Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två missade samtal från kundtjänst. Antagligen ett akutjobb. Har ingen täckning här så de kan ringa bäst de vill.
Funderar på om jag ska låta kalendern vara tom idag eller om jag ska göra morgondagens jobb. Finns risk att jag måste åka på annat om jag håller tomt.. Jag lider av ett svårt fall av Vill Inte.

Äsch, jag fick visst in några jobb igår kväll. Nåja, de är små och rätt enkla. Hoppas jag.
Får väl byta kläder och dra igång. Kolsvart ute!

Alltså varför har jag så svårt för mörka kvällar (jag vill gå och lägga mig så fort det blir mörkt O_o), men mörka och tidiga mornar är inga problem? Jag är uppe och härjar vid halv fem, varför liksom?

Kul! Har du sprungit halvmara innan? :)

Jag sprang halvmaran på Oslo Marathon nu i september och ska jobbet dra ihop ett gäng även nästa år så tänker jag ställa upp igen :D

Ja, det ska bli kul! Nej, det blir första gången för mig, det längsta jag sprungit i dagsläget är en mil. Men nu har jag ett träningsmål! Åh, vad roligt, hoppas det blir igen! Har du några tips? :)

Ja, det ska bli kul! Nej, det blir första gången för mig, det längsta jag sprungit i dagsläget är en mil. Men nu har jag ett träningsmål! Åh, vad roligt, hoppas det blir igen! Har du några tips? :)

Ja det blir lite extra roligt med ett mål :) Nja mitt mål var ju att genomföra utan att känna mig totalt död mot slutet så jag pressade aldrig tider och så under min träning utan ville bara klara av distansen oavsett tempo. Men ett tips är att faktiskt springa distansen eller nära på i alla fall några ggr för att känna på, det gör ont i kroppen när man inte än van :p Jag sprang 18 km två ggr under sommaren som längst sen låg de andra långpassen på runt 15-16 km och den vanliga rundan på 10 km. Men det är stor skillnad på en mil och två mil :angel:

@FengurLaugar Okej! Ja, men det är väl toppen! Att inte pressa tider, utan känna att man fixar det. Jag har absolut inte tänkt ligga och pressa livet ur mig! Men tidsmål tycker jag är kul, men det är skönt att det är första gången, så jag inte har någon tid att slå :p. Och att springa distansen några gånger innan ska jag försöka göra för att känna av! Ska försöka springa någon Varvetmil också för att hamna i tidigare startgrupp. Gör man inte det kan man som kortast ha 3 h på sig, med en repdragning efter 13 km tror jag det var, känns lite tufft! Vill ju inte falla på det!

@FengurLaugar Okej! Ja, men det är väl toppen! Att inte pressa tider, utan känna att man fixar det. Jag har absolut inte tänkt ligga och pressa livet ur mig! Men tidsmål tycker jag är kul, men det är skönt att det är första gången, så jag inte har någon tid att slå :p. Och att springa distansen några gånger innan ska jag försöka göra för att känna av! Ska försöka springa någon Varvetmil också för att hamna i tidigare startgrupp. Gör man inte det kan man som kortast ha 3 h på sig, med en repdragning efter 13 km tror jag det var, känns lite tufft! Vill ju inte falla på det!

Just det den där repdragningen pratade min kollega om som sprungit Göteborgsvarvet! Jag sprang inte snabbt i Oslo utan låg i komforttempo där jag visste att jag skulle klara hela sträckan, gick i mål på 2,35. Ska jag vara med även nästa år vill jag slå tiden såklart så under vintern nu har jag några tidsmål på halvmilen och milen för att få upp mitt snigeltempo lite :D

@FengurLaugar Åh, men 2.35 är ingen dålig tid! Bra jobbat! Ja, klart man vill slå sin tid :D Haha, nu på Rosa Bandet-loppet (10 km) 30e sep klarade jag mitt mål som var under timmen med 12 sek ! :p:D Men då hade jag kunnat lite snabbare, men jag kände att jag var lite rädd att inte orka hela sträckan så jag höll igen lite... Men de där sekunderna alltså, de var skillnaden mellan JÄTTEGLAD och SKITSUR efteråt haha.

Du ska inte va me på Gbg-varvet också då? :) Ligger ju närmre i tiden än Oslo.

@FengurLaugar Åh, men 2.35 är ingen dålig tid! Bra jobbat! Ja, klart man vill slå sin tid :D Haha, nu på Rosa Bandet-loppet (10 km) 30e sep klarade jag mitt mål som var under timmen med 12 sek ! :p:D Men då hade jag kunnat lite snabbare, men jag kände att jag var lite rädd att inte orka hela sträckan så jag höll igen lite... Men de där sekunderna alltså, de var skillnaden mellan JÄTTEGLAD och SKITSUR efteråt haha.

Du ska inte va me på Gbg-varvet också då? :) Ligger ju närmre i tiden än Oslo.

Haha jag förstår känslan :p
Nej det får nog räcka med Oslo. Det är jobbet som gör det ihop så det blir en rolig grej hela helgen. Jag är inte någon loppmänniska egentligen :D

Mutter.. Nu får jag stanna ett tag till. En kollega är sjuk och de behöver förstärkning. Har god lust att säga att jag går hem imorgon annars börjar jag bråka om avtalet igen. Fick dessutom beskedet av en annan kollega, chefen har inte hört av sig. Att han ens diskuterat mig med nån annan :rage:

Nej, nu ska jag försöka lugna ner mig lite och ringa och höra vad som händer egentligen.
De har inte skött det här snyggt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
200
· Visningar
9 684
Senast: Trott
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
717
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka