Fick rycket idag och storstädade huset. Nu är allt skurat, dammtorkat, mattor piskade etc. Älskar när allt luktar nyskurat!
Hade googlat fram hur jag skulle kunna göra bakgrund kring en produkt genomskinlig. Funkade inte riktigt. Riggade upp en helvetes plåtning med hjälp av skrivbordslampa, en nedlagd bordslampa riktad rätt, ficklampa och pannlampa för att få rätt ljus. Gick inte.. Bytte bakgrund till olika färger.. Gick inte..
Efter att ha handsuddat allt runt produkten blev det genomskinligt. Bra! Behövde ta bort en liten plutt till. Då blev bakgrunden vit. Fick göra om allt. Men till slut fick jag till det och kunde göra reklammaterialet.
Man lär sig en del som man aldrig behövt som tränare med det här. Typ tålamod med teknik.. Inte kasta ut datorn direkt ngt felar. Mycket trial and error..
Nu har jag fått en snyting av sambon. Kiro-snyting alltså.. Skönt att krypa ner i nybäddad säng, nybehandlad och i grumme-doft.
Använder du photoshop? I så fall är bästa tipset - "markera objekt" när det gäller friläggning och det är enkla former