Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min man (och några andra, tydligen hade de bytt lokal) var fyra minuter sena till första djungelgympa-passet, som barnet varit så pepp på.
Dörren låst, och de blir inte insläppta. Ingen hör att de knackar. De som arrangerar får inte tag på ledarna. Mass-sms skickas till alla föräldrar men tydligen har ingen på sin telefon för ingen kommer och öppnar.

Blir så ledsen för mitt besviknas barns skull 😭
Och kan inte hjälpa att tycka det är så himla dåligt att ingen ledare har koll på dörren eller reagerar, det var ju flera som saknades.

Min man (och några andra, tydligen hade de bytt lokal) var fyra minuter sena till första djungelgympa-passet, som barnet varit så pepp på.
Dörren låst, och de blir inte insläppta. Ingen hör att de knackar. De som arrangerar får inte tag på ledarna. Mass-sms skickas till alla föräldrar men tydligen har ingen på sin telefon för ingen kommer och öppnar.

Blir så ledsen för mitt besviknas barns skull 😭
Och kan inte hjälpa att tycka det är så himla dåligt att ingen ledare har koll på dörren eller reagerar, det var ju flera som saknades.

Men, fy vad trist! Alla vet väl att det kan vara svårt att hålla exakt tid med barn hur mycket man än försöker och när de dessutom bytt lokal..

På fredag är det julfest med jobbet. Eller fest och fest, aktivitet? Först mat och sen konsert. Maten ska jag med på, men föreställningen… jag vill väldigt gärna, men vet inte om det funkar. Bebis kräver tutte ungefär en halvtimme efter nattning. Får han inte det blir det panikskrik. Vet ej vad som händer om man framhärdar, det har vi inte testat. Om jag åker är jag hemma ca 3 timmar efter läggdags. Beslutsångest. Borde jag prioritera min bebis välmående och vara hemma? Borde jag gå, det kanske går hur bra som helst? Beslutsångest.

I helgen har vi varit till Stockholm och min syster och hennes man var barnvakt några timmar igår kväll så vi fick gå på restaurang. Första gången sen hon föddes vi har barnvakt, kändes SÅ sjukt att gå ut på gatan och gå bredvid varann bara vi två. Vi fick sms vid 19.30 att hon sov gott i resesängen, då kunde jag slappna av.
Vi försökte verkligen att prata om annat, men på slutet satt vi och kollade gamla bilder och filmklipp på lillpluttan. :love:

När vi kom tillbaka och la oss vaknade hon direkt och var sen helt uppe i varv och det tog ett par timmar innan hon somnade om, men det var det värt för att få en stund för oss själva! ☺️🥰

På fredag är det julfest med jobbet. Eller fest och fest, aktivitet? Först mat och sen konsert. Maten ska jag med på, men föreställningen… jag vill väldigt gärna, men vet inte om det funkar. Bebis kräver tutte ungefär en halvtimme efter nattning. Får han inte det blir det panikskrik. Vet ej vad som händer om man framhärdar, det har vi inte testat. Om jag åker är jag hemma ca 3 timmar efter läggdags. Beslutsångest. Borde jag prioritera min bebis välmående och vara hemma? Borde jag gå, det kanske går hur bra som helst? Beslutsångest.
Hur långt bort är konserten? Är den i närområdet? Om den är hyffsat nära, kan du ha koll på mobilen ifall panikskriket inte lägger sig hemma? Och då snabbt åka hem? Eller blir det för stor stress?

Hade precis packat väskan och fått på oss alla kläder när jag inser att museet vi ska till tydligen har stängt permanent. Tar snabbt fram ett nytt förslag - stängt på måndagar. Nytt museum - stängt på måndagar. Tredje alternativ - för långt från stan för att komma hem i tid till hund. Biblioteket - öppnar 13.30. Öppna förskolan - har sångstund strax och då är det alltid fullt. Får klä av oss, ge lillan mellis. Jag som tänkte hinna iväg på fm så att vi är hemma tills hunden behöver lunch och rastning men nu börjar det bli för sent. Detta pusslande…

Hade precis packat väskan och fått på oss alla kläder när jag inser att museet vi ska till tydligen har stängt permanent. Tar snabbt fram ett nytt förslag - stängt på måndagar. Nytt museum - stängt på måndagar. Tredje alternativ - för långt från stan för att komma hem i tid till hund. Biblioteket - öppnar 13.30. Öppna förskolan - har sångstund strax och då är det alltid fullt. Får klä av oss, ge lillan mellis. Jag som tänkte hinna iväg på fm så att vi är hemma tills hunden behöver lunch och rastning men nu börjar det bli för sent. Detta pusslande…
Alla museer är ju stängda på måndagar 😂. Men hög igenkänningsfaktor ❤️

Vi har varit hos mina föräldrar i helgen tillsammans med min lillasyster och hennes pojkvän och jag måste säga att sex vuxna på två barn var ganska perfekt 😅. Tänk om man kunde ha det så jämt. Alltid nån vuxen redo att ge uppmärksamhet eller ta med ett barn ut. Mina barn var på ett utmärkt humör hela helgen och vi kunde äta färdigt vår mat i lugn och ro medan de var upptagna av att betrakta allt som hände runt dem och dricka vatten med sked (samt den nya rutinen att lägga all mat i sitt vattenglas 🙈).

Vi har varit hos mina föräldrar i helgen tillsammans med min lillasyster och hennes pojkvän och jag måste säga att sex vuxna på två barn var ganska perfekt 😅. Tänk om man kunde ha det så jämt. Alltid nån vuxen redo att ge uppmärksamhet eller ta med ett barn ut. Mina barn var på ett utmärkt humör hela helgen och vi kunde äta färdigt vår mat i lugn och ro medan de var upptagna av att betrakta allt som hände runt dem och dricka vatten med sked (samt den nya rutinen att lägga all mat i sitt vattenglas 🙈).

Vi har väldigt sällan ren barnvakt till vår 3,5 åring (ett par gånger per år vi faktiskt lämnat bort henne ungefär) men åh vad skönt det är att umgås i ett sådan sammanhang! :love: Så skönt när någon annan följer med och leker, fixar, grejar och underhåller och en själv faktiskt inte behöver resa sig från bordet varje gång!

Vi har väldigt sällan ren barnvakt till vår 3,5 åring (ett par gånger per år vi faktiskt lämnat bort henne ungefär) men åh vad skönt det är att umgås i ett sådan sammanhang! :love: Så skönt när någon annan följer med och leker, fixar, grejar och underhåller och en själv faktiskt inte behöver resa sig från bordet varje gång!

Eller hur! Det gör så mycket att kunna sitta still tills man ätit klart 😅. Eller kunna ta på sig kläder i lugn och ro.

Min dotter har en ny grej för sig vid nattning, hon ställer sig upp mot spjälsängens staket och kastar sig sen bakåt ner i madrassen och fnittrar hejvilt. Såhär, i mörkret.
DopeyLoathsomeAnglerfish-size_restricted.gif

Varför har inte ettåringar någon självbevarelsedrift? :cautious:

Sonen, 7 mån, har enligt honom haft världens bästa dag. I förmiddags knäckte han koden till att krypa och fort dessutom. På eftermiddagen ställde han sig själv med stöd av soffan. Och stod länge. Enligt honom har han levlat och en hel värld har öppnat sig, så lycklig att han tjutit hela kvällen 😍

Hur långt bort är konserten? Är den i närområdet? Om den är hyffsat nära, kan du ha koll på mobilen ifall panikskriket inte lägger sig hemma? Och då snabbt åka hem? Eller blir det för stor stress?
45 minuter bort. Kan nog inte kolla mobilen under föreställning utan att få onda ögat. Paus efter en timme, så då kan jag kolla. Det jag behöver göra är nog att avgöra om svaret på makens fråga är ”ja”. Vad han frågade? ”Är det här ett sånt tillfälle när det är jobbigast för dig?”. Det kan vara så att det är så, men jag vet inte om jag vågar chansa på det.

Hur gammal är bebis? Hade liknande förra året, dottern då 10 månader ammade till sömns och de gånger vi testat att maken nattade blev det gallskrik. Till julbord med jobbet ammade jag innan jag åkte ochs edan var mannen själv med henne en stund innan nattning och gjorde hela rutinen själv och det funkade, gjorde stor skillnad att jag inte var där som ett alternativ.

Om ni har sett It follows så har ni en bild över hur det såg ut hemma hos oss idag när jag försökte storstäda. Byter jag riktning så byter den riktning och man måste röra sig snabbt för att den inte ska komma ifatt. Man verkar dock inte bli av med det genom sex utan man skapar bara ett nytt följe 🤷‍♀️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka