Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg så idylliskt ut tills jag läste texten 🙈 Bra jobbat av dig!
:D De var de! Efter 30 veckors kräkande så blir man konstigt nog bra på att uppskatta en Skogsrunda även med många stopp :rofl:
Min egen blev akut sjuk här i våras och avlivades så synd när sonen börjar få ordentligt snurr på sin ponny så vi hade kunnat rida ut han och jag istället de hade varit drömmen :love1:

Håller med, starkt jobbat @Madde_padde 💪 väldigt fin bild 🌳
2CD974D9-4B2C-4FF7-A152-2C0A9E10B575.webp
Som vanligt kan man ju välja lite bland bilderna, sonen hatar den där delen av rundan sommartid om han ska rida den stora ponnyn som ärett riktigt matvrak:crazy1: måste kanske köpa sån gräsätartygel och komma ihåg ridvantar!

Avslutade med att hoppa i poolen hemma sen! Tänk om de kunde vara sommar jämnt :-)

Sambon är på lunch med kompisar så jag försöker rodda själv här hemma. Gjorde våfflor till lunch och sen kändes det som en bra idé att gå ut så barn och hund kunde rasta sig lite. Den ena somnade i solstolen och den andra hade väldigt roligt tills en leksak tappade en arm 🙈 Den minsta sover så länge jag rör på vagnen. Phu…

Sitter i en husbil på väg norrut! Storebror sitter bredvid mig och lyssnar på musik. Lillasyster i passagerarsätet och underhåller oss med härliga operatoner och tuggar på sin snutte. Jag hoppas hon somnar snart :D
Har taggat den här resan sen i våras när vi bokade bilen, regnet öser ner utanför men vi har ju bara börjat :D

Försöker titta på jurassic world men dottern håller inte med då hon ska rulla runt i famnen och försvåra mitt tittande

Har precis nattat färdigt två barn i varm husbil. Lilltjejen hann bli övertrött innan hon kom i säng och då är hon inte nådig, sitt milda humör annars till trots. Dessutom sätter hon sig ju upp hela tiden, så tillslut fick jag brotta ner henne och sjunga Babblarnas vaggvisa i örat på henne för att hon skulle sluta vråla och somna 🙈 Storebror somnade tillslut i sängens nedre hörn, antagligen så långt från oljudet det gick 💔

Är på utflykt i Stockholm igen, igår var vi på Skansen. Jag gick 20.000+ steg och grabben måste gått ännu mer, för han sprang på flera lekplatser också 😅

Sen sov vi en natt på hotell och nu är vi på Junibacken. Meningen var att vi skulle åkt hela familjen men mannen blev sjuk :(

Hur som - vi har kul ändå! Så glad över att kunna åka iväg så här (även om "mamma jag är kissenödig" och att jag tycker han äter lite stressar mig ibland).

Hemma igen efter en vecka i husbil, det har verkligen gått över förväntan! (om man bortser från den där första kvällen :D )

Idag är vi hemma och städar, packar upp och chillar. Jag kikar på lillasyster som lärt sig krypa (helt orimligt när hon tillbringat större delen av veckan i bilstol, vagn, matstol eller säng :D) och slås av insikten att vi måste barnsäkra huset igen 🙈

Storebror sov hela natten i sitt rum (brukar alltid komma över på natten) och imorse när jag frågade om det var skönt att vara hemma igen sa han "ja, och att sova själv i sängen!" så han kanske tröttnat på samsovning efter en vecka med alla fyra i samma säng :laugh:

Funderar på hur man tröstar vänskapskrossad 7åring. Var hemma hos en gammal bästis nyss. Han hade varit i Grekland och plockat snäckor + en sjöstjärna. Sonen skulle få välja en grej, och valde då sjöstjärnan men ångrade sig i sista sekund och bytte till en snäcka. När vi promenerar hemåt börjar sonen att gråta, och säger att kompisen tänkt ge sjöstjärnan till någon annan. Dvs dom är inte bästa vänner längre 💔

Försökte med att man kan ha flera bästa vänner (inte så att sonen inte har flera nära vänner heller) men han var så sårad. Förstår känslan också verkligen! Sorgen över att man inte är så nära som man en gång var.

Bild från när vi var hos hästen i nya stallet tidigare idag.

Bifogade filer

• 14884775-EE15-478D-B436-55EA2F978458.webp
    14884775-EE15-478D-B436-55EA2F978458.webp
    292,5 KB · Visningar: 60
Har inga barn hemma just nu, grabbarna är hos sin pappa och dottern är med sin pappa hos sin faster. De borde komma hem snart dock.

Femåringen har börjat tjata om att hon vill ha en riktig häst. Vi har inte råd just nu så det är en ickefråga men jag har sagt till henne att ska man få en häst så måste man lära sig rida på ridskola först. Lära sig styra själv, sadla, tränsa och mocka och sånt så man kan ta hand om hästen. Alltså den målmedvetenheten i hennes blick när hon säger ”Ja, det ska jag!”. Bara att börja spara pengar…

Älskar mina barn så att det gör ont men alltså det är så krävande att vara ensam med dem ett längre tag (alltså flera dagar på rad + flera kvällar och nätter). Då har det ändå gått bra och jag har haft tålamod, varit lugn osv. Men lite dränerad är jag allt. I själen 😅

Dagens mantra är att jag KAN INTE jämföra mitt liv med de som har äldre barn, med de som inte har några barn alls (!!!!!), med de som har massor av avlastning, med de som har helt andra förutsättningar oavsett vad det är.

Älskar mina barn så att det gör ont men alltså det är så krävande att vara ensam med dem ett längre tag (alltså flera dagar på rad + flera kvällar och nätter). Då har det ändå gått bra och jag har haft tålamod, varit lugn osv. Men lite dränerad är jag allt. I själen 😅

Dagens mantra är att jag KAN INTE jämföra mitt liv med de som har äldre barn, med de som inte har några barn alls (!!!!!), med de som har massor av avlastning, med de som har helt andra förutsättningar oavsett vad det är.

Åh, stackare. Den där dränerade känslan är inget roligt. Och ditt sista stycke behöver jag också verkligen påminna mig om, SÅ ofta, men det är svårt ibland att komma ihåg det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka