Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev det mycket lättare att smörja storebror förra sommaren när han var 3,5. För oss var det en blandning av att byta solkräm (vi hade mousse först, var ok, bytte till sprej), låta honom smörja sig själv och oss samtidigt + att jag tror det hjälpte att läsa en bara rumpor-bok där pappan bränner sig när han inte smort in sig. :D

I år går det utan problem, så skönt! (Vi har även haft vintrar när han konsekvent vägrat vantar trots rejäl kyla, så jag relaterar hårt till bilden :laugh:

Här blev det mycket lättare att smörja storebror förra sommaren när han var 3,5. För oss var det en blandning av att byta solkräm (vi hade mousse först, var ok, bytte till sprej), låta honom smörja sig själv och oss samtidigt + att jag tror det hjälpte att läsa en bara rumpor-bok där pappan bränner sig när han inte smort in sig. :D

I år går det utan problem, så skönt! (Vi har även haft vintrar när han konsekvent vägrat vantar trots rejäl kyla, så jag relaterar hårt till bilden :laugh:
Tack för lite hopp! 😅 Dottern blir 3 i höst så det är väl inte enklaste åldern på så sätt… mycket ”det tänker jag inte göra” och ”nu smiter jag iväg” :p

Spenderat dagen ute på Solsidan hos makens kusin och blivit utfrågad av deras barn, allt från varför jag gillar jordgubbar till om jag ska leva länge. Nattat dottern nu och hoppas vi får sova inatt eller om hon ska köra Tour de France på min bröstkorg inatt igen, dra mig i ögonlocken och stoppa in fingrarna i min mun.

Ligger och lyssnar på det lilla barnet som sover gott i sin säng. Hemkomna idag efter drygt en vecka hos min mamma i Småland. Så underbar vecka verkligen. S är så nöjd med att hänga med mormor, hundarna (och vi) har kunnat hänga i trädgården och bada när andan fallit på. Så härligt! Men också så skönt att vara hemma igen. Sovrummet börjar bli svalt av kvällsluften och maken tar S imorn så jag får sovmorgon (Vi brukar ta varannan morgon så det är jätterimligt, men efter en vecka med henne själv ska det bli ovanligt skönt 😁). Sämre kan man ha det.

Jag och storbarnet hänger i soffan med film och chips. Sambon nattar lilla som enligt uppgift tränar på att sätta sig upp istället för att sova :angel: :D

På väg hem från en heldag på Kolmården och är så himla glad i mina barn. :love: En hel dag och inte så mycket som en sur min från någon av dom trots regn och köer. :heart (hade iofs älskat dom lika mycket om dom varit ledsna eller sura, men jag är verkligen imponerad och tacksam över hur dom kan vara på bra humör en hel dag )

Dottern sover gott i sovrummet och maken och jag fortsätter med vår nya rutin - öppna balkongdörren på kvällen och så lägger vi oss under ett tjockt duntäcke på soffan och tittar på en serie. Ord kan inte ens beskriva hur mysigt det är! Det är som att allt blir extra mysigt när man vet att ens underbara lilla bebis ligger och sover och är nöjd i sovrummet ❤️. Precis som att varenda middag och frukost och lunch är mysigare nu när hon sitter med på sin lilla stol och tuggar på en sked 😍.

4D110448-31DC-4B2E-984F-893485D91D87.webp

En timme Skogspromenad med familjen ponnys och hunden! Gravid i vecka 34 och mår skit, blev många halt övningar när mamman skulle kräkas :rofl:

Det gick super bra med minis första ridtur. Så bra att när det började närma sig slutet ville hen inte sluta rida, var orolig för att 45 min skulle vara för länge, men gick nästan för snabbt ist. Hen ville ta med sig sin nya kompis hem, så fin å snäll, vi vågade tom på oss lite trav 🥰🐎 så sitter nu å kollar annonser på ponnys... Visst kan man ha en shettis på balkongen :angel::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka