Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland tar ju batterierna slut väldigt fort och kan vara VÄLDIGT svåra att få tag.Sen köpte vi en leksaksdinosaurie som visade sig väldigt högljudd när vi kom hem och fick i batterier så får se om jag måste gömma den om några dagar...
Åh vad tråkigt! Vi ska ha kalas för blivande 3-åring och 1-åring i höst och jag har bestämt att stora får vara hemma från förskolan veckan innan. Vi har inte kunnat ha kalas alls sedan hon föddes pga pandemin och jag vägrar ställa in pga nån dum förskolebacillSuck, storebror är snuvig och vi som ska ha 1-årskalas på söndag.. ORKAR inte ställa in och planera om, och höra av mig till hela tjocka släkten om det inte blir av. På 4,5 år har vi aldrig kunnat ha kalas på ursprungligt datum, jag går och lägger mig tror jag
Vi brukar tejpa över högtalaren. Hjälper ofta rätt bra!Varit på Erikshjälpen med båda barnen. Fikade och storebror ritade en teckning av honom och lillasyster i lekhörnan. Det är bara några få veckor sedan han började rita figurer men nu trillar det ut teckningar till höger och vänster
Sen köpte vi en leksaksdinosaurie som visade sig väldigt högljudd när vi kom hem och fick i batterier så får se om jag måste gömma den om några dagar... Lillasyster somnade på vägen hem och vaknade när jag försökte flytta över till vagnen, känns lagom med 10 minuters tupplur på eftermiddagen väl?
Det är nog ingen dum idé, känner jag nu i efterhand. Men jag ska inte måla fan på väggen, han hade en sväng snuva första förskoleveckan som la sig på en dag (annars är en vecka standard) och det är ju bara onsdag idag...Åh vad tråkigt! Vi ska ha kalas för blivande 3-åring och 1-åring i höst och jag har bestämt att stora får vara hemma från förskolan veckan innan. Vi har inte kunnat ha kalas alls sedan hon föddes pga pandemin och jag vägrar ställa in pga nån dum förskolebacill
Håller tummarna att det bara är nåt tillfälligt!Det är nog ingen dum idé, känner jag nu i efterhand. Men jag ska inte måla fan på väggen, han hade en sväng snuva första förskoleveckan som la sig på en dag (annars är en vecka standard) och det är ju bara onsdag idag...
Åh gud vilken våg av känslor som sköljde över mig nyss. Just nu känner jag mig överlag glad och tacksam och har börjat hitta tillbaka till mig själv. Jag mådde nog faktiskt ganska dåligt i vintras och våras. Inte regelrätt förlossningsdepression men det var ändå tufft. Lilla nya bebisen och lilla storasyster som båda behövde mig så otroligt mycket, jag kände mig ofta så otillräcklig och mitt eget jag så nedtryckt i skorna. Samtidigt som jag ville göra allt för dem, så förälskad i lilla lillebror och så stolt över min stora fina tjej.
Och nu kom en våg av blandade känslor där jag dels är så himla glad och tacksam för det jag har nu, mina två fantastiska barn som jag älskar till månen och tillbaka. Blandat med sorg över att jag mådde så dåligt förut och att den tiden aldrig kommer tillbaka att njuta av. Samtidigt så vet jag att jo, jag njöt av de små fina ögonblicken. Jag njöt av storasysters bus och skratt och jag njöt av lillebrors mjuka sovande kropp mot min och hans första skratt och vackra ögon. Och nu i efterhand tittar jag på bilder och minns och ler. Och känner att det finns ju så mycket att njuta av framöver, speciellt om jag kan göra det från ett plats där jag mår bra i mig själv, känner en grundläggande glädje och trygghet.
Ja så är det verkligen. Eller så var det i alla fall för mig, och så är det för väldigt många.Vad fint du skriver och sätter ord på det Skönt också att såhär i backspegeln kunna se och känna att det också fanns njutbara stunder mitt i allt det jobbiga. Jag tänker också att man får vara snäll mot sig själv och ha förståelse för att småbarnsåren är så pass tuffa att det periodvis är riktigt svårt att njuta av det när man är mitt uppe i det. Man är liksom för trött, för belastad, för utmattad många gånger.