Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var första lämningen på förskolan där jag gick direkt efter att vi kom. Fick ingen hejdå-kram och såg att hon stod kvar vid grinden och tittade efter mig, men pedagogerna är så fina och såg också att en av dem stod med henne och ledde med henne till lek :heart

Var och köpte en doppresent på lunchen och blev helt ställd, vad gillar en halvårsgammal bebis liksom?! Ingen aning! Tänk att det kan gå så fort att glömma sådant! :nailbiting:

Valde en sak som det visserligen stod 1+ på, men när jag såg sakerna som det stod 3+ på insåg jag att det var sådant min treåring förmodligen tyckt var roligare för ett år sedan, så det borde kunna bli bra! (inga smådelar eller så såklart) :up:

Så himla kul att shoppa gulliga babygrejjer igen, hoppas jag får anledning att göra det mer framöver! :laugh:

Lämnat stora på förskolan. Han envisas med att vilja sparka dit (för det gör kompisarna), men den lilla detaljen att vi bor utanför byn och därför har 3-4 gånger så långt som dom tänker han ju såklart inte på 😁 Med tanke på de små hjulen och rangliga utförandet är jag väldigt imponerad av att han orkar hela vägen. :heart
IMG_20220824_084424.webp

Sitter med lilltjejen mellan benen på lekmattan på altanen, hon sitter och babblar och pysslar med sina leksaker.

Skulle varit på första gången babysim för hösten idag men det blev inställt pga sjukdom. Hon fick bada lite här hemma i poolen istället efter att ha ätit hela halvportionen gröt, framsteg då det gått lite sådär med maten hittills! 🙏 :love:

Varit på Erikshjälpen med båda barnen. Fikade och storebror ritade en teckning av honom och lillasyster i lekhörnan. :love: Det är bara några få veckor sedan han började rita figurer men nu trillar det ut teckningar till höger och vänster :D

Sen köpte vi en leksaksdinosaurie som visade sig väldigt högljudd när vi kom hem och fick i batterier :eek: så får se om jag måste gömma den om några dagar... Lillasyster somnade på vägen hem och vaknade när jag försökte flytta över till vagnen, känns lagom med 10 minuters tupplur på eftermiddagen väl? :angel:

Suck, storebror är snuvig och vi som ska ha 1-årskalas på söndag.. :arghh: ORKAR inte ställa in och planera om, och höra av mig till hela tjocka släkten om det inte blir av. På 4,5 år har vi aldrig kunnat ha kalas på ursprungligt datum, jag går och lägger mig tror jag :banghead:

Suck, storebror är snuvig och vi som ska ha 1-årskalas på söndag.. :arghh: ORKAR inte ställa in och planera om, och höra av mig till hela tjocka släkten om det inte blir av. På 4,5 år har vi aldrig kunnat ha kalas på ursprungligt datum, jag går och lägger mig tror jag :banghead:
Åh vad tråkigt! Vi ska ha kalas för blivande 3-åring och 1-åring i höst och jag har bestämt att stora får vara hemma från förskolan veckan innan. Vi har inte kunnat ha kalas alls sedan hon föddes pga pandemin och jag vägrar ställa in pga nån dum förskolebacill :laugh:

Varit på Erikshjälpen med båda barnen. Fikade och storebror ritade en teckning av honom och lillasyster i lekhörnan. :love: Det är bara några få veckor sedan han började rita figurer men nu trillar det ut teckningar till höger och vänster :D

Sen köpte vi en leksaksdinosaurie som visade sig väldigt högljudd när vi kom hem och fick i batterier :eek: så får se om jag måste gömma den om några dagar... Lillasyster somnade på vägen hem och vaknade när jag försökte flytta över till vagnen, känns lagom med 10 minuters tupplur på eftermiddagen väl? :angel:
Vi brukar tejpa över högtalaren. Hjälper ofta rätt bra!

Åh vad tråkigt! Vi ska ha kalas för blivande 3-åring och 1-åring i höst och jag har bestämt att stora får vara hemma från förskolan veckan innan. Vi har inte kunnat ha kalas alls sedan hon föddes pga pandemin och jag vägrar ställa in pga nån dum förskolebacill :laugh:
Det är nog ingen dum idé, känner jag nu i efterhand. Men jag ska inte måla fan på väggen, han hade en sväng snuva första förskoleveckan som la sig på en dag (annars är en vecka standard) och det är ju bara onsdag idag...

Åh gud vilken våg av känslor som sköljde över mig nyss. Just nu känner jag mig överlag glad och tacksam och har börjat hitta tillbaka till mig själv. Jag mådde nog faktiskt ganska dåligt i vintras och våras. Inte regelrätt förlossningsdepression men det var ändå tufft. Lilla nya bebisen och lilla storasyster som båda behövde mig så otroligt mycket, jag kände mig ofta så otillräcklig och mitt eget jag så nedtryckt i skorna. Samtidigt som jag ville göra allt för dem, så förälskad i lilla lillebror och så stolt över min stora fina tjej.

Och nu kom en våg av blandade känslor där jag dels är så himla glad och tacksam för det jag har nu, mina två fantastiska barn som jag älskar till månen och tillbaka. Blandat med sorg över att jag mådde så dåligt förut och att den tiden aldrig kommer tillbaka att njuta av. Samtidigt så vet jag att jo, jag njöt av de små fina ögonblicken. Jag njöt av storasysters bus och skratt och jag njöt av lillebrors mjuka sovande kropp mot min och hans första skratt och vackra ögon. Och nu i efterhand tittar jag på bilder och minns och ler. Och känner att det finns ju så mycket att njuta av framöver, speciellt om jag kan göra det från ett plats där jag mår bra i mig själv, känner en grundläggande glädje och trygghet.

Åh gud vilken våg av känslor som sköljde över mig nyss. Just nu känner jag mig överlag glad och tacksam och har börjat hitta tillbaka till mig själv. Jag mådde nog faktiskt ganska dåligt i vintras och våras. Inte regelrätt förlossningsdepression men det var ändå tufft. Lilla nya bebisen och lilla storasyster som båda behövde mig så otroligt mycket, jag kände mig ofta så otillräcklig och mitt eget jag så nedtryckt i skorna. Samtidigt som jag ville göra allt för dem, så förälskad i lilla lillebror och så stolt över min stora fina tjej.

Och nu kom en våg av blandade känslor där jag dels är så himla glad och tacksam för det jag har nu, mina två fantastiska barn som jag älskar till månen och tillbaka. Blandat med sorg över att jag mådde så dåligt förut och att den tiden aldrig kommer tillbaka att njuta av. Samtidigt så vet jag att jo, jag njöt av de små fina ögonblicken. Jag njöt av storasysters bus och skratt och jag njöt av lillebrors mjuka sovande kropp mot min och hans första skratt och vackra ögon. Och nu i efterhand tittar jag på bilder och minns och ler. Och känner att det finns ju så mycket att njuta av framöver, speciellt om jag kan göra det från ett plats där jag mår bra i mig själv, känner en grundläggande glädje och trygghet.

Vad fint du skriver och sätter ord på det 🧡 Skönt också att såhär i backspegeln kunna se och känna att det också fanns njutbara stunder mitt i allt det jobbiga. Jag tänker också att man får vara snäll mot sig själv och ha förståelse för att småbarnsåren är så pass tuffa att det periodvis är riktigt svårt att njuta av det när man är mitt uppe i det. Man är liksom för trött, för belastad, för utmattad många gånger.

Dubbelpost. (Haha nej, råkade visst ta bort ett nytt inlägg jag skrivit här men som jag trodde var dubbelpost av det ovan. Jaja 😅). Handlade mest om att jag älskar lillan så mkt just nu att jag nästan spricker 🥰 Älskar 2,5 års-perioden, är fylld av så mycket ömhet och kärlek nästan konstant! Hennes språk har också exploderat i sommar och det är så härligt att få lära känna henne på ett henne djupare plan; ta del av hennes funderingar, upplevelser och tankar om smått och stort 🥰

Vad fint du skriver och sätter ord på det 🧡 Skönt också att såhär i backspegeln kunna se och känna att det också fanns njutbara stunder mitt i allt det jobbiga. Jag tänker också att man får vara snäll mot sig själv och ha förståelse för att småbarnsåren är så pass tuffa att det periodvis är riktigt svårt att njuta av det när man är mitt uppe i det. Man är liksom för trött, för belastad, för utmattad många gånger.
Ja så är det verkligen. Eller så var det i alla fall för mig, och så är det för väldigt många.

Det här blogginlägget är så himla bra på det temat förresten. Om att det är okej att njuta retroaktivt.
https://www.expressen.se/amelia/blo...nske-far-vissa-saker-vara-njut-i-backspegeln/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka