Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i badhuset, det är väääldigt varmt här och då har jag ändå bara luftig klänning och stödstrumpor. Märks att kroppstemperaturen ökat i och med graviditeten.
Femåringen påbörjade idag sommarintensiv-simskola. 14 tillfällen, 40 min. Han var skeptisk innan, får se vad han säger när det är slut om en stund!

Hemma med lediga barn. Så otroligt osynkade är de… äldsta är morgonpigg som jag och har redan hunnit vara ute två gånger, ätit frukost och kollat på tv. Äter nu någon form av frukost nummer 2. Yngsta har varken tagit på sig kläder eller velat ha frukost, seg i starten minst sagt…

Sovit över hos lilla Es gammelmoster, för här ska firas att en av mina kusiner tar studenten imorgon. Lilla E var mycket nöjd med att man får sova hos mamma och pappa hela natten när man är borta, och byter gärna lägenhet med öppen planlösning och altan mot hus med rum som man kan springa i en cirkel genom och trädgård med lekstuga.

Igår innan W somnade sa han: ”Mamma kan inte du googla vilken som är den bästa skolan? Jag tror det är *fritids namn-skolans namn*, för vi har dom bästa fröknarna!”

Känner ändå att jag vill framföra detta budskap till hans fröknar på något sätt, för dom är verkligen världsklass! Så himla bra på att se varje barn, hitta på roliga saker, hjälpa barnen att lösa problem och konflikter och få alla att känna sig trygga och må bra.

Ebba vaknade kl. 4.30 och har varit ledsen sen dess. Tror det är tänder på gång. Maken åkte iväg på jobbresa inatt och jag hade tänkt att få en del gjort i lägenheten i dagarna men som det är med barn - man kan inte planera. Nu påminner det om när hon var helt nybakad och man bara kunde drömma om att ha händerna fria. Får bli mycket sele och gos idag!

Vaknade av att barnet rullade ur sängen. Det gick bra, hon landade på en hög av gosedjur men blev lite ledsen och rädd. Sedan när vi skulle åka till föris hittade jag inte bilnycklarna. For stressad runt i hallen samtidigt som barnet gormade ”baby Shark dudududu”. När vi äntligen kommit ut klättrar katten upp på våran pergola och spexar runt. Fick till sist bära ner henne för hon fattade inte hur man kom ner. 😑

Nu dricker jag kaffe innan jag börjar plugga. Skulle egentligen behöva måla vårat förråd på grannens sida men jag tror jag haft nog med stress idag. Lär väl spilla ut hela färgburken på deras altan eller något…

Jag hämtade precis posten och kan inte låta bli att irriteras på blöjföretagen. Idag fick vi för tredje gången hemskickat rabattkuponger på blöjor, vilket vi uppskattar, blöjor är dyrt. Men alla tre gångerna (två olika företag) är brevet adresserat till mig. Vi är alltså ett gift par, jag är kvinna och min partner man, som har gemensam vårdnad om vårt barn. Varför inte adressera till "Familjen Efternamn" istället, eller något liknande? Extra irriterad blev jag förra gången, för då fick vi samtidigt ett brev från typ jordbruksverket gällande vår skog adresserat bara till min man... Hej könsroller :banghead:

Jag hämtade precis posten och kan inte låta bli att irriteras på blöjföretagen. Idag fick vi för tredje gången hemskickat rabattkuponger på blöjor, vilket vi uppskattar, blöjor är dyrt. Men alla tre gångerna (två olika företag) är brevet adresserat till mig. Vi är alltså ett gift par, jag är kvinna och min partner man, som har gemensam vårdnad om vårt barn. Varför inte adressera till "Familjen Efternamn" istället, eller något liknande? Extra irriterad blev jag förra gången, för då fick vi samtidigt ett brev från typ jordbruksverket gällande vår skog adresserat bara till min man... Hej könsroller :banghead:
Det är inte så att du/ni registrerat er någonstans? :)
Jag vet att jag skrev upp mig på för att få babybox och då är det inte konstigt att reklamen kommer till mig sen.

Det är inte så att du/ni registrerat er någonstans? :)
Jag vet att jag skrev upp mig på för att få babybox och då är det inte konstigt att reklamen kommer till mig sen.
Nej, då hade det ju varit rimligt, det håller jag med om. Men vi har inte registrerat oss för några grejer någonstans :cautious:

Min ena son verkar ha kommit i nån fas där han är väldigt orolig och separationsrädd. Känner inte alls igen honom, han har alltid varit rätt orädd och väldigt social, jag har snarare varit orolig för att han är lite gränslös än tvärtom, men nu kastar han sig i min famn så fort han hör en bil, när vi är ute och går börjar han gråta när en cykel närmar sig och går jag till vagnen för att hämta något medan han är i sandlådan lägger han sig på marken och storgråter 😭.
Hans tvillingbror har inget av detta beteende, han travar iväg utan att kolla om jag är med och lyssnar absolut inte när jag ropar på honom. De senaste dagarna har jag burit runt på H och jagat efter S som helt obrydd kastar sig ut för olika kullar och jagar efter diverse djur han tror vill bli klappade. H blir också väldigt orolig när S går iväg och kan absolut inte sluta ”prata” om när en cykel kom och S var i vägen för den. Han pekar med ledsen min på skogen och sen på S och så på sig själv och på mig och jag drar hela harangen gång på gång ” ja, det kom en cykel när vi var i skogen. Ja Sixten såg inte att den kom. Ja, du blev rädd då. Mamma blev inte rädd, allt gick bra” 😅. Hoppas den här fasen lagt sig lite tills de ska börja förskolan i augusti, skulle kännas hemskt att lämna H just nu.

Nej, då hade det ju varit rimligt, det håller jag med om. Men vi har inte registrerat oss för några grejer någonstans :cautious:

Inte laddat ner någon app typ Preglife? Kan säkert finnas kopplingar i sånt…

Jag blir mest irriterad på dem för att de utgår från att vi använder deras produkter. 😅

Inte laddat ner någon app typ Preglife? Kan säkert finnas kopplingar i sånt…

Jag blir mest irriterad på dem för att de utgår från att vi använder deras produkter. 😅
Sant, preglife hade jag, mycket möjligt då att det är därifrån mina uppgifter "läckt"... Så okej, då får jag vara liiite mindre irriterad nästa gång, även om jag fortfarande tycker att de kunde kört på "Familjen Efternamn" för att även inkludera den förälder som inte var gravid och kanske inte hade någon gravidapp :)

Sant, preglife hade jag, mycket möjligt då att det är därifrån mina uppgifter "läckt"... Så okej, då får jag vara liiite mindre irriterad nästa gång, även om jag fortfarande tycker att de kunde kört på "Familjen Efternamn" för att även inkludera den förälder som inte var gravid och kanske inte hade någon gravidapp :)
Hos oss var det min partner som laddade hem gravid-appen, och mycket riktigt är det han som får mest reklam :D

Jag ska åka ifrån min mammiga 7-månaders bebis ett par timmar ikväll. Han ammar en del men äter också en del mat. Pappan är inte orolig utan det är jag som bygger upp massa stress runt det som vanligt :meh:

Håll tummarna att det går bra, jag behöver den här stunden med lite hästeri 💕🦄

Redo för beach 2022! Får alltid leta ihjäl mig efter saker som inte är skitfult men ändå har funktion och framför allt har färg och är roligt för barn. Känns som det alltid antingen är snyggt, eller funktion/kul. Dessa känns dock som både och! Men herre vad man får leta ibland.

7A36F3E9-D0AF-4B62-8F9A-9D5E143E7DA3.webp

Jag håller verkligen med! När barnen blir äldre har det varit lite olika. Ibland har det varit ”till målsman för…” och ibland adresserad till någon förälder. Gissa hur många inbjudningar till öppet hus på skolor min man har fått och hur många ”kom och spela i vår hockeyförening” som jag har fått 🙄

Redo för beach 2022! Får alltid leta ihjäl mig efter saker som inte är skitfult men ändå har funktion och framför allt har färg och är roligt för barn. Känns som det alltid antingen är snyggt, eller funktion/kul. Dessa känns dock som både och! Men herre vad man får leta ibland.

Visa bifogad fil 93103

Känner mycket väl igen det där! Passa på att njut innan du har barnets åsikt som faktor också ;)

Nattar lilltjejen som först började slumra in, sen kom in i andra andningen och började grymta i takt med att hon sätter benen i madrassen och studsar upp och ner på madrassen. Nåja, hon kommer ingenstans så jag kan ligga bredvid och vila i väntan på att hon blir trött :D

Har för övrigt varit iväg med jobbet måndag -tisdag om när jag kom hem igår kväll var det verkligen helt galet hur mycket det kändes som att hon hade vuxit! Min bebis börjar bli ett litet barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka