Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla djurens bästa vän ❤️ Idag på väg hem från stallet hittade vi en katt som fastnat på ett plåttak i ett dike och sonen skulle genast klättra in och hjälpa katten, vadade genom brännässlor och sly för att komma till den stackars kattens undsättning. Tyvärr visade sig uppdraget alltför svårt och vi fick kontakta räddningstjänsten istället.

Bifogade filer

• F385DE4A-798D-4076-9805-0D8598BE6889.webp
    F385DE4A-798D-4076-9805-0D8598BE6889.webp
    581,6 KB · Visningar: 73
Sitter i soffan på nedervåningen och lyssnar med ett halvt öra mot övervåningen. Stora har nu varit magsjuk(eller vad det nu är?) sen i torsdags... Han är bra på dagarna och har fått tillbaka aptiten men sen kommer det upp på natten igen. :(

Hoppas innerligt att igår var sista natten men vågar inte riktigt tro på det. Har aldrig varit med om att det suttit i såhär många dagar...

Nattade min 20-månaders son i en timme. Jag låg och låtsades sova bredvid honom och då kastade han sin napp stenhårt i min panna. Gjorde orimligt ont så jag öppnade ögonen och sa ”aj, det där gjorde ont!”. Då nickade han allvarligt och sa med beklagande röst ”japp” 😅.
Sen hittade han tyvärr en liten prick efter ett skrapsår på knät som han körde upp i mitt ansikte medan han skrek TITTA!!! om och om igen.

Apropå det här med nattningar. Jag nattar fortfarande våran son som är 7 genom att ligga bredvid honom i sängen och lyssna på ”månsagan” (avslsppningsmusik för barn på youtube). En grej som han har gjort för att komma till ro sedan han var bebis är att han river en på armbågarna. Det är främst mig och pappan, men även farfar och morfar kan få sig en omgång av dom små klorna. I perioder har jag varit helt sårig, och har på riktigt ärrbildning av detta.

Självklart säger vi till honom att det gör ont och det är inte ok. Ibland lyssnar han och blir ångerfull, ibland bryr han sig inte så mycket känns det som. Stopp min kropp brukar dock funka.

Frågade om han ska göra såhär på en framtida partner också och han såg det inte alls som omöjligt. Tänker liksom för varje år som går att nu kommer han växa ifrån det men nepp, armbågsrivandet är fortfarande lika högaktuellt.

Protester vid lämning på förskolan imorse. Det brukar gå så bra, men jag var stressad imorse eftersom jag för ovanlighetens skull hade en tid att passa och jag var redan sen. Det kände hon väl av, såklart… blä. Ska se till att vara i god tid vid hämtning och försöka gottgöra ❤️ Ingen stress resten av dagen.

Idag gick lämningen jättebra tack och lov 🥰

Jag var och handlade med bebisen och han charmade en tant som tyckte han var så gullig. Hon sa nånting i stil med att man får ”suga på sockerbiten”, vilket jag tyckte var rätt fint istället för det vanliga ”njut!”. För det är ju inte njutbart alltid med barn (duh 😂), men man får försöka njuta av det som ÄR bra och gott. Suga lite extra på sockerbiten :)

Slits mellan att göra fina kransar till barnen och att låta stora barnet vara med och göra sin egen 🙈 Då lär han ha kul men det kommer garanterat inte bli någon krans till honom, snarare ett berg av sönderklippta blommor och valfri möbel inklädd i bindtråd... Och jag har nog inte ork att göra nytt när han somnat.

Tycker jag är dålig på att pyssla med mitt barn när det gäller såna här traditioner, ofta vill jag ju själv att det att det ska bli på ett visst sätt, men det känns också lite fult att erkänna... :o
Lutar åt att han får vara med och klippa blommorna så gör jag kransar efter läggdags.

Sitter med en bebis som äntligen sover. Väldigt skrikig idag, och svårtröstad på ett sätt han inte brukar vara. Fick rotavaccin i tisdags, har tänkt "tarminvagination" alldeles för många gånger idag. Det är sannolikt inte det, men det går inte heller att säkert utesluta. Är han otröstlig igen ikväll/natt så åker vi in.

Slits mellan att göra fina kransar till barnen och att låta stora barnet vara med och göra sin egen 🙈 Då lär han ha kul men det kommer garanterat inte bli någon krans till honom, snarare ett berg av sönderklippta blommor och valfri möbel inklädd i bindtråd... Och jag har nog inte ork att göra nytt när han somnat.

Tycker jag är dålig på att pyssla med mitt barn när det gäller såna här traditioner, ofta vill jag ju själv att det att det ska bli på ett visst sätt, men det känns också lite fult att erkänna... :o
Lutar åt att han får vara med och klippa blommorna så gör jag kransar efter läggdags.
Det där är så svårt, att acceptera att det inte blir som man själv tänker. Kan han inte få "göra sin egen", dvs klippa sönder blommor (eventuellt utan bindtråd...), och så gör du också en till honom samtidigt? För sent nu kanske iofs.

Det där är så svårt, att acceptera att det inte blir som man själv tänker. Kan han inte få "göra sin egen", dvs klippa sönder blommor (eventuellt utan bindtråd...), och så gör du också en till honom samtidigt? För sent nu kanske iofs.
Vi kom överens om att han fick välja blommor till de jag gjorde ikväll, men att vi också tar med grejer till midsommarfirandet hos vänner imorgon så kan han testa där om han vill. Klockan blev lite för mycket och han var lite för trött, annars hade jag nog gett med mig :p

Sitter med en bebis som äntligen sover. Väldigt skrikig idag, och svårtröstad på ett sätt han inte brukar vara. Fick rotavaccin i tisdags, har tänkt "tarminvagination" alldeles för många gånger idag. Det är sannolikt inte det, men det går inte heller att säkert utesluta. Är han otröstlig igen ikväll/natt så åker vi in.
Fy fan, vår dotter mådde skit efter det där jävla rotavaccinet. Hon bara grät och grät och grät och det var så sjukt jobbigt. Hon fick det på tisdagen och jag tror det var absolut värst på torsdagen och sen blev det bättre.

Hoppas det lugnar sig snart för er ❤️. Om inte: åk absolut in.

Vi ska åka till några vänner över natten och för att få lite ro att packa sa jag åt barnen att packa ner några leksaker de ville ha med. När jag sen kontrollerade väskan hade de packat med tjugotvå klossar, en badanka och en disktrasa 😅. Bra urval ändå, är typ klossar och städgrejer de leker med här hemma.

Dricker kaffe och chips i campingstugan medan de mellersta sönerna käkar godis framför sina telefoner. Mannen står och rullar E till sömns i vagnen inne.

Trots en ganska fundersam natt så blev dagen fin. Lilla E på 8 månader är så lätt att ha med sig, och syskonbråket mellan bröderna gick över så fort vi kom till djurparken.

Fy fan, vår dotter mådde skit efter det där jävla rotavaccinet. Hon bara grät och grät och grät och det var så sjukt jobbigt. Hon fick det på tisdagen och jag tror det var absolut värst på torsdagen och sen blev det bättre.

Hoppas det lugnar sig snart för er ❤️. Om inte: åk absolut in.
Det lugnade sig, natten var normal. Dagen har varit ganska grinig, men bättre än igår. Skönt att det vaccinet är avklarat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka