Går toppenbra på inskolningen av nya förskolan. Jag har ett gott intryck av pedagogerna och verksamheten. Lillan är lika trygg och självständig som vanligt, finner sig direkt och söker kontakt med alla. Idag lämnade vi en stund och det var inga konstigheter. Hon pussade mig hejdå och lekte vidare.
Jag och min partner har hittills kört varannan dag på inskolningen. Dels för att vi båda vill vara med och få chans att se verksamheten, följa lillan, få extra ledigt när inskolningen är klar för dagen (
) och även för att vi både behöver komma igång och jobba lite efter lång sommarledighet. En pedagog idag frågade dock mig "Om vi tycker det fungerar bra att köra varannan dag?". Jag blev först lite ställd för jag förstod knappt frågan, vad menar hon skulle vara för problem? Sen reflekterade jag snabbt över att ingen av de andra föräldrarna växlar mellan partners utan det är samma som skolar in varje dag av de sex andra barnen. Jag blev också lite orolig att frågan ställdes som en hint att de inte upplevde så bra, eller att det brukar ge problem. Jag sa förstås att vi tycker det fungerar jättebra och la till "så länge det inte är nåt problem för er?". Hon svarade nej, absolut inte. Men jag undrar fortfarande var frågan kom från liksom. Vet ni vad det kan finnas för problem med att växla inskolningsperson? Rörigt? Vi gjorde likadant förra inskolningen och allt gick bra då med. Den förskolan kommenterade inte heller.