Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har så löjligt svårt att släppa kontrollen. :(
De har mycket endå här tänker jag

@Bexzor
Vi fick inte det tyvärr. Var ute en sväng innan sambon åkte hem igår. Egentligen har jag inget att misströsta över, sonen Mår väldigt bra, jag var ut en sväng igår men de är så himla inte jag att sitta instängd såhär. På grund av stort bygge med risk för damm får vi inte ens öppna fönstret

Hur länge var ni inlagda?

Även om bebis mår bra så är det tufft att vara inlagd, speciellt om man har syskon hemma :heart Får jag fråga vad ni gör på neo om din son mår bra?

Hon låg inlagd på neo i två veckor, jag lades in veckan innan hon föddes så jag låg inne tre veckor totalt. Sen var vi på sjukhusbesök 1-2 gånger i veckan efter vi kom hem. Hennes storebror låg inne drygt en vecka på neo.

Även om bebis mår bra så är det tufft att vara inlagd, speciellt om man har syskon hemma :heart Får jag fråga vad ni gör på neo om din son mår bra?

Hon låg inlagd på neo i två veckor, jag lades in veckan innan hon föddes så jag låg inne tre veckor totalt. Sen var vi på sjukhusbesök 1-2 gånger i veckan efter vi kom hem. Hennes storebror låg inne drygt en vecka på neo.
Ja alltså bra för att vara här! Har inte behövt andningsstöd och kunde koppla bort, vad de nu heter som mäter puls osv, men är på gränsen till gulsot som de vill se att det vänder samt att hans viktkurva behöver vända.

Nu lutar det dock åt hemgång med permission i morgon och byte till vårat hemma sjukhus så de känns väldigt skönt!

Har faktiskt lämnat honom med personal idag och gick till affären en sväng så skönt

Jag håller på att skola in mina ungar på förskola 😱. Så sjukt att de ska vara någon annanstans än med oss på dagarna och få egna upplevelser 😭❤️. Igår var första dagen och då ville de aldrig gå hem, får se hur det går idag när vi ska stanna lite längre!
Vi hade också första dagen av inskolning idag, känns jättekonstigt att skulla lämna henne där nästa vecka :cry:

Vi kör också inskolning nu, mjukstart med 1 h i måndags och 2 h idag. Imorgon blir det hela 5 h! Min man som kör inskolningen, jag tror nästan han är mer känslosam kring att lämna henne än vad jag är. Hon kommer gå korta dagar, typ 8.30-15.00 innan lillebror kommer i oktober, då får hon ”bara” gå 9.00-15.00, måndag - torsdag.

Hittills har inskolningen gått ganska bra, men imorgon kommer utmaningen - att hon ska sova på förskolan på en madrass på golvet. Vi nattar alltid henne i vagnen, oavsett om det är middag eller kväll, måste kanske bli ändring på det..

Vi kör också inskolning nu, mjukstart med 1 h i måndags och 2 h idag. Imorgon blir det hela 5 h! Min man som kör inskolningen, jag tror nästan han är mer känslosam kring att lämna henne än vad jag är. Hon kommer gå korta dagar, typ 8.30-15.00 innan lillebror kommer i oktober, då får hon ”bara” gå 9.00-15.00, måndag - torsdag.

Hittills har inskolningen gått ganska bra, men imorgon kommer utmaningen - att hon ska sova på förskolan på en madrass på golvet. Vi nattar alltid henne i vagnen, oavsett om det är middag eller kväll, måste kanske bli ändring på det..
Jag upplever att barn är välidgt anpassningsbara utefter situation. Det kommer nog gå några dagar för barnet att vänja sig vid madrassen på förskolan men sen är det nog inga problem skulle jag tro :)

På vår första förskola hade de vagnar barnen kunde sova i också :)

Tror som de andra

tror som de andra :) barnen anpassar sig! Personalen är experter på det där, vår son sover i vagn på förskolan något han aldrig skulle göra hemma istället

C724551D-AF85-4DA9-82D8-4BB414930392.webp

Bröderna har precis träffat sin lillebror för första gången 😍

Här är det nog helt klart pappa som är mest emotionell över inskolning. Jag gick från förskolan första gången idag, och det gick hur bra som helst. Vi hade barnvakt första veckorna i augusti, så hon är ju lite van vid att mamma och pappa går för att jobba, och tyckte det var toppen att få stanna och leka på förskolan. Fick till och med en hejdåkram när jag bad om en.

Så får vi se om dom ringer in hämtning efter lunch eller om jag går dit efter vilan.

Vi ska också skola in nu på måndag, för andra gången då. Lillan byter förskola då vi flyttade förra hösten och nu valt en närmare hemmet. Tycker det känns lite jobbigt att ha en tidigare förskola att jämföra med, då vi tyckte väldigt mycket om våra pedagoger där och deras sätt att jobba och bemöta vår tjej. Hoppas nya kommer kännas lika bra, och ffa att lillan kommer trivas där lika bra som hon trivts på förra 🧡

Lilltjejen sover nu. Sjukt det där hur man när de är vakna längtar tills sover, och när de sover så vill man inget hellre än att de ska vara vakna och mysa.

Min man är borta i helgen, kommer hem imorgon - som jag längtar efter honom nu. Det är tufft att vara själv med en 1,5 åring som precis skolats in på förskola (extremt mammig), plus att hon får en eller två tänder just nu, och sen så är jag ju ganska så gravid. Det har också varit miljoner grader varmt inatt och idag plus spöregnat exakt heeeeeela dagen. Eftersom det är så mycket med inskolning nu också så vill jag inte lämna bort henne, även om möjlighet till avlastning finns. Så; slut som artist. Det blir inga fönster målade ikväll som jag först hade tänkt.

Äter bakelse och har det bra. Nattade dottern för en stund sen och hon slår nya rekord i gosighet varenda dag känns det som? Vi turas om att natta för båda tycker att det är så satans mysigt. Ikväll var en typisk snabb nattningskväll - tre minuters vaggande i famnen och hon somnade ❤️. Så sanslöst gosigt!!

Tappar hår. Det rasar av. Hade jättetjockt hår innan först barnet, det rasade av och kom inte tillbaka, ungefär hälften försvann. Inte jättepepp på samma sak igen eftersom utgångläget är sämre och funderar därför på om man kan hindra det eller främja återväxt på nåt sätt.

Här var det lång nattning, båda härjade omkring i över en timme och jag försökte tappert läsa bok och hindra lillebror från att klättra på byrån som står bredvid sängen. Till slut varvades det ner, storasyster somnade helt gömd under täcket efter att ha busat omkring och lillebror kunde till slut komma till ro ammandes och däckade han också. Nu ligger alla på fel plats och jag ska se om jag kan lägga ner lillemannen så att jag kan ta en stödkiss innan jag ska försöka sova själv. Annars får han hänga med på axeln, inte ovanligt… 😬

Tappar hår. Det rasar av. Hade jättetjockt hår innan först barnet, det rasade av och kom inte tillbaka, ungefär hälften försvann. Inte jättepepp på samma sak igen eftersom utgångläget är sämre och funderar därför på om man kan hindra det eller främja återväxt på nåt sätt.
Jag gjorde samma med min första, visade sig att det till stor del berodde på järnbrist. Hade brist på något mer, kommer dock inte ihåg vad. Fick tillbaka mkt hår när jag började med vitamin och järn tillskott. Nu med nr 2, tappar jag också hår men inte i närheten av lika mycket som med första. Mao, om du inte gjort det är det värt att kolla upp ☺️

Vaggar vagnen med lilltjejen, hon sov till 8 idag jämfört med 6 som brukar vara morgon för henne, så vi testar en sovstund idag istället för två, för att inte förskjuta nattningen för mycket.

Vi är hos mormor och morfar i helgen och storebror har haft premiär på att fiska kräftor, han tyckte det var så kul 😊♥️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka