Aha, vi har alltid sagt bjällerkrage.... Det är kanske dialektalt? Det här utspelas i Norrland. (Alltså bjällror som sitter runt halsen på selen på en häst...)Bjällerkrage?
Bjällerkrans
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, vi har alltid sagt bjällerkrage.... Det är kanske dialektalt? Det här utspelas i Norrland. (Alltså bjällror som sitter runt halsen på selen på en häst...)Bjällerkrage?
Bjällerkrans
Krya på dig❤Sitter på akuten med en obrukbar hö arm efter att ha blivit nedsprungen av en unghäst.. (inte min).
Känner mig allt annat än fräsch och tydligen lång väntetid.
Handen är iskall men kan röra fingrarna iaf så det kanske kan få igång cirkulationen lite
Om det är små bjällror plingar/pinglar den. Lite större vet jag inte riktigt...?Skriver på en bok som ska vara klar om 2 veckor och jag har 80% kvar!!! HUR låter en bjällerkrage? Sjunger den? Klingar? Hjälp!
Jo, det är samma sak (blev tvungen att googla för säkerhets skull...). Det är rätt stora bjällror. Vi har alltid sagt bjällerkrage, men om det låter jättekonstigt får jag kanske ändra till bjällerkrans...?Om det är små bjällror plingar/pinglar den. Lite större vet jag inte riktigt...?
Elelr förresten - jag tänker på bjällerkrans. Det kianske inte är samm sak?
Har sysslat med körning sedan 2005 och ALDRIG hört ordet bjällerkrageJo, det är samma sak (blev tvungen att googla för säkerhets skull...). Det är rätt stora bjällror. Vi har alltid sagt bjällerkrage, men om det låter jättekonstigt får jag kanske ändra till bjällerkrans...?
Jag har ändrat i texten nu (Fast Googlar man är bjällerkrage ockspå helt ok. Kanske gammal Norrländska?))Har sysslat med körning sedan 2005 och ALDRIG hört ordet bjällerkrage
En sådan hade jag på min gammelmans loksele.Om det är små bjällror plingar/pinglar den. Lite större vet jag inte riktigt...?
Eller förresten - jag tänker på bjällerkrans. Det kanske inte är samm sak?
Detta är en bjällerkrans
Visa bifogad fil 27138
Jo, det är samma sak (blev tvungen att googla för säkerhets skull...). Det är rätt stora bjällror. Vi har alltid sagt bjällerkrage, men om det låter jättekonstigt får jag kanske ändra till bjällerkrans...?
Vilken del av Norrland? Har heller aldrig hört ordet bjällerkrage.Jag har ändrat i texten nu (Fast Googlar man är bjällerkrage ockspå helt ok. Kanske gammal Norrländska?))
Vad har hänt?Återkallad till röntgen 2 ggr.
Är ev självlysande i natt
Röntage den friska axeln med av ngn anledning
Hoppas du får svar snart och att det är lättfixat.Återkallad till röntgen 2 ggr.
Är ev självlysande i natt
Röntage den friska axeln med av ngn anledning