Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blåser massor, vi har ett partytält över poolen som har blåst omkullShit vad det blåser!!
Krukorna på altanen har blåst omkull och träden står på tvären.
Instämmer, jag köpte något schampo från en hemsida för första och enda gången och de gjorde en kreditupplysning på mig. De hade ingen specifik anledning för att göra en på just mig, så jag antog att de ville göra en för säkerhets skull på nya kunder. Skulle inte ta det så allvarligt @tornblommaDet spelar allt mindre roll. Idag tar varenda företag kreditupplysning (Qliro, Klarna) för minsta lilla köp, så det brukar betyda väldigt lite.
Shit vad det blåser!!
Shit vad det blåser!!
Instämmer, jag köpte något schampo från en hemsida för första och enda gången och de gjorde en kreditupplysning på mig. De hade ingen specifik anledning för att göra en på just mig, så jag antog att de ville göra en för säkerhets skull på nya kunder. Skulle inte ta det så allvarligt @tornblomma
Mäh, det är ju inte något som man kan kontrollera över heller. När ett företag gjorde kreditupplysning på mig så var det bara att säga "jaha" typ, jag kunde inte påverka det alls och tror inte att de upplyste innan att de gjorde såna på nya kunder. Det var dock inga problem hos mig men det borde inte ligga mig till last bara för att företag vill vara säkra när de säljer varor.Ja oftast, men hos bankerna lever det tänket kvar när folk ska söka bolån Har en bekant som bökar med det inför ett husköp. Kan vara annat som ligger bakom, vad vet jag, men det är det som bekanten klagar på.
Instämmer, jag köpte något schampo från en hemsida för första och enda gången och de gjorde en kreditupplysning på mig. De hade ingen specifik anledning för att göra en på just mig, så jag antog att de ville göra en för säkerhets skull på nya kunder. Skulle inte ta det så allvarligt @tornblomma
Om bankerna inte anmärker när man vill ha bolån Det borde vara resultaten av de upplysningarna som är viktigast än antalet av dem men jag vet dock inte hur bankerna gör om man har "många" upplysningar (problemfria) och vill ha lån.Kostar 10 kr att göra anmärkningskoll och 50 kr att göra en komplett kreditupplysningsrapport. Fler borde göra det vid större affärer , även privatpersoner, innan man accepterar annat än förskott.
Kostar 10 kr att göra anmärkningskoll och 50 kr att göra en komplett kreditupplysningsrapport. Fler borde göra det vid större affärer , även privatpersoner, innan man accepterar annat än förskott.
Håller med, knasigt. Föreningen måste ju ändå betala dem även om någon boende slutar betala avgiften, det blir ju föreningens problem och inte Telenors - skulle jag uppfatta det som.Tyckte mest det var märkligt eftersom jag inte köpt något! Men tydligen tar Telenor (bredbandsbolaget) en kreditupplysning per automatik när ngn flyttar in i en förening som de levererar bredband till. Kan ju tycka att det är föreningen de i såfall borde kolla eftersom bredband ingår i avgiften.
Det lät gott!Ska strax elda på röken, jag och kisse får rökta räkor idag