Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina barn är hemma igen :heart

En stor som haft världens bästa midsommar med massor av bad och bus och en liten som visst åkte på samma sjuka som jag (och brorsan förra veckan), fast inte förrän igår kväll. 💔 Så en väldigt trött och ohungrig tjej som kom hem och somnade direkt.

Vilken fruktansvärd värme det är 😩. Vi kan knappt vara ute på dagarna och inomhus blir det en bastu på övervåningen. Nu ligger jag på altangolvet medan barnen badar i sin plaskpool.

Vilken fruktansvärd värme det är 😩. Vi kan knappt vara ute på dagarna och inomhus blir det en bastu på övervåningen. Nu ligger jag på altangolvet medan barnen badar i sin plaskpool.
Nä det är verkligen inte kul nu. FÖR varmt :(

Jag försöker bara överleva de närmaste dagarna innan maken får semester så är inomhus jättemycket med barnen. Tänker inte ha nån fomo, sommaren har bara börjat så det finns massor av tid att åka och bada och andra härliga saker. Men inte den här veckan när jag är ensam och det är tusen jävla grader ute 🥵😂

Nä det är verkligen inte kul nu. FÖR varmt :(

Jag försöker bara överleva de närmaste dagarna innan maken får semester så är inomhus jättemycket med barnen. Tänker inte ha nån fomo, sommaren har bara börjat så det finns massor av tid att åka och bada och andra härliga saker. Men inte den här veckan när jag är ensam och det är tusen jävla grader ute 🥵😂
Nä alltså att ta sig någonstans alls är ju helt omöjligt i den här värmen, ännu mer om man är ensam med flera barn

Äntligen svalare väder! :love:
Sambon jobbar sin sista dag idag, så efter att han och storebror kommer hem från simskolan nu på morgonen ska jag och ungarna klara av lite mathandling och någon kul utflykt till glasställe/lekplats/etc

Just nu vilar jag i hängmattan och lillasyster sover i vagnen bredvid :heart

Dricker kaffe medan två barn leker eftersom regnet gör att jag inte kan plocka jordgubbar med dessa barn eftersom E saknar riktiga regnkläder. Hon brukar sitta i vagnen eller ha sin softshelloverall på sig. Så jag ska beställa tunna regnkläder så hon kan vara i selen även när det regnar

Jag ska på något sätt lyckas ta mig till apoteket idag. Tre barn,29 grader varmt och ca 1,5 km promenad enkel väg känns härligt 😅 hoppas på lite mer molnighet till eftermiddagen som utlovat iaf!
Jag önskar dig lycka till och avundas dig inte 😅. Här regnar det idag, sjukt välbehövligt! Mina barn passade på att se över regnklädernas vattenpelare genom att sätta sig i den djupaste och lerigaste pölen de hittade.

Vi har handlat mat. Inga problem förutom att storebror plötsligt läcker som ett såll och kissar mängder typ en gång i kvarten :o Tänkte uvi först men inga andra symptom så vet inte vad jag ska tro.

Sen bestämde vi oss för att ta en utflykt till glasscafe trots regnet. Men nu står vi här på parkeringen och båda barnen har somnat så det blir väl surftid till mig då :laugh:

Jag har precis köpt vinterjacka och vinteroverall till E, känns heltokig att köpa det nu men jag köper alltid i förväg om det går. Speciellt extra viktigt nu när jag inte vet om jag får vara kvar på jobbet (provanställning till augusti), och då får byta av mannen på hans föräldraledighet :crazy: Tur att han bara kan ringa chefen och börja direkt efter samtalet om det skulle behövas :up:

Det har regnat här men nu precis bryter solen fram så det blir nog att gå ut en sväng. Funderar på om de ska få köra sina fyrhjulingar till skogen.

Vi har handlat mat. Inga problem förutom att storebror plötsligt läcker som ett såll och kissar mängder typ en gång i kvarten :o Tänkte uvi först men inga andra symptom så vet inte vad jag ska tro.

Sen bestämde vi oss för att ta en utflykt till glasscafe trots regnet. Men nu står vi här på parkeringen och båda barnen har somnat så det blir väl surftid till mig då :laugh:

Bara tillfälligt idag eller hur länge har det hållit på? Kissandet alltså.

Bara tillfälligt idag eller hur länge har det hållit på? Kissandet alltså.
Ett par dagar tror jag, men först idag som jag reagerade på att det var rejäla mängder varje gång, och ändå så tätt. Igår fick han bråttom ett par gånger och det var nog ganska ofta då med men då var vi hemma och ute så det blev ju mindre krisigt än på Ica.

3308F9CC-B622-4744-A758-F128D80FAF3D.webp

Firar 7åringen! 🥳

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka