Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men en sak jag är otroligt fascinerad/irriterad över, att alla alltid ska säga ”det gick bra” när hon ramlar? Hon är rätt vild, och ramlar oväntat lite och gråter sällan men jag vill bara skrika ”HON KAN VÄL FÅ BESTÄMMA SJÄLV OM DET GICK BRA ELLER INTE?!?!”. Dessutom när hon typ aldrig gråter, då känns det så fel att hon blir ”tystad” innan hon ens fått chansen att vara ledsen. (Obs, inte bara i stallet utan det är överallt!)
Har gjort liknande reflektion när något av mina barn är ledsen/upprörd för något. Jag tycker det är viktigare att bekräfta och hjälpa till att sätta ord på känslorna, snarare än att barnet ska sluta gråta. Men många människor ska lägga sig i, tala om för barnet (eller mig) att det inte är nån faaaara och försöka trösta eller övertyga om hur oviktig grej som barnet har känslor över.
Så många människor som är livrädda för barngråt och ledsna känslor, verkar det som...

3 barn är vakna, E sover men tonåringen är vaken. Han ska iväg på Liseberg med sina systrar (samma pappa, annan mamma). Vi skulle också åkt egentligen men då 6åringen är förkyld så valde jag att avboka för alla utom tonåringen. Så jag har precis fört över hans lön till ett sparkonto ifall han skulle bli av med sitt kort eller dylikt. Han inväntar nämligen lönen i september också så han kan köpa sig en bättre speldator.

Så istället för Liseberg idag så får jag torka snoriga näsor. Känns inte alls surt :rofl::arghh:

På väg till flygplatsen, packningen under kontroll och har varit superlugn hittills. Dock är jag flygrädd så blir alltid nervös, haha. Men ska bli kul att flyga med ongen. ❤️ Och att åka på vår första lilla utlandssemester!
Åh så roligt! Vi tyckte att det var riktigt mysigt att resa med dottern, allt blev roligare liksom. Till och med att hänga på flygplatsen. Det kommer gå finfint! ☺️

På väg till flygplatsen, packningen under kontroll och har varit superlugn hittills. Dock är jag flygrädd så blir alltid nervös, haha. Men ska bli kul att flyga med ongen. ❤️ Och att åka på vår första lilla utlandssemester!
Så avis!! Inte flugit på fyra år! Längtar tills tvillingarna blir något större, så vi kan åka!

Incheckad på hotell med dottern för en mysig natt och äventyr imorgon bara vi ❤️

IMG_20220828_181401674.webp

Fick pärlor när vi checkade in och nu när armbandet är klart vill hon gå ned och leka i barnhörnan, kommer vara helt slut imorgon! :nailbiting::laugh:

Vi har haft en annan familj på besök. Barnen brukar leka bra men ett av de andra barnen kan vara lite stökig ibland, och vårt barn har rätt lätt för att ta efter sen.. ger en lite tråkig bismak till besöken.

Det blev kalas ändå! Barnen kryade på sig riktigt bra och vi informerade alla gäster i förväg. Några uteblev men de närmast sörjande mor- och farföräldrarna mm dök upp. Riktig toppendag där storebror var nöjd med tårta och att få hjälpa till att öppna paket och lilla födelsedagsbarnet fick smaka tårta (mums! sa hon) och fullkomligt älskade att alla sjöng och hurrade för just henne ♥️ Nu sover lilltjejen, helt slut, inbäddad med sin nya sovorm, och jag ska ta hand om köket... :sleep:

Högt och lågt med snart 3-åringen :D

Först sjunger hon så fint ”blinka lilla färna där, hur jag undrar vad du är, lik en diamant i fyyyn” 🥰

Sen ser hon jättelurig ut och säger: ”Bajskorvmamma! Bajskorvpappa! Bajskorvfamiljen!” 😂
Ahhh, denna kiss-och bajshumor...

4,5åringen fick en ballong i form av en enhörning i fredags. Frågade om han döpt den och vad den isåfall hette. - Treprutt! blev det självklara svaret :D

Efter en lång dags äventyr fick jag bära både trött treåring och våra väskor för att ta oss till tåget hem. Kan säga att om två kilometer inte känns som någon längre sträcka att gå i vanliga fall så kändes det definitivt som en bra bit nu, dessutom gravid i vecka 17 🥵

Livets första tågresa för treåringen har hittills varit en succe i alla fall :D Nu ska det bara vara roligt i två timmar till.... :cool:

Idag lämnade jag mina småttingar på förskolan för första gången ”på riktigt”. De stod och tittade så förvånat på mig i fönstret när jag vinkade ❤️. Tror det ska gå bra, men de har inte varit där sen i onsdags pga sjukdom så känns lite nervöst att börja på riktigt efter en sådan frånvaro! Är väldigt tacksam över att de har varandra i allafall!

Lämnade på förskolan och storasyster ville för ovanlighetens skull inte att jag skulle åka hem. Lillebror var väldigt sugen på att leka lite så vi stannade en 10-15 minuter, sen sa jag att vi behövde åka snart och frågade om det kändes okej. Det gjorde det, tror hon behövde komma igång att leka lite och få några extra stunder av anknytning innan hon kände sig redo. Skönt att vi inte hade bråttom idag och dessutom blev lillebror också mer nöjd när han fick undersöka lite och titta på de andra barnen :up:

Tror dock att jag behöver ta tag i det här med att gå upp lite tidigare på förskoledagar :p Idag satte vi oss i bilen 09:07, hon börjar 09:00… 🙄 Kanske får börja ställa klockan på 7. Och börja förbereda för att gå ut genom dörren typ en halvtimme innan, hur lång tid kan det ta egentligen!??

”Det är klart vi kan vara hundvakt” sa min man och sen drog han och spelade padel. Så nu sitter jag här, 21.30, och kollar Babblarna och försöker se till att inte hund och barn gör illa varandra. Tur att hunden är snäll för vårt barn är rätt oförsiktig, typ hon blir så glad att hon slår till honom när han kommer nära. Har halsbränna, sammandragningar och vill helst bara lägga mig ner och sova; börjar bli rädd mycket gravid så det är egentligen inte så konstigt. Jag har några hundra upp på min man nu.

Fy fan för att vara gravid. Känns som att jag ska kräkas varje vaken sekund, dygnet runt, utan vila. Värre när jag lyfter dotter och det känns som att hela magen följer mer upp i lyftet, eller när hon hänger och gungar på min mage. Är typ arg på maken för att han inte kan ta nån graviditet?!? Jag förtjänar fasen en guldmedalj när allt det här är över.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka