Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är på hundtävling sen 08 imorse. Signe sköter sig utmärkt 👌😍

20220531_124302.webp

W övar på att leda våran åring. Världens snällaste unghingst måste han vara, det värsta han gör är att försöka gå iväg och äta gräs 😜

Känns så otroligt fint att kunna ge honom den här uppväxten. En egen ponny! Tänk om man haft det när man var liten.

Bifogade filer

• C167AB8A-F486-49ED-A50D-AF5F1348CC1B.webp
    C167AB8A-F486-49ED-A50D-AF5F1348CC1B.webp
    240,5 KB · Visningar: 53
Dottern kom in till mig vid 4-5 nånting i morse. Visst, so far so good. Men hon höll sen på med ditten och datten i över en timme, så jag hade väl fått sova en timme igen knappt när klockan ringde 😴.

Måste få ögonen att fokusera så jag kan köra till jobbet nu.

Ska flyga med bebis (snart 7 mån) imorgon och börjar få lite resfeber. Bara en kort flight tack och lov men nu börjar stressen byggas upp över att vi ska gå upp supertidigt, ta oss till Arlanda, och inte minst komma igenom säkerhetskontrollen… 🫣 Har ju hört om extremt långa väntetider. Så nu är frågan hur tidigt vi faktiskt måste gå upp 😬

Ligger vaken sen två timmar eftersom bebisen somnade om men inte jag :banghead:
Så onödigt att vara vaken på nätterna, men jag kör samma. Vaken sen 03… vaknade först 02, lyckades dock slumra om en sväng innan jag vaknade igen. Jag har dock inte riktigt något barn att skylla på, eller får väl skylla på barnen i magen som ger mig foglossning och ont i ryggen 🙈

Nattar lilltjejen, hon har just slurpat i sig en stor flaska ersättning och växlar nu mellan att suga på sitt lejon och att brottas med stora nallen. Jag ligger bredvid och surfar i smyg :D Gissar att det inte kommer bli lika lugnt när hon börjar förflytta sig, men än så länge ligger hon snällt i sitt bedside crib tills hon somnar. :heart ...vilket visst var nu!

Även storebror har haft en bra dag, han cyklade hem från förskolan efter att ha vägrat ett tag (lärde sig för bara tre veckor sedan och sen blev han sjuk så det kom av sig lite), sen har vi gungat, städat, han fyllde hela sin sandlåda med vatten :laugh: och så myste vi framför film. Han överraskade också med att äta en halv laxfilé till kvällsmat, fast han mig veterligen vägrat äta fisk i hela sitt liv innan :up:

Lilla E fick gå själv i mataffären för första gången idag, och var så duktig med att hålla handen, inte springa iväg och inte ta saker vi inte skulle ha. Ens när vi skulle gå efter en i personalen som visade var en vara var så sprang hon snällt med så snabbt benen kunde gå :heart

Idag har mina föräldrar varit barnvakter och de körde slut på mina barn totalt så H däckade på min axel innan jag ens hann lägga honom i sängen. Nu ska jag vara hemma 50% över sommaren med start imorgon och det ska bli så himla skönt! Kanske kommer jag dock väldigt snart komma ihåg varför jag längtade till jobbet i höstas 😅.

Försöker styra upp en träff med två vänner. Problemet? Jag vill jättegärna ses ute på stan och ta en AW, dricka ett halvt glas rosé och ha lite barnfritt häng. De däremot vill absolut ses med dottern för de tycker hon är så söt och go! Ha! Kan ju inte argumentera emot det såklart men det vore himla fint med lite barnfritt kompishäng.

Vi ska kompromissa och först ses hos mig så de får mysa med mina goa bebis och så går vi ut och efter för en liten AW. Blir fint! :)

Maken är borta så jag och barnen har filmkväll i vår säng 🥰 Bebisen har ammat till sömns, treåringen somnade nyss bredvid mig och jag och stora tjejen fortsätter titta. Jättemysigt avslut på en aktiv dag med ridskola och kompislek.

Mysigt det låter!

Jag försökte mig på något liknande. Sambon är också borta så barnen fick ligga i vår säng och kolla på film. Jag låg i mitten men som höggravid var det extremt trångt och jag kände mig mest otymplig 😅 De somnade i alla fall nöjda och jag lyckades på något sätt kravla mig upp 😂

Mysigt det låter!

Jag försökte mig på något liknande. Sambon är också borta så barnen fick ligga i vår säng och kolla på film. Jag låg i mitten men som höggravid var det extremt trångt och jag kände mig mest otymplig 😅 De somnade i alla fall nöjda och jag lyckades på något sätt kravla mig upp 😂
Oh, jag minns det som igår 😅 Fasiken va skönt det är att vara smidig igen! 🙏

Nu sover alla barn så jag tog upp ostbågar i sängen 😆 Och sätter på senaste säsongen av Outlander. Men snart ska jag nog sova också 😴

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka