Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och matar bebis medan de stora myser i soffan med varsin iPad. Sambon ska iväg och träna så jag laddar för första gången själv med tre barn sedan lillebror kom 💪

Heja heja!

Jag var iväg idag med alla tre. Tog buss till ”stan” och var borta nästan hela dagen. På bussen hem tänkte jag just på hur tanken på något liknande kändes smått oöverkomlig strax innan M kom innan man testat tre barn själv. Man lär sig :D

(Men jag hade inte gjort det med en liten nyfödd nu heller. De blir onekligen mer beräkneliga på några månader!)

Heja heja!

Jag var iväg idag med alla tre. Tog buss till ”stan” och var borta nästan hela dagen. På bussen hem tänkte jag just på hur tanken på något liknande kändes smått oöverkomlig strax innan M kom innan man testat tre barn själv. Man lär sig :D

(Men jag hade inte gjort det med en liten nyfödd nu heller. De blir onekligen mer beräkneliga på några månader!)

Tack för pepp! Hur gamla är era barn? Ser fram emot att bli lika cool som du 😁 Känns onekligen som ett svårt projekt men det är väl som du säger, att man lär sig!

Jag fascineras av hur ens "gränser" hela tiden flyttas för vad man tänker att man fixar. Efter att vi fick två barn är det rena semestern att vara iväg ensam med ett, vilket jag tyckte var ganska jobbigt när vi bara hade ett. De 4,5 timme jag och stora var på stranden idag var typ lika utvilande som egentid! Hänger nog ihop med att han blir större och mer förståndig såklart, men även att åka med bara lilla är en promenad i parken jämfört med hur det kändes förr.

Jag fascineras av hur ens "gränser" hela tiden flyttas för vad man tänker att man fixar. Efter att vi fick två barn är det rena semestern att vara iväg ensam med ett, vilket jag tyckte var ganska jobbigt när vi bara hade ett. De 4,5 timme jag och stora var på stranden idag var typ lika utvilande som egentid! Hänger nog ihop med att han blir större och mer förståndig såklart, men även att åka med bara lilla är en promenad i parken jämfört med hur det kändes förr.

+1 på den.

Nu när jag får kommentarer om att det ser tufft ut när jag åker själv med 2 barn så brukar jag skratta och säga att det är bara halva ligan som är med vilket gör att de tystnar rätt fort :rofl: Trodde tex aldrig som tvåbarnsmamma att jag skulle komma till det stadiet att det är det är rena semestern med 2 barn.

På ridläger med sonen! Omåttligt stolt ponnymorsa idag 😜

Bifogade filer

• C56930AF-B8AB-4943-8271-AB327C971D3C.webp
    C56930AF-B8AB-4943-8271-AB327C971D3C.webp
    345 KB · Visningar: 89
Har suttit i två timmar och försökt få 3 åringen att sova 🙄 :sleep: Hade ett utbrott deluxe i stan också där lillfisen skrek, vägrade gå dit vi skulle, bara ville springa iväg vilket gjorde att jag fick bära så hon inte sprang ut i vägen. Hon ville såklart inte det så hon rev, bet och gjorde allt för att jag skulle sätta ner henne. För att sedan direkt försöka springa iväg igen. Antalet dömande och anklagande blickar jag fått idag räcker för hela året. Slutade med att vi köpte med pizzan hem istället och självklart somnade hon i bilen och är nu helt omöjlig att lägga. Ibland är det inte roligt att vara förälder

Efter en fullsmockad ridlägerhelg hängde (i dubbel bemärkelse) sonen lite med Kajan. Världens coolaste och snällaste åring som står och betar helt oberörd medan W tar igen sig lite ”hängandes” över honom.

Bifogade filer

• 9E016D74-1CE1-4810-A70C-6CEE262E8285.webp
    9E016D74-1CE1-4810-A70C-6CEE262E8285.webp
    208,7 KB · Visningar: 59
Igår hade jag barnfri tid med min bästa vän och jag känner mig typ pånyttfödd efteråt?? Känns som att jag bara går på i livet och tänkt att det är såhär det är nu, men jag är ju inte bara förälder och det blev jag lite påmind om igår! Så härligt att få prata till punkt och skratta och inse att även om vi inte längre ses så ofta är hon den person som förstår mig allra bäst.
Tyvärr fick min son tillbaka sitt ljumskbråck medan jag var iväg så min sambo ringde mig i panik när H bara skrek och skrek och sa att vi måste åka till sjukhuset 😭. När jag väl hade trasslat mig hem hade H dock somnat i vagnen och bråcket hade gått tillbaka. S hade somnat själv i spjälsängen 😭❤️. I morse klev S upp kl 05 och nu sitter jag här och känner mig som en levande död.

Fick med mig treåring och hund på en promenad i skogen. Var ute i ett par timmar (!) och plockade blåbär och kantareller. Gissar att dottern åt ett par liter med blåbär under tiden och jag hittade massor av svamp, nu sitter vi i soffan och äter blåbärspaj och är lagom möra :laugh::heart

Tycker så synd om vår tjej som (sannolikt) har/har haft höstblåsor. Hela munnen har varit fylld med blåsor och sår, nu börjar det bli bättre men det kvarstår som ett gigantiskt köttsår längre bak på tungan. Hon är så skör just nu och blir så ledsen när hon inte kan äta (hon älskar mat) som vanligt. Nyss vaknade hon med illgråt och sa att det svider i munnen 😭

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka