Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina äldsta har lekt så fint hela dagen! Blir alldeles rörd av glädje och mycket nöjd över att slippa agera fredsmäklare 👍

Hur gör ni som har syskon som leker, hoppar ni in i leken eller låter ni dem leka själva? Jag är nog ingen lekmamma, lägger gärna pussel eller ritar och sånt men har så svårt att sätta mig ner och leka så som barn gör.
Jag har börjat backa undan mer när de leker bra tillsammans, förut hoppade jag alltid in men märkte att det nästan alltid ledde till att de började bråka istället så nu låter jag dem leka medan de klarar av det. De är ju bara knappt två så det är sällan några längre stunder.

Har köpt lite nya kläder till lillan idag. Hon växer ju så det knakar. Försöker shoppa second hand men hon använder mest bodys och mjuka bomullsbyxor hittills men det är alltid skralt med det i second handbutiker. Gissar att de kanske inte överlever i tillräckligt gott skick för att få gå vidare till en ny ägare?

Har köpt lite nya kläder till lillan idag. Hon växer ju så det knakar. Försöker shoppa second hand men hon använder mest bodys och mjuka bomullsbyxor hittills men det är alltid skralt med det i second handbutiker. Gissar att de kanske inte överlever i tillräckligt gott skick för att få gå vidare till en ny ägare?

Överlever gör de nog! Vi har både ärvt och skänker vidare kläder som flera barn haft. Tror nog mer att om det inte är ”märkeskläder” så tänker folk att det inte är värt att sälja utan skänker till någon de känner istället. Och specifika märken säljer folk i tex facebookgrupper för att få bättre betalt

Överlever gör de nog! Vi har både ärvt och skänker vidare kläder som flera barn haft. Tror nog mer att om det inte är ”märkeskläder” så tänker folk att det inte är värt att sälja utan skänker till någon de känner istället. Och specifika märken säljer folk i tex facebookgrupper för att få bättre betalt

I de här butikerna har folk skänkt, så tänker att det borde dyka upp fler bodys? Fick tag på två idag iaf. Det kanske är efterfrågan som är hög så det snabbt blir utplockat?

Mina äldsta har lekt så fint hela dagen! Blir alldeles rörd av glädje och mycket nöjd över att slippa agera fredsmäklare 👍

Hur gör ni som har syskon som leker, hoppar ni in i leken eller låter ni dem leka själva? Jag är nog ingen lekmamma, lägger gärna pussel eller ritar och sånt men har så svårt att sätta mig ner och leka så som barn gör.
Leker de med varandra så får de leka själva. När de börjar bråka reder vi ut såklart.

De har vissa leker de vill ha oss med i, tex genom att vi vuxna ska beställa mat. Sen kan de såklart vilja leka men då brukar det vara med oss en och en tex när syskonet inte vill.

Har känt att jag drunknat lite senaste dagarna i stressen kring min graviditet men så dök det upp ett klipp på Insta idag på en nyfödd som kommer upp på mammans bröst direkt efter förlossning. Smälte helt. Mindes hur det kändes med Ebba. Hennes lilla knorrande och gosande. Det är ju ändå, trots allt, också helt magiskt :heart

Hemma idag igen med barnen, flyter på ganska bra och jag har till och med lyckats baka matbröd!

Men om jag fick en krona för varje gång någon sa ”mamma” hade jag varit mångmiljonär 😫

Så glad att vi kört BLW mestadels för matintro, känner mig trygg med båda barnens förmåga att hantera maten i munnen. Sonen 10 månader har hajat pincettgreppet nu och får tag i små stenar och sånt ute som han såklart stoppar i munnen. Jag har koll såklart men ibland är han snabb och då är det så skönt att enkelt kunna coacha honom till att få fram stenen på tungan och spotta ut den 🙏🏼

Jag såg precis på en serie som i detta avsnittet hade några obehagliga scener som involverade ett spädbarn, och fy sjutton vad det påverkade mig. Jag fick mitt första barn för åtta månader sen och innan dess hade detta inte rört mig så, men nu tog det en lång stund efteråt att bli av med de värsta obehagskänslorna. Nu har jag gått och lagt mig och lyssnar till min sovande sons andetag, och varje liten snusning får mig att känna mig lite bättre igen.

Åh vad jag är less på att sova dåligt och på att behöva byta lakan nästan varje dag i vår stora säng när lillebrors blöja läcker 😓 Större storlek på blöja hjälper inte, tygblöjeskal ovanpå hjälper inte. Enda som hjälper är att byta blöja mitt i natten men då ska jag orka gå upp också och vakna till ännu mer när jag redan vaknar femtielva gånger per natt.

Amma mindre på natten borde rimligen också hjälpa för då borde mindre kiss produceras. Amningen är också det som gör att jag sover så dåligt, eller snarare lillebrors närhetsbehov som han använder mina bröst för att tillgodose. Jag får kanske uppbåda lite energi och göra en plan för att i alla fall begränsa amningen nattetid, han kommer bli väldigt upprörd men jag måste få sova mer i alla fall på sikt…

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka