Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså - jag är gräsligt undersysselsatt.

Fick dock ett glädjebesked idag. Ska ha tre timmar undervisning till på fredagar. En C-grupp. (SFI har från A somär nybörjare till D som är sista steget.) Blir härlig omväxling och ett gäng timmar till jag slipper sitta sysslolös :banana:

Imorgon blir det tufft. Svettig - hur ska vi hinna.
Vi börjar arbetsdagen kl 8. Kl 9.30 kommer eleverna för avslutningsfika. Sedan ska vi luncha på smörgåstårta med kollegorna. Och efteråt försöka sysselsätta oss med, ja vad?, till kl 17.

Sedan blir det tre veckors semster.

Sitter och väntar på att kycklingen ska bli färdig i ugnen.... Hittade sötpotatisaioli i affären och är väldigt nyfiken på hur det smakar.... :)

Key lime-pajen står i kylen och gottar sig.....:up: Först kl 20 får jag skära i den..... :nailbiting:

Jag börjar fan bli lite bitter över att jag inte får igång någon form av bevattningsautomatik. Bevattningstimern som inköptes förra året och som aldrig är använd, fungerar inte. Sugslangen till jetpumpen är nog fel sort så jag skulle behöva byta den. Orkar inte, har inte råd längre :arghh:. Jävla fattiglapp jag blivit. Det verkar inte alls som om jag får åka iväg hemifrån utan sitter fast här. Eller så får växterna dö och jag åker i alla fall.

Och så har det blivit så jävla trist på Buke efter nyordningen.

Jag börjar fan bli lite bitter över att jag inte får igång någon form av bevattningsautomatik. Bevattningstimern som inköptes förra året och som aldrig är använd, fungerar inte. Sugslangen till jetpumpen är nog fel sort så jag skulle behöva byta den. Orkar inte, har inte råd längre :arghh:. Jävla fattiglapp jag blivit. Det verkar inte alls som om jag får åka iväg hemifrån utan sitter fast här. Eller så får växterna dö och jag åker i alla fall.

Och så har det blivit så jävla trist på Buke efter nyordningen.

Ja, min tid som spenderas här har sjunkit rejält... bra för min röjning och rensning dock :meh:

Underbart :) ! För första gången någonsin så hade jag ÄLSKAT om det hade regnat under mina två sista semesterveckor (vecka 30 och 31). Det kommer moln och retas. Prognosen retas. Men det blir aldrig något :( ....
Och hur sjutton ska man tyda detta (sett idag på kafferasten).... :eek:
20180712_091505.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka