Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glad tjej i ny tröja! Nyp mig i armen att du är min.

FD548CBD-49E3-4274-8938-622C69CA070F.webp

Tror stora var trött, somnade trots att lilla härjade precis bredvid 😅

Tack och lov för det, har haft en bitvis kämpig dag ensam med båda. Nya tag imorgon, vet inte om vi ska hitta på något eller bara vara hemma. Röd dag imorgon ju så det är risk för att det är mycket folk överallt. Mvh folkskygg :angel:

Har haft en helt fantastisk dag och helg. Goda vänner på besök med ett lite äldre barn, men hen och storbarnet har hoppat studsmatta hela helgen. Också så fint när ens barn får möjlighet att bygga relationer med andra vuxna :heart
Idag har vi varit på museum, storbarnet var jätteintresserad och ville att jag skulle läsa på alla skyltar och berätta, pillade inte på något förbjudet och sprang inte omkring och härjade :up::D Lilla hängde med i famnen och i vagn och är bara så smidig. Sen fika på favoritställe. Ikväll när vännerna åkt hem har vi tagit fram hängmatta mm till trädgården och bara varit ute och lekt, grillat hamburgare och myst. En sån riktig superdag med familjen som jag ska försöka komma ihåg när jag är trött och less :heart

Gullungen! Har du haft det bra i Italien?

Definitivt! Det var magiskt. Lite skralt med mjölk just nu bara trots pumpande så får väl ur 2-3 flaskor om dagen och växlar med ersättning. Men hon är 4,5 månad nu och jag har fått kämpa från början så jag börjar känna lite.. fuck this? Hon får så mycket bröstmjölk det går så länge det går sen skiter vi i detta.

Definitivt! Det var magiskt. Lite skralt med mjölk just nu bara trots pumpande så får väl ur 2-3 flaskor om dagen och växlar med ersättning. Men hon är 4,5 månad nu och jag har fått kämpa från början så jag börjar känna lite.. fuck this? Hon får så mycket bröstmjölk det går så länge det går sen skiter vi i detta.
Det tycker jag låter klokt faktiskt. Amning verkar praktiskt när det funkar men är det bara en kamp tar det ju bara energi. För mig blev det en lättnad att ge upp amningen faktiskt (och då försökte jag bara i tio dagar).

Gud varför stressar jag upp mig så mycket över allt, jag tror typ att jag är en ”det löser sig”-person men det är jag inte :p Väl i situationen kan jag vara det men absolut inte innan.

Ska alltså åka på studentfirande för min lillebror imorgon, ensam med barnen 2,5 år och 7 månader. 1,5 timme med bil enkel väg. Så nu håller min hjärna på och hetsar om vad ska jag packa, när ska vi åka, när ska vi vara där, ska jag planera ett stopp längs vägen eller ska jag köra hela vägen på en gång? Hur ska vi göra med lunchen, stanna nånstans och rodda köpelunch själv eller ta med någon slags matsäck och var ska vi i så fall äta den? Det är säkert massa folk, hur ska jag hålla reda på allt och alla, jag lär väl ha vagnen med mig men kommer någon av barnen sitta stilla där eller kommer jag få ha bebis i sele och storasyster springandes omkring? Kommer det regna? Prognosen säger sol men ska jag ändå packa ner paraply regnkläder gummistövlar mössa ett extra ombyte och och och :crazy:

Kom. Igen. Det löser sig. Det blir kul ;)

Ebba levererade livets första skratt idag, tidigare har hon skrattat tyst eller gett ifrån sig glädjetjut. Hon har haft en kinkig kväll och i kvällsbadet var hon avslappnad men neutral. Så sätter jag henne upp i badbaljan, och jag vet inte vad som hände men hon blev så oerhört glad helt plötsligt att hon ser mig rakt i ögonen och ger ifrån sig livets första kluckande skratt. Det fullkomligt lyste om henne.

Livets twists and turns med barn :heart

Jag ligger sjuk med nästan 39 graders feber och har så sjukt ont i kroppen och total orkeslöshet, dundrande huvudvärk och halsont som eld... Har nog aldrig mått såhär dåligt i mitt vuxna liv (förutom vid magsjuka) och tänker alltid vid såna här tillfällen hur man fixat att vara ensamstående.... Herregud

Sitter i soffan med sovande bebis i famnen. Hon har hängt med på hundtävling i två dagar. Igår var vi där som funktionärer mellan 07-16.30 typ.
Och idag var vi på samma ställe och tävlade, så då var vi där ett par timmar. Sen hängde vi på brukshundklubben en stund på eftermiddagen. Goa unge ❤️

Jag ligger vaken med foglossningar, sådär gött. Meeeen såg på mailen såhär på natten att Kappahls rea hade startat, så passade på att beställa lite kläder till femåringen. Han växer som ogräs 🙈

Nu har jag lämnat barnen med farföräldrarna för att jobba. H sov fortfarande när jag gick och det känns alltid jobbigt att inte hinna träffa dem på morgonen. S var upptagen med att kasta boll med farfar, det känns så fint att de är trygga med både farmor och farfar och mormor och morfar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka