Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad jag är less på att sova dåligt och på att behöva byta lakan nästan varje dag i vår stora säng när lillebrors blöja läcker 😓 Större storlek på blöja hjälper inte, tygblöjeskal ovanpå hjälper inte. Enda som hjälper är att byta blöja mitt i natten men då ska jag orka gå upp också och vakna till ännu mer när jag redan vaknar femtielva gånger per natt.

Amma mindre på natten borde rimligen också hjälpa för då borde mindre kiss produceras. Amningen är också det som gör att jag sover så dåligt, eller snarare lillebrors närhetsbehov som han använder mina bröst för att tillgodose. Jag får kanske uppbåda lite energi och göra en plan för att i alla fall begränsa amningen nattetid, han kommer bli väldigt upprörd men jag måste få sova mer i alla fall på sikt…

Usch vad jobbigt! Hur gammal är han? Välling är inte ett alternativ så din partner kan mata?

Åh vad jag är less på att sova dåligt och på att behöva byta lakan nästan varje dag i vår stora säng när lillebrors blöja läcker 😓 Större storlek på blöja hjälper inte, tygblöjeskal ovanpå hjälper inte. Enda som hjälper är att byta blöja mitt i natten men då ska jag orka gå upp också och vakna till ännu mer när jag redan vaknar femtielva gånger per natt.

Amma mindre på natten borde rimligen också hjälpa för då borde mindre kiss produceras. Amningen är också det som gör att jag sover så dåligt, eller snarare lillebrors närhetsbehov som han använder mina bröst för att tillgodose. Jag får kanske uppbåda lite energi och göra en plan för att i alla fall begränsa amningen nattetid, han kommer bli väldigt upprörd men jag måste få sova mer i alla fall på sikt…

I perioder när dottern var yngre (jag tror det är när hon varit lite mellan blöjstorlekar? det har liksom rättat till sig en period för att sen komma tillbaka ett par gånger) har vi haft samma problem. Har helt enkelt haft en trave nya blöjor på sängbordet och bara bytt i sängen i samband med något uppvak utan att gå upp överhuvudtaget, kändes lite överkomligare än att pallra sig upp ur sängen!

I perioder när dottern var yngre (jag tror det är när hon varit lite mellan blöjstorlekar? det har liksom rättat till sig en period för att sen komma tillbaka ett par gånger) har vi haft samma problem. Har helt enkelt haft en trave nya blöjor på sängbordet och bara bytt i sängen i samband med något uppvak utan att gå upp överhuvudtaget, kändes lite överkomligare än att pallra sig upp ur sängen!
Ja, jag vet att det var samma med dottern, perioder av läckage som sen plötsligt slutade.

Jag har också blöjor bredvid sängen men det tar ändå så emot att sätta mig upp och börja greja med det. Men jag inser ju att det är mindre jobbigt totalt sett för att inte behöva vara stressad över det resten av natten och inte behöva tvätta de gigantiska lakanen :idea:

Ja, jag vet att det var samma med dottern, perioder av läckage som sen plötsligt slutade.

Jag har också blöjor bredvid sängen men det tar ändå så emot att sätta mig upp och börja greja med det. Men jag inser ju att det är mindre jobbigt totalt sett för att inte behöva vara stressad över det resten av natten och inte behöva tvätta de gigantiska lakanen :idea:

Testat ett annat märke? När mitt barn blev större fick vi byta från Libero till Pampers. Känner igen problemet och det är ju 😩

Han är 10 månader. Dricker ca 1 dl välling på kvällen innan läggdags men jag skulle helst vilja undvika att ersätta amning med annan mat på natten om det går.

Jag förstår. Vår äldsta drack en portion välling på kvällen och en på natten ganska länge, tror det är vanligt. Men fattar att du vill bort från det, kanske det kan funka i en övergångsperiod?

Testat ett annat märke? När mitt barn blev större fick vi byta från Libero till Pampers. Känner igen problemet och det är ju 😩
Vi kör Pampers baby dry på natten, de funkar väldigt bra förutom att det blir för mycket på morgonkvisten. Bytte från libero till Pampers med äldsta barnet och det blev stor skillnad så har inte tänkt att vi behöver byta märke nu.

Jag förstår. Vår äldsta drack en portion välling på kvällen och en på natten ganska länge, tror det är vanligt. Men fattar att du vill bort från det, kanske det kan funka i en övergångsperiod?
Jo det är säkert vanligt! :) kanske får överväga det om det verkar behövas.

Hemkommen från jobbet, varit iväg i två dagar. Sambon och barnen har åkt till farmor och är borta till tisdag. Mina känslor är en blandning av :banana: :cry::bump::cry: pga lyxen att få huset för sig själv i måååånga dagar och saknaden efter dom två vildarna :heart
Omg, vara hemma själv!!! Lyx! :D

Tänk vilket härligt återseende sen när de kommer tillbaka och du har fått fylla din egen kopp med energi några dagar 🥰

Omg, vara hemma själv!!! Lyx! :D

Tänk vilket härligt återseende sen när de kommer tillbaka och du har fått fylla din egen kopp med energi några dagar 🥰
Ja, det är det bästa :love:

Men går inte sticka under stol med att jag gillar egentid, och att få ostörd tid till projekt hemma, så det är rena lyxen att få några dagar själv. Sambon är ju f-ledig på 80% så det är smidigare att dom åker iväg själva när jag jobbar, men det är mysigt när dom kommer hem, och jag har absolut ägnat kvällen åt att kolla gamla bilder och filmer på båda barnen :heart

Jag såg precis på en serie som i detta avsnittet hade några obehagliga scener som involverade ett spädbarn, och fy sjutton vad det påverkade mig. Jag fick mitt första barn för åtta månader sen och innan dess hade detta inte rört mig så, men nu tog det en lång stund efteråt att bli av med de värsta obehagskänslorna. Nu har jag gått och lagt mig och lyssnar till min sovande sons andetag, och varje liten snusning får mig att känna mig lite bättre igen.

Man blir inte densamme efter barn, när det kommer till hur påverkad man blir. Såg Titanic kort efter att lillan fötts och trots att jag sett den hur många gånger som helst så blev jag plötsligt så illa berörd att jag knappt kunde se klart. Våra små har verkligen tagit en plats i hjärtat dit ingen annan nått förut :heart

Landat i sängen efter en lååång dag! Dop för pluttan idag, med efterföljande fest hemma hos oss för 45 personer. Allt har gått toppen! Lilla Lova tyckte dock att det var jobbigt med allt folk, uppväxt på landet och van vid att det oftast bara är hon och jag hemma. :heart Så fort man gick in med henne blev hon ledsen, så hon hängde mest ute på altanen i sin vagn där hon kände sig trygg, stumpan. Heeelt slut nu jag med efter många veckors förberedelser. Nu ligger hon här bredvid och småsnarkar.. Hoppas natten blir lugn nu trots chocken av alla intryck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka