Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte ditt kontor ute i skogen knackandes på stenar?Det var ju inte på kontoret!
Särbon säger att jag har cirkulation som en kedjerökare... jag har endast feströkt för många år sedan (och allt var inte tobak ) men lik förbannat fryser jag konstant.
Ja. Ska ringa min biståndshandläggare på kommunen nästa veckaSkriv ett brev och skicka. Skriv ner tiderna om du inte redan gjort det.
Kanske lättare att få fram det i ett brev?
Dricker vin och funderar på om maten kommer kunna gå att äta. Har aldrig lagat lamm innan men 9/10 säger att det är så gott. Så jag köpte av lokala producenter i veckan för att testa. Håll en tumme eller två
Gå inte och handla på tom mage.
Klassiskt felgrepp.
Affären hade svensk färsk kyckling till vrakpris. Jag tvekade men la ner en i korgen och hämtade ett par tetror kokosmjölk.
När jag väl fått i mig lite mat hemma inser jag att jag hittills nästan aldrig lyckats få till GOD kyckling. Oavsett kryddning och tillbehör. Det är själva kycklingsmaken som jag inte riktigt klarar av. Den där vaga smaken av tuggat papper......
Så, ja jag är en idiot.
Tack!Coq au vin! Eller släng i en romargryta med massa grönsaker/rotsaker ala långkok?
Superenkelt är annars följande:
Tärna upp kycklingen och lägg i en ugnsform. Smula över en buljongtärning, hacka ett par vitlöksklyftor och strössla över. Riv över orimligt mycket långlagrad parmesan så att det täcker kycklingen. Ös på med matlagningsgrädde (well grädde går såklart också utmärkt om man vill göda upp sig själv)
Låt det puttra på i ugnen, et viola! Fett gott!
Servera med ett kladdigt ris och en fräsch grönsallad!
Och glöm för guds skull inte måltidsdryck aka vin till anrättningen! Skål!
Ska ära ovanstående i skrivande stund!
Tack!
Grädde finns hemma och vitlök i landet. Parmesan saknar jag men långlagrad präst finns. Ska testa en variant av det där!
corys äggDet är något i mina kar...Visa bifogad fil 20622