Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon mer som kommer in i nån form av bara-överleva-dagen-känsla. Så himla tråkigt att det ska kännas så, att man helst bara vill ha kväll när jag borde vilja vara med mina barn.
Är det någon mer som kommer in i nån form av bara-överleva-dagen-känsla. Så himla tråkigt att det ska kännas så, att man helst bara vill ha kväll när jag borde vilja vara med mina barn.
Jag känner igen mig, vissa dagar är det sådär när man är ensam med barnen. Idag är det ingen förskola för dottern och vi har liksom inget att hänga upp dagen på, då kan det kännas lite kämpigt. Speciellt när jag vet att jag har hela kvällen och läggningen själv ocksåÄr det någon mer som kommer in i nån form av bara-överleva-dagen-känsla. Så himla tråkigt att det ska kännas så, att man helst bara vill ha kväll när jag borde vilja vara med mina barn.
Tack @Bexzor @Voeux och @zassoo för att ni skriver att ni känner igen er, då känns mina känslor inte riktigt lika jobbiga.
Jag tog med mig barnen och åkte in till deras favoritlekpark en stund, det gjorde oss gott. Nu sitter de med varsin iPad och vilar vilket känns mer okej nu när vi ändå hittat på nåt.
Ska gå och pussa och krama lite extra på dom nu!
Tack @Bexzor @Voeux och @zassoo för att ni skriver att ni känner igen er, då känns mina känslor inte riktigt lika jobbiga.
Jag tog med mig barnen och åkte in till deras favoritlekpark en stund, det gjorde oss gott. Nu sitter de med varsin iPad och vilar vilket känns mer okej nu när vi ändå hittat på nåt.
Ska gå och pussa och krama lite extra på dom nu!
Ja! Det är tufft att vara själv med barnen en hel dag. 4-åringens konstanta babbel och starka vilja dränerar mig. Har emellanåt dåligt samvete för att jag inte vill umgås med mina barn konstant (”varför skaffar man barn om man inte vill vara med dom” gnager i bakhuvudet. Men jag vill ju vara med dom! Bara inte 100% av tiden)Är det någon mer som kommer in i nån form av bara-överleva-dagen-känsla. Så himla tråkigt att det ska kännas så, att man helst bara vill ha kväll när jag borde vilja vara med mina barn.
(”varför skaffar man barn om man inte vill vara med dom” gnager i bakhuvudet. Men jag vill ju vara med dom! Bara inte 100% av tiden)
Här i stan har friskis familjejympa som är riktat till 2-6åringar. Ni har inget sånt i närheten?Har precis varit på barngympa och dottern snart 3 år tyckte det var sååå kul! Redan i bilen hem sa hon att hon ville göra det igen. Hon sprang omkring, hoppade och klätttade. Lillebror hade också superskoj även om han var för liten och sprang omkring bredvid.
Problemet? Barngympan anordnas av den lokala frikyrkan och vi är inte alls troende. Jag tänkte att jag ändå testar för hur mycket kyrkligt kan det vara på gympa liksom? Inte så mycket till en början men när vi körde hinderbana var det musik i stilen ”Vi älskar Jesus” och ”Jesus är kung”. Och sen i slutet var det nån slags teater som gick ut på att gud talar till alla barnen och så var det bön.
Och det skaver ju. Jag måste se om det finns något annat men hittills har jag bara hittat aktiviteter från 5 år här i närheten.
Ja det verkar finnas en del i Uppsala men det är lite långt om man inte har nåt annat ärende. Vi har en Friskis-förening men de har bara pass för vuxna, eller barn upp till 12 får följa med på jympa men det är 19 på kvällen. Sen verkar fotbollsklubben ha gymnastik men från 5 år. Ska fråga runt lite bland folk i närheten som har barn!Här i stan har friskis familjejympa som är riktat till 2-6åringar. Ni har inget sånt i närheten?
Vad synd att dom inte har det hos er! Dom ser ut att vara populära att gå på här!Ja det verkar finnas en del i Uppsala men det är lite långt om man inte har nåt annat ärende. Vi har en Friskis-förening men de har bara pass för vuxna, eller barn upp till 12 får följa med på jympa men det är 19 på kvällen. Sen verkar fotbollsklubben ha gymnastik men från 5 år. Ska fråga runt lite bland folk i närheten som har barn!