Jo, googlar jag ser jag ju att det är jättevanligt och speciellt för pojkar tydligen. Bvc har också sagt att det absolut inte ska stressas eller pressas utan att det kommer bär han är redo.
Ändå blir JAG stressad av artiklar om hur blöjåldern har höjts och vad är det med dagens föräldrar och bla bla bla, och av t.ex. min mamma som tycker att han borde vara blöjfri nu. Jag blev också stressad när han började förskolan igen här för några veckor sedan, de verkade ganska förvånade över att jag hade med blöjor. Även på föräldramötet när de berättade om deras toarutiner lät det verkligen som att de skilde på "de äldre barnen som går på toa" (och ingen där är äldre än 4 så jag tänker att min son räknas som äldre) och "de yngre barnen som fortfarande har blöja".
Så löjligt av mig att ens tänka på det, klart att det kommer att lösa sig och det är verkligen en skitsak (haha) som inte spelar någon som helst roll. Herregud det är ju inget farligt med en blöja och inte heller med bajs på golvet eller i byxan (nu försöker jag alltså övertyga mig själv här
).
Det är väl bara lite svårt att låta honom träna på att gå utan blöja och samtidigt få räkna med bajs i byxorna eller på golvet (eller soffan, mattan, stolen) varje dag. Trött på att torka bajs, liksom. Den inre kritikern skriker att jag har gjort något fel men jag får ju bara ta och släppa det. Gud vad jag kommer att skratta åt detta om några år!