Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska åka ifrån min mammiga 7-månaders bebis ett par timmar ikväll. Han ammar en del men äter också en del mat. Pappan är inte orolig utan det är jag som bygger upp massa stress runt det som vanligt :meh:

Håll tummarna att det går bra, jag behöver den här stunden med lite hästeri 💕🦄
Var borta i två timmar, fick galoppera på skogsväg på söt häst och vara social utan bebis på armen. Välbehövligt ☺️

Bebis å sin sida hade varit glad första halvtimmen, sen ramlat och inte gått att trösta så han skrek i minst 45 minuter och sen somnade han, troligen helt slut. Hade precis vaknat när jag kom in genom dörren så då var han lugn och tyst, men så fort han såg mig började han gråtskrika samtidigt som han kröp mot mig 😅

Jag ska försöka komma iväg en gång i veckan så går det nog bättre och bättre hoppas jag 😬

Myser och har fixat med mitt fotoalbum! Älskar att göra fotoalbum och gör nu ett med foton från graviditeten, förlossningen/BB och de första dagarna hemma. Brukar pyssla med det medan dottern sover och det känns så fint och speciellt att jag alltid kommer kunna titta i det albumet och veta att jag gjorde det när hon var en liten bebis och låg och sov ❤️.

Dottern ligger och sover gott i sovrummet sedan ett par timmar och om en liten liten stund ska vi göra henne sällskap i sängen ❤️.

Inez förskola ringde idag för att välkomna henne den 15 augusti, till avdelningen Prinsen. Det var hennes ansvariga pedagog som ringde, så fint. Första dagen är det 9.30-10.30 och andra dagen 9.30-11.30, då ingår också lunch. Det är så fint hur de pratade om Inez och hur de såg fram emot att hon skulle börja. Vi är mitt uppe i flytt och renovering så har typ inte hunnit tänka särskilt på förskolan, de flesta av mina vänner verkar ha varit på studiebesök osv men vi tog bara en vi vet är okej (baserat på vänners upplevelser) och som ligger 200 meter från vårt hus.

Blir alldeles blödig när jag tänker på att vår lilla stora tjej ska börja förskolan. Hon är redo, hon skulle vara redo redan nu också, men bara grejen att hon blir större. Och när lillebror kommer så kommer hon automatiskt bli ännu större.

Bild för att hon är så extremt söt! Den är 1 år gammal, innan föräldrarna var tillräckligt rutinerade för att ta med sig mössa…

11DD16EA-A162-48E3-ABE5-FD4E99652786.webp

Sitter och jobbar på hemmakontoret, idag är sambon föräldraledig och barnen är halvkrassliga (övergående magsjuka) så både stor och liten är hemma. Sambon gick ut med lilla för att vattna men stora ville inte hänga med. Stora kommer följaktligen in var tredje minut till mig för att be mig byta film på paddan, be mig hämta vatten, fråga saker etc. Mysigt, men det blir inte direkt mycket gjort :cool:

Ska försöka sova, men lite svårt då sonen har förfärlig hosta. Hostar mest hela tiden och nästan så han kräks, stackarn :(.
Lillasyster hostar också men inte alls lika mycket, där har det blivit mer snor istället. Bägge har dock varit pigga och busiga hela dagen idag.

I en 2,5-årings liv är det viktigt att använda rätt ord.

Farmor: Ska vi hämta dina skor så att vi kan gå ut?
Barnet: NEJ SANDALER!!!
Farmor: Ja förlåt, jag menade sandaler…

😂

Sandaler är sandaler och skor är skor, tydligen :p

Hatar hårspännen. Barnet ska prompt ha hårspännen när vi ska iväg. Sen tar hon av dom, och så försvinner dom och KATASTROFEN är ett faktum. Varje gång. :banghead:

Idag har vi haft besök av min bästis med man och dotter, dottern är tio månader äldre än mina barn och det var så roligt att se dem samspela 😭❤️. Mina barn har inte börjat förskolan än och har träffat väldigt få andra barn i liknande ålder men de gav så vördnadsfullt bort sina leksaker till min bästis dotter och sen gav hon dem andra saker ur deras egen leksakslåda och de betedde sig som att det var den bästa gåva de fått 😭. När de hade gått frågade jag S vems kompis det varit som hälsat på och han klappade sig själv i bröstet och log nöjt.

Hemkommen från ett dygn iväg från barnen, hade hoppats sjukstugan vi påbörjade i torsdags skulle vara över, men icke, så det var en trött familj jag kom hem till. Stora är nu inne på fjärde(!) dagen med magsjuka och jag tycker otroligt synd om honom, man önskar ju alltid att det fanns mer att göra :heart
Lilla verkar klara sig hyfsat, en flaska kom upp igen i fredags och sen dess har hon mått bra, liksom vi vuxna.

Har precis nattat vår lilla tjej och njuter nu av lite egentid :). Imorgon ska vi hänga med våra nya vänner från föräldragruppen och det ska bli så härligt! Är så glad att vår BVC-tant övertalade mig att gå med i mammagruppen för det har verkligen varit ovärdeligt att ha vänner med ungar i samma ålder och som dessutom samtliga bor på promenadavstånd hemifrån. Så himla praktiskt!

Blev väckt vid halv 6 av hunden som ville gå ut, strax efter kom första barnet ner från ovanvåningen. Så jag sitter i soffan med två barn och en kaffemugg medan pappan och lillasyster fortfarande sover.

Det är snart dags för frukost här, ena sonen ska iväg på sin sommarlovsaktivitet och sen när han slutar så åker vi till Borås djurpark. För det är min första semesterdag idag :banana:

Blev väckt vid halv 6 av hunden som ville gå ut, strax efter kom första barnet ner från ovanvåningen. Så jag sitter i soffan med två barn och en kaffemugg medan pappan och lillasyster fortfarande sover.

Det är snart dags för frukost här, ena sonen ska iväg på sin sommarlovsaktivitet och sen när han slutar så åker vi till Borås djurpark. För det är min första semesterdag idag :banana:
Åh jag har också funderat på Borås, grabben gillar dinosaurier :)

Det är ett hett tips från mina mellersta söner om ni inte besökt deras dinosaurieavdelning :up: ett annat tips är World of Dinosaurs i Kalmar, beroende på barnets ålder förstås.
Grabben är 3,5 så tror Kalmar får vänta lite? Borås kan vi ta på vägen hem från mina föräldrar i sommar, så blir det lite kortare resa :)

Idag har jag och dottern varit på banken :D. Tog 100 år och var trångt och varmt men dottern var en riktig liten stjärna ❤️. Hon var nöjd i vagnen och sen när hon behövde sova satte jag henne i selen och då somnade hon rätt snabbt. På bra humör hela tiden ☺️.

Så himla kul att vara ute också för alla är så trevliga och hjälpsamma! Folk erbjuder sittplats och håller upp dörrar och ooh:ar och aaah:ar över hur söt och snäll dottern är. När en kvinna försökte tränga sig före mig i kön engagerade sig halva väntrummet i att läxa upp henne så att jag skulle få behålla min plats 😅.

Nu: hemma, dottern sover och jag äter lunch och tittar på Workin’ moms på Netflix :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka