Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Leker Pokémon, leker lego, leker i badet, leker, leker, leker med 4-åringen samtidigt som lilla 3-veckors lillasyster sover i selen. Första veckorna gick det jättebra att lägga ner henne när hon sov men inte nu tyvärr, utan hon sover bara längre stunder om hon får vara PÅ en, ligga i soffan funkar toppen enligt henne men ska storebror också underhållas blir det sele/sjal.
Vaknade 5 i morse med två pigga barn 👀 👀 men fick sova mellan 7-8 för då tog mannen stora och lilla somnade om :p

Nu väntar jag på att farfar (bor granne) ska komma hem så brukar stora gå dit en sväng 😅

Leker Pokémon, leker lego, leker i badet, leker, leker, leker med 4-åringen samtidigt som lilla 3-veckors lillasyster sover i selen. Första veckorna gick det jättebra att lägga ner henne när hon sov men inte nu tyvärr, utan hon sover bara längre stunder om hon får vara PÅ en, ligga i soffan funkar toppen enligt henne men ska storebror också underhållas blir det sele/sjal.
Vaknade 5 i morse med två pigga barn 👀 👀 men fick sova mellan 7-8 för då tog mannen stora och lilla somnade om :p

Nu väntar jag på att farfar (bor granne) ska komma hem så brukar stora gå dit en sväng 😅
Åh det var samma här med lillebror, i början gick det jättebra att lägga ner honom och jag tänkte scoooore, jag kanske får ett barn som kan sova lite själv den här gången??!! Meeen det gick över, såhär ett år senare sover han nästan alltid på eller bredvid någon av oss :rofl:

Lillasyster här var likadan, sov hur bra som helst i sin säng första månaden men sen dög bara bärsele. Leken med 4-åringen bestod därför en ganska lång period av att jag studsade på pilatesboll och han lekte runt mig :laugh: eller promenader i skogen.
Sen blev lillasyster större och kom på att det gick bra att sova i vagnen, men innan dess var det några intensiva månader 🙈

Varit på Naturhistoriska idag. Jag träffade en pappa på öppna förskolan i tisdags som frågade vart bästa hänget som föräldraledig var, och tipsade själv om just Naturhistoriska. ”De har heltäckningsmatta på hela avdelningar, perfekt!” sa han. Så när jag mötte upp min mammalediga vän idag så skämtade vi om att det är guldet just nu, bra golv. Stockholm kryllar av ställen men vart finns det bra golvet? En timme senare springer vi in i en vän till henne, småpratar lite om att vi inte varit här med barnen förut men det var ju himla trevligt. Han svarar att han varit här mycket med sitt barn. ”Hon har gjort sig illa någon gång på den där gången där, annars är det ju perfekt med mattorna överallt!” :D Utställningarna? Sekundärt.

Senast ändrad:
Packar inför en hotellnatt. Första gången vi ska iväg över natten med två små och det märks att jag inte är van vid att resa överhuvudtaget. Packar liksom med allt barnen har i klädväg för tänk om bebis bajsar/kräks ner ombyte efter ombyte och undrar hur kallt det blir, om treåringen ska ha vinteroverall eller skalkläder och hm, tjocka ullstrumpor eller tunna? Bäst att packa dubbla uppsättningar av vantar och mössor ifall något blir blött osv. osv... Får se om jag kommer ihåg att packa något alls till mig själv!

Ska hur som helst bli såå mysigt med en liten familjesemester!

Har lite byteshandel med E om hennes napp. Samt reflekterar över att jag fortfarande alltid hamnar på barnavdelningen i butiker trots att jag behöver köpa tex glas, muggar och djupa skålar nu vid flytten. Så resultatet efter 5 besökta butiker igår = kläder och strumpor till barnen och ingenting till hemmet 🤷‍♀️ :rofl:

Känner igen det där! Skulle vilja köpa lite nya kläder till mig själv men hamnar alltid på barnavdelningen i affären 🙈

Lillan sovit dåligt inatt och legat och skruvat sig sen kl. 2. Hon har börjat nypas när hon ska komma till ro och liksom gosar på det sättet men det gör fasligt ont. Hoppas att det inte blir en allt för långdragen historia, hört om barn som kan hålla på till de blir 4-5.. Det är ju sjukt gulligt också när hon ligger och pillar jag bara önskar att hon kunde göra det löst 😅

Vi har haft en hopplös natt, jag var ensam med barnen igår kväll och S är så täppt i näsan att han har jättesvårt att sova, han vaknar med panik hela tiden. Jag har använt nässpray och sköljt näsan och höjt huvudändan och allt jag kan komma på men ingenting hjälper. Fick lägga mig intill honom vid 21 och när min sambo kom hem skulle han ta över men då vaknade H också så vi fick ändå ta varsitt barn resten av natten. Nån som har några tips kring nästäppa? Nässug har jag provat en gång och sedan slängt pga att S fick fullständig panik och jag eventuellt var för trött för att ens tänka tanken att jag någonsin skulle testa den igen.

Vi har haft en hopplös natt, jag var ensam med barnen igår kväll och S är så täppt i näsan att han har jättesvårt att sova, han vaknar med panik hela tiden. Jag har använt nässpray och sköljt näsan och höjt huvudändan och allt jag kan komma på men ingenting hjälper. Fick lägga mig intill honom vid 21 och när min sambo kom hem skulle han ta över men då vaknade H också så vi fick ändå ta varsitt barn resten av natten. Nån som har några tips kring nästäppa? Nässug har jag provat en gång och sedan slängt pga att S fick fullständig panik och jag eventuellt var för trött för att ens tänka tanken att jag någonsin skulle testa den igen.

Usch, låter tufft! Vi brukar spraya med Physiomer innan bad och sen skölja vatten över huvudet på henne, då brukar hon fräsa lite. Annars har sugen fungerat OK men nej, hon gillar den ju inte. Men om det krisar så..

Min ettåring har bestämt sig för att han inte behöver sova på dagen :meh: Igår lyckades vi få honom att sova 20 minuter under stora protester, mellan 14:40-15:00. Han beter sig som om han är trött men vägrar sova. Så tröttsamt att behöva lägga så mycket tid på att försöka få honom att sova.

Min ettåring har bestämt sig för att han inte behöver sova på dagen :meh: Igår lyckades vi få honom att sova 20 minuter under stora protester, mellan 14:40-15:00. Han beter sig som om han är trött men vägrar sova. Så tröttsamt att behöva lägga så mycket tid på att försöka få honom att sova.
Sämsta spenderingen av tid att kämpa med att lägga ett barn som sen sover mindre tid än vad det tog att lägga… :/

Precis ammat lillasyster till sömns uppe i sovrummet och mannen håller ordning på 4-åringen som har en kompis över nere på nedervåningen. Borde gå och byta av honom nu 😛

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka