Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här vaknade ungen ledsen 02.30, eventuellt en tand som spökar. Så jag slumrade från och till mwd henne jämte mig när hon fick somna om i vår säng. La ner henne i spjälsängen igen 03.30 och sen dess har jag varit vaken. Snart två timmar. Ligger och grämer mig över det sena tillträdet på vår lägenhet som vi gick med på igår. Blev lite tagna på sängen gällande datumet så vi skrev på och var glada typ. Inatt grubblar jag och kan inte sova. Strålande.

Tur maken tar S nu på morgonen iaf. Jag behöver sova 🙈 Ska göra ett nytt försök nu 😅

Nattar lilltjej som vältrat omkring i spjälsängen i 45 minuter, fortfarande helt överväldigad över sin "nya" stora sovyta. :D La dock nyss en hand på ryggen när hon rullade runt och ställde sig på alla fyra igen, varpå hon damp ner på mage och slocknade, från full fart till sömn på två sekunder :laugh:

Nyss hemkommen från stranden efter heldag där med barnen och kompisfamilj. Så varmt att tilllochmed vår fryslort till lilltjej tyckte det var skönt att bada idag. Nu sitter vi på baksidan och väntar på grillade hamburgare, storebror kör sitt tåg på terrassen och lilltjejen sitter en bit ifrån och växlar mellan att hoppa exalterat och skrika irriterat eftersom hon glömt bort att hon kan krypa :D

Trevar oss ut på andra sidan om tidernas jävla magsjuka här. Kan det vara kräkis som kommer till stan, såhär tidigt?
Vi har också haft, precis tillfrisknat. Var till stan med barnen en gång förra veckan och måste ha plockat upp det då för vi har inte umgåtts med någon utöver det. Blev också ganska förvånad över att en magsjuka går i augusti? (Alltså inte att man ätit nåt skumt).

Vi har också haft, precis tillfrisknat. Var till stan med barnen en gång förra veckan och måste ha plockat upp det då för vi har inte umgåtts med någon utöver det. Blev också ganska förvånad över att en magsjuka går i augusti? (Alltså inte att man ätit nåt skumt).
Ja, vafan liksom 😛 Var rätt säker på att detta var matförgiftning innan sonen vaknade mitt i natten och kaskadspydde ner hela sängen. Men han kräktes bara en gång tack och lov, jag har spytt betydligt mer. Har heller ingen aning vart vi har fått det ifrån dock, och sambon har fortfarande klarat sig. Han behandlar dock oss andra som vampyrer och viftar med vitlök när vi kommer för nära 😂

Jag jobbar på barnakut och vi har behandlat riktigt ilskna magsjukor hela sommaren. Alla är förvånade över att det inte tog slut när infektionsperioden normalt slutar. Vi har kanske haft en-två veckor med uppehåll men nu drar det igång igen.

Ja, vafan liksom 😛 Var rätt säker på att detta var matförgiftning innan sonen vaknade mitt i natten och kaskadspydde ner hela sängen. Men han kräktes bara en gång tack och lov, jag har spytt betydligt mer. Har heller ingen aning vart vi har fått det ifrån dock, och sambon har fortfarande klarat sig. Han behandlar dock oss andra som vampyrer och viftar med vitlök när vi kommer för nära 😂
Ja vi trodde också det! Dottern kräktes på natten, var sen bra i nästan två dygn innan hon kräktes igen, i samma veva åkte maken på det också och sen trillade vi dit allihop till slut.

Usch! Undra vad det beror på?
Det brukar sluta med att vi skyller på covid och lägre exponering för olika smittor de senaste åren (därav sjukare barn när det väl händer), men det är ju ingen som vet riktigt. RS gick ju bananas förra året med en mycket tidigare start än normalt. Det var också märkligt. Gissar att vi får vänja oss vid att det är lite oförutsägbart nu. (Ledsen för ot.)

Minste barnet kryper runt i sitt rum, två pojkar spelar tv-spel och tonåringen sover. Ska snart skicka in en veckobeställning på mat, och sen ta med alla barn ut igen.

Sitter i vårat rum på neo, tittar ut och drömmer om vädret! Drömmer om att sitta på en soffa som är utanför. Amningen är på gång att funka för vår nyfödda så sitter här med honom och ammar, längtar efter stora barnen som är hemma, 8 mil bort :cry:
Har du möjlighet att personalen kan ta bebis lite så du åtminstone kan få komma utanför väggarna? Om än så bara för en kort promenad.

Sitter i vårat rum på neo, tittar ut och drömmer om vädret! Drömmer om att sitta på en soffa som är utanför. Amningen är på gång att funka för vår nyfödda så sitter här med honom och ammar, längtar efter stora barnen som är hemma, 8 mil bort :cry:

Har ni möjlighet att gå ut, och låna en barnvagn från neo? Tex när vår dotter inte solade (och jag orkade) fick jag lov att gå ut med övervakningsmaskinen i barnvagnen. Fråga annars personal om de kan passa bebisen medan du tar lite luft. Så välbehövligt när man ligger på neo :heart

Har du möjlighet att personalen kan ta bebis lite så du åtminstone kan få komma utanför väggarna? Om än så bara för en kort promenad.
Jag har så löjligt svårt att släppa kontrollen. :(
De har mycket endå här tänker jag

@Bexzor
Vi fick inte det tyvärr. Var ute en sväng innan sambon åkte hem igår. Egentligen har jag inget att misströsta över, sonen Mår väldigt bra, jag var ut en sväng igår men de är så himla inte jag att sitta instängd såhär. På grund av stort bygge med risk för damm får vi inte ens öppna fönstret

Hur länge var ni inlagda?

Jag har så löjligt svårt att släppa kontrollen. :(
De har mycket endå här tänker jag

@Bexzor
Vi fick inte det tyvärr. Var ute en sväng innan sambon åkte hem igår. Egentligen har jag inget att misströsta över, sonen Mår väldigt bra, jag var ut en sväng igår men de är så himla inte jag att sitta instängd såhär. På grund av stort bygge med risk för damm får vi inte ens öppna fönstret

Hur länge var ni inlagda?

Kan förstå om du inte vill släppa kontrollen, men försök tänk på att det är för din skull. Och de som jobbar på Neo gör det gärna skulle jag tro, även om de har mycket att göra.

Vi bodde på Neo i tre veckor och personalen var guld. De hade koll på vår tjej så vi kunde ta en timma ihop själva, gå iväg en sväng. De hjälpte också till med matning nattetid så vi fick sova lite mer (flaskade) vilket också var guld i allt det jobbiga. ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka