fläskkött, medan ett kilo chips leder till 20 gånger högre utsläpp av växthusgaser än ett kilo av råvaran potatis."

Alltså. Jag älskar att det finns folk som jobbar natt. I söndags beställde jag ett par byxor. Igår på förmiddagen skickades de iväg. I morse, vid typ klockan 4, så kom paketet till Stockholm. Med andra ord borde det kunna komma till mig idag. Så snabbt hade det ju garanterat inte gått om inte någon suttit och kört paketet över natten.

Sitter och delar en kopp kaffe med katten (Ja, katten dricker kaffe. Mitt kaffe :cautious:)
Inte alls taggad på jobb idag.. Har visserligen inte så mycket, kommer vara hemma till ett, men ändå. Sugen att arbeta är som bortblåst och har ersatts av "säg upp mig nu då!! :rage:".

Har vaknat redan fast jag har sovmorgon...
Idag kommer Idioten till lika med min BS :cautious:
Ska åka på kvällsresa sedan med Tinget kl 16

Varit ute med hunden på promenad. Hade tänkt lämna honom hos mamma, men hon var inte hemma. Nu ska jag lägga mig och sova bort de sista resterna av gårdagens migrän.

Hemma efter ett kort jobbpass, hade det väldigt lugnt idag men är ändå helt slut. Har växlat mellan halsbränna, illamående och hunger hela förmiddagen. Galet trött så ska nog sova en stund innan det är dags att hämta barnen på skolan.

Sitter på jobbet på chefens kontor för att vi ska fixa fakturor. Då tycker han det är en bra ide att försvinna på lång lunch när jag redan hade tänkt vara klar med skiten... Blir så trött på honom ibland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
200
· Visningar
9 651
Senast: Trott
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
717
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka