Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, jag minns insikten som drabbade mig när jag var gravid med tvåan, och skällde på sambon för att han "får minsann TVÅ barn utan att behöva offra nånting alls!!" vilket då kändes oerhört orättvist (okej, lite fortfarande faktiskt).Fy fan för att vara gravid. Känns som att jag ska kräkas varje vaken sekund, dygnet runt, utan vila. Värre när jag lyfter dotter och det känns som att hela magen följer mer upp i lyftet, eller när hon hänger och gungar på min mage. Är typ arg på maken för att han inte kan ta nån graviditet?!? Jag förtjänar fasen en guldmedalj när allt det här är över.
Alltså ja, fattar helt. Jag blev helt galen på min man idag för att han inte fattar hur grym jag är som orkar jobba heltid, jobba på med vår renovering OCH ta vissa nätter med vår dotter. Och att han tycker att jag stressar för jag vill börja få koll på vart alla bebissaker (alltså typ babyskydd & bröstpump) är. Jag är gravid i v34 så jag tycker det är högst realistiskt.Fy fan för att vara gravid. Känns som att jag ska kräkas varje vaken sekund, dygnet runt, utan vila. Värre när jag lyfter dotter och det känns som att hela magen följer mer upp i lyftet, eller när hon hänger och gungar på min mage. Är typ arg på maken för att han inte kan ta nån graviditet?!? Jag förtjänar fasen en guldmedalj när allt det här är över.
Alltså ja, fattar helt. Jag blev helt galen på min man idag för att han inte fattar hur grym jag är som orkar jobba heltid, jobba på med vår renovering OCH ta vissa nätter med vår dotter. Och att han tycker att jag stressar för jag vill börja få koll på vart alla bebissaker (alltså typ babyskydd & bröstpump) är. Jag är gravid i v34 så jag tycker det är högst realistiskt.
Men samtidigt. Fan vad ledsen jag är för hans skull att han aldrig kommer få vara gravid. Få känna sparkarna i magen och den villkorslösa kärlek jag känner till den lilla människa som växer i magen. Jag kommer liksom alltid ha känt vårat barn i 9 månader mer på något vis.
Känner igen och bävar för tvåan när/om den kommer. Allt var hemsktJag önskar att jag kände så, och visst var det några tillfällen när lillan rörde sig inne i magen och jag smekte den och fick en sådär fluffig känsla i kroppen. Men överlag? Nej fy fan, jag hade bytt ut det alla dagar i veckan Först två månader som känns som en evighetslång baksmälla, alltid hungrig men ändå aldrig kunna äta. Sen det konstanta kissandet, ryggsmärta, sömnproblem, ont i fötter och leder. För. Att. Inte. Tala. Om. Att. Sen. Föda.
Mina barn ska veta hur mycket jag älskar dem som släpar mig igenom detta.
Åh, jag minns insikten som drabbade mig när jag var gravid med tvåan, och skällde på sambon för att han "får minsann TVÅ barn utan att behöva offra nånting alls!!" vilket då kändes oerhört orättvist (okej, lite fortfarande faktiskt).
Jag tycker dock att det börjar jämna ut sig lite iom att han tagit nätterna nu i många år
Känner igen och bävar för tvåan när/om den kommer. Allt var hemskt
Jag känner också så, hoppas på en tvåa en dag men fy fan för vägen dit. Och då hade jag ändå en lyxgraviditet utan illamående eller smärtor och rätt snabb och smidig förlossning. Men jag hade också sjukt gärna velat lägga över nästa graviditet på min partner men naturen säger ju tyvärr nej. SÅ orättvist!Känner igen och bävar för tvåan när/om den kommer. Allt var hemskt
Jag hatade också att vara gravid. Nu har jag nog förträngt det värsta men vet att jag skrev en lång rant på fb om det, ska se om jag kan hitta den!
Jajamensan, här var den! Fick bland annat kommentaren att jag borde printa denna text på studentskylten, ingen bild, bara den här texten
Visa bifogad fil 99394
Jag hatade också att vara gravid. Nu har jag nog förträngt det värsta men vet att jag skrev en lång rant på fb om det, ska se om jag kan hitta den!
Jajamensan, här var den! Fick bland annat kommentaren att jag borde printa denna text på studentskylten, ingen bild, bara den här texten
Visa bifogad fil 99394
Här är det mer att det känns HELT omöjligt och ogenomförbart att vi ens skulle överleva att ta hand om en bebis plus vår tjej samtidigt.
Visa bifogad fil 99394
Därför man satte in spiral på efterkontrollen..Hear hear, men blev på smällen ändå Vi ses på andra sidan osv!