Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sambo är iväg på aw ikväll så jag ska natta båda barnen ensam 😱. Vi är iväg väldigt sällan och har sagt att vi borde träna mer på att natta dem själva så man inte blir så bunden men det är en pärs alltså 😅. Gäller att välja rätt metod från början annars är det kört.

Även min lilla E har lekt med sand idag, fast på lekplats 😊 Sen åt hon sanden, då fick det vara färdiglekt :D
IMG_20220708_134207.webp

Har hängt med dom här sköningarna hela eftermiddagen! Vi har hängt på campingen, badat, grillat, käkat glass, samlat snäckor och lyssnat på Klara Hammarström som repade inför kvällens Bingolotto. W och B är gamla förskolekompisar, går på olika skolor nu men vänskapen består och det är jag så glad för eftersom hon är en himla go unge ❤️

Bifogade filer

• 20603C6E-1E02-45A5-A585-38601E1B92A4.webp
    20603C6E-1E02-45A5-A585-38601E1B92A4.webp
    553,6 KB · Visningar: 81
Sitter och beundrar lillan som har börjat kunna sitta ganska långa stunder, flera minuter, och rita väldigt noggrant och koncentrerat. Det är helt fantastiskt att se henne vara så fokuserad på något, och framförallt är det fantastiskt för att det är som att få se en glimt av framtiden när hon alltmer kommer kunna landa i aktiviteter och inte bara hoppa omkring 😁

Sen blir jag också lite paff över hennes alster, det känns detaljerat för en knapp 2,5-åring. Hon ritar redan gubbar med kropp och andra detaljer som tex ögonbryn eller glasögon och bilar med hjul och fönster. På en 2-årings vis förstås men ändå. Sannolikt är det ett resultat av otaliga timmar i pappas famn när han ritat allt hon velat och hon storögt tittat på. Att titta när andra ritar har nämligen varit en av få aktiviteter som hållt henne stilla på en och samma plats utan bus och farliga påhitt😅

Bifogade filer

• IMG_20220710_211758.webp
    IMG_20220710_211758.webp
    70,7 KB · Visningar: 111
Varit på jordgubbsodling och plockat en hink jordgubbar med dottern 🍓

Mamman tyckte helt klart det var okej att smaka* en och annan under plockningen :d Dottern hade inte tid med det. Här skulle plockas, på tjugo minuter hade vi fyllt hinken. "Nu kan vi åka hem".

Fick ändå recensionen "Det var superroligt att plocka jordgubbar!" och "Hejdå jordgubbarna, vi kommer snart tillbaka!" :confused::laugh::heart

(*Det vet jag att ägarna tycker också :laugh:)

Sitter hos frisören och shoppar en hel del till dottern. Bland annat lekmattor som vi kan lägga ut över hela lägenheten då vårt golv ger stickor. Så sköna prioriteringar just nu 😅 Är en intressent på vår lägenhet som undrade om vi kunde filma den och jag känner bara… eeeeeeeh ja ska bara kasta ut hälften av allt här inne först.

Jag fascineras av hur ens "gränser" hela tiden flyttas för vad man tänker att man fixar. Efter att vi fick två barn är det rena semestern att vara iväg ensam med ett, vilket jag tyckte var ganska jobbigt när vi bara hade ett. De 4,5 timme jag och stora var på stranden idag var typ lika utvilande som egentid! Hänger nog ihop med att han blir större och mer förståndig såklart, men även att åka med bara lilla är en promenad i parken jämfört med hur det kändes förr.

Såg ett klipp på Instagram igår med en kvinna som delade med sig av sin läggningsrutin när hon lägger sina trillingar på typ 1 år och äldre som på typ 4 år, ensam. Själv lyckas jag knappt lägga ett barn och samtidigt komma ihåg att äta middag 😂 Kass man är alltså.

Vi är med barnen i min hemstad och hälsar på mormor och morfar. Ikväll ska dom få barnvakta medan jag och sambon går ut och äter :eek: Så ovant att ha barnvakt, det händer liksom aldrig. (tror kanske fyra gånger sedan stora föddes för 4,5 år sedan) Stora kommer ta det bra, han är väldigt trygg med morföräldrarna, men lilla har vi ju aldrig lämnat innan. 🙈 Samtidigt hade jag aldrig ens övervägt det när stora var i samma ålder (10 månader) så jag tror det löser sig fint.

Jag och lilltjejen har precis vaknat efter att ha vilat. Andra dagen med hög feber, just nu 39,2 trots Alvedon. Just nu äter hon en isglass, glad för det - det är inte lätt att få i henne någonting alls. Hon brukar inte ha feber, och blir verkligen påverkad av allt över 38,0 så hon är jätteskruttig. Misstänker 3 dagars feber då hon inte har några andra symptom, så förhoppningsvis är sista dagen med feber imorgon. Det hade varit enklare om vi inte hade varit mitt i en renovering och dessutom bor utan kök, vardagsrum och bara har internet i telefonen….

Idag har jag och grabben (3,5 år) varit själva i Stockholm. Tog tåget dit (inklusive byte till buss, blir de aldrig klara med spårreparationerna? :meh:)

Vi har knatat och gått hela dagen. Livrustkammaren, sen lunch i gamla stan (där han charmade servitören, men inte åt så mycket av den dyra pizzan), sedan slottet igen med paradvåningarna ("mamma jag är kissenödig" halvvägs in - spoiler; det finns ingen toa), gamla tre kronor och Gustav IIIs medelhavsmuseum. Okej det sista var väl inte så kul men ingick i biljetten.

Han skötte sig så himla bra! Vi var lite osams när vi behövde skynda till tåget, och när man inte fick ha skorna i sätet. I övrigt en kul dag även om det mesta går i raketfart :p

Vi är med barnen i min hemstad och hälsar på mormor och morfar. Ikväll ska dom få barnvakta medan jag och sambon går ut och äter :eek: Så ovant att ha barnvakt, det händer liksom aldrig. (tror kanske fyra gånger sedan stora föddes för 4,5 år sedan) Stora kommer ta det bra, han är väldigt trygg med morföräldrarna, men lilla har vi ju aldrig lämnat innan. 🙈 Samtidigt hade jag aldrig ens övervägt det när stora var i samma ålder (10 månader) så jag tror det löser sig fint.
Hemma igen efter väldigt trevlig kväll där vi faktiskt pratade om annat än barnen :p Min kära mor sa dock lätt anklagande vid hemkomsten att det faktiskt varit kaos, då lilla vägrat äta sin kvällsflaska och sen gråtit sig till sömns 😐. Och att hon nog var för liten att lämna på det sättet. (Detta är alltså mormodern som erbjöd sig att ta stora en natt när han var typ en månad, så att vi kunde "få en natt på hotell" :cool: Tror inte det va...)

Så aningens dåligt samvete, men båda barnen sover nu och det var väldigt trevligt att inte vara bara föräldrar för några timmar en kväll!

Varit på dressyrträning med 6 åringen och hans ponny! Hade med lillebrorsan som agerade fotograf så sitter och kollar bilder och filmerna :D Inte ska jag anställa honom som bröllopsfotograf iallafall:D

Bifogade filer

• 359CB531-2FD1-4F7A-9800-1BCF260A36C9.webp
    359CB531-2FD1-4F7A-9800-1BCF260A36C9.webp
    248,8 KB · Visningar: 71
Visa bifogad fil 95749
Diskussionerna VARJE dag med barn som hatar att bli insmord :meh::arghh:

Ja fy fan! Allt krångel innan man kommer iväg, oavsett vad krånglet består av, är ju så påfrestande!

Vi hade tur och från en dag till en annan bara accepterande lillan solkrämen, och nu står hon stilla och låter sig smörjas hur enkelt som helst. Hjälper tom till. Helt sjukt och är tacksam typ varje dag 🥳

Vi är i släktens stuga med lillans kusiner, 5 och 7 år gamla. De avgudar vår dotter och är så oerhört snälla med henne. Kusinerna är två pigga barn och vår dotter tycker det är fantastiskt roligt med allt tjo, tjim, spring och lek som sker konstant. "INTE ÅKA HEM, vara med kusinerna" är mantrat varje gång vi ska åka någonstans med bilen 😅 Hon känns så tillfreds och har till och med (!!!!!) kunnat sitta i 5-10 minuter i stöten och lekt helt själv med sina bamsefigiret helt nöjd. Otroligt! Älskar att vara här 😁

Ja fy fan! Allt krångel innan man kommer iväg, oavsett vad krånglet består av, är ju så påfrestande!

Vi hade tur och från en dag till en annan bara accepterande lillan solkrämen, och nu står hon stilla och låter sig smörjas hur enkelt som helst. Hjälper tom till. Helt sjukt och är tacksam typ varje dag 🥳
Åh vad skönt! Hoppas att det blir lättare här också, framför allt ansiktet avskyr hon att smörja.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka