Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här äter vi frukost! Inez började precis gråta för att hon fick leverpastej på sin smörgås (som hon älskar) - hon ville ha ost som jag hade på min. Det är inte helt enkelt att förstå vad hon menar, hon är 15 månader så hon kan inte prata.. Det är en väldigt bestämt tjej, hur ska detta sluta? 🤣

Ballongvikt - det finaste Ebba sett i hela sitt liv :D Har aldrig sett så stora ögon på henne.

D53CDD5C-EBBE-43CC-B212-822201445874.webp

När I är arg så kliar/river hon sig på axlarna, ni kan gissa humöret hittills idag….

657A48C8-4961-4406-BDD1-AB0B60F15E24.webp

Blir skönt att åka och jobba snart, har möte från lunch-lunch så får dessutom sova helt ostört! Första natten min man är ensam med henne, inte ett dugg orolig men det har bara inte blivit så.

Varit på babysim idag. Är en tjej i min grupp som är så oerhört försiktig med sin lilla, första gången började han gråta och hon bad om ursäkt tusen gånger för att de stört. Jag märker att hon är spänd och går upp och ammar honom vid minsta lilla gny. Förra gången berättade hon om deras förlossning. Dramatiskt och bråttom med blodbad och 3 x sugklocka som tillslut small i backen och urakut snitt. Fick inte träffa honom på 4 h, blev kvar på BB 9 dygn med infektion hos både lillen och mamman. Helt plötsligt trillade poletten ner gällande hennes smått nervösa och överbeskyddande sätt. Fick mig en påminnelse om hur allas resor är olika och vilken respekt man bör ha för det :heart

Storebror vaknade på fel sida idag och det blev tjafs på morgonen, när jag hämtat på förskolan och sen igen på kvällen. Det hade dock gått över till läggdags och han somnade trygg intill mig.
Jag unnade mig glass efter ungarna somnat, samtidigt som jag klickade hem lite kläder åt dom.

Tänkte att vi skulle gå ut och leka i regnet. Bebis 7 månader kan sova i selen medan storasyster leker, perfekt tänkte jag.

Det tog 50 minuter från att vi bestämde att gå ut tills att vi kom ut genom dörren. Ungefär halva tiden plocka undan duplo som låg utspritt över heeeeela vardagsrummet (lådan vältes ut under tjo och tjim medan jag städade köket efter frukosten). Försöker lära 2,5-åring att man måste plocka undan efter sig innan man börjar leka med nästa sak… hon hittar tusen andra saker att göra och mitt tålamod blir inte bättre.

Sen hela proceduren med att klä på sig regnkläder. Först klä på storasyster. Eller snarare ta av stövlarna för att ta på henne strumpor. Hon tar på sig stövlarna, jag tar av stövlarna för att ta på regnbyxorna. ”Jag har en vass naaageeeel”, in i badrummet och klippa nagel. På med stövlarna samtidigt som bebis försöker ställa sig och balansera mot mitt ben. På med jacka och mössa på stora, på med overall på lilla som börjar bli väldigt trött och stretar emot. Svettig och yr i huvudet får jag på mig själv kläder, får i bebis i selen och till slut ut genom dörren.

Vi är ute i 10-15 minuter innan stora vill gå in… :meh: Bebis har precis börjat komma lite till ro i selen men då är det dags att kränga av alla kläder. Han somnar i princip medan jag tar av honom overallen och hänger sen sovandes på axeln medan jag hjälper stora av med regnkläder, hjälper till att tvätta händer. ”Jag vill ha nåt att ääätaaaa!” - ja och fixar lunch också med en hand.

Såååå nu sitter jag i soffan med sovande bebis på axeln och stora äter lunch framför tvn 🥵

Tänkte att vi skulle gå ut och leka i regnet. Bebis 7 månader kan sova i selen medan storasyster leker, perfekt tänkte jag.

Det tog 50 minuter från att vi bestämde att gå ut tills att vi kom ut genom dörren. Ungefär halva tiden plocka undan duplo som låg utspritt över heeeeela vardagsrummet (lådan vältes ut under tjo och tjim medan jag städade köket efter frukosten). Försöker lära 2,5-åring att man måste plocka undan efter sig innan man börjar leka med nästa sak… hon hittar tusen andra saker att göra och mitt tålamod blir inte bättre.

Sen hela proceduren med att klä på sig regnkläder. Först klä på storasyster. Eller snarare ta av stövlarna för att ta på henne strumpor. Hon tar på sig stövlarna, jag tar av stövlarna för att ta på regnbyxorna. ”Jag har en vass naaageeeel”, in i badrummet och klippa nagel. På med stövlarna samtidigt som bebis försöker ställa sig och balansera mot mitt ben. På med jacka och mössa på stora, på med overall på lilla som börjar bli väldigt trött och stretar emot. Svettig och yr i huvudet får jag på mig själv kläder, får i bebis i selen och till slut ut genom dörren.

Vi är ute i 10-15 minuter innan stora vill gå in… :meh: Bebis har precis börjat komma lite till ro i selen men då är det dags att kränga av alla kläder. Han somnar i princip medan jag tar av honom overallen och hänger sen sovandes på axeln medan jag hjälper stora av med regnkläder, hjälper till att tvätta händer. ”Jag vill ha nåt att ääätaaaa!” - ja och fixar lunch också med en hand.

Såååå nu sitter jag i soffan med sovande bebis på axeln och stora äter lunch framför tvn 🥵
Det är sånt som gör att jag faktiskt tror att det är jobbigare att ha två barn i olika åldrar än två i samma 😅. Så svårt det måste vara när de har olika behov!

Det är sånt som gör att jag faktiskt tror att det är jobbigare att ha två barn i olika åldrar än två i samma 😅. Så svårt det måste vara när de har olika behov!
Det kan säkert vara så! Jag ser fram emot när det börjar jämna ut sig lite mer, när lilla inte behöver sova så många gånger under dagen och inte behöver bli buren överallt när vi är ute. Även om det säkert blir kaos på massa andra sätt istället 😅🙈

Konversation från ca kl 6 imorse,

Jag och mannen, vi måste äta frukost så vi har energi för dagen och orkar vara igång och göra saker.

Svaret från äldsta mini, men jag haaaaar redan energi...och hoppar trotsigt iväg genom rummet och hetsar,, jag vill uuuut om och om igen 🥴😅

Fick i oss frukost och kaffe, mini godtog lite havrefras och mjölk för att sedan fortsätta trampa runt och hetsa samtidigt som vi försökte äta färdigt 🙈

Jag är föräldraledig idag och vi har varit ute och stampat i vattenpölar.
Ser ut som två små Paddington bamsar 😍🐻🐻

Ammat minsta till sömns efter fantastisk kvällspromenad med hunden, och bebis i sele. Dessa sommarkvällar 🙏❤️

Maken nattar mellanbarnet där uppe och största sitter och ritar och tittar på plattan. Vi har varit på vår första skolavslutning idag och nu har tjejerna spmmarlov i tio veckor. Jag undrar ibland hur jag ska överleva det 😅 men visst ska det bli fantastiskt mysigt också 🥰

Mitt stora barn är på barnkalas, själv! Hade räknat med att stanna kvar men de andra föräldrarna droppade av en efter en och tillslut frågade jag min unge om han tyckte jag skulle gå, och det tyckte han :p

Så nu har jag promenerat ner till Ica, handlat lite och köpt en glass att äta i skuggan. Känns nästan förbjudet :D

Tänk om man hade energi som ett barn!! På dagen var vi på typ utomhuslekland (det är en familj som byggt ute i skogen med olika hinderbanor och liknande), när vi kom hem cyklade sonen till en kompis och har lekt med kompisen i nästan fyra timmar. Nu ligger vi i sängen, han ville mysa. Men verkar ha spring i benen än då han gör massa kullerbyttor i sängen 🙈

Idag har jag lost my shit första gången som förälder och skrikit rakt ut. Ebba har lost her shit för första gången och meddelat hela södra Stockholm att hon är fullkomligt skitförbannad och övertrött. Med andra ord kan vi konstatera att både bröllop, barnkalas, barnvakt och många timmars bilande den här helgen blev lite för mycket för oss båda.

När vi kom hem kl. 18 somnade hela familjen på sängen i 2 h och lilla ängeln har fortfarande inte vaknat. Nu tar vi semester från precis allt och jag ska hålla henne i min famn, i stugan, tills hösten kommer. Även hund behöver välförtjänt vila, springa fritt på tomten och sola i altanen.

Dessa underbara dagar :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka