Det låter ju helt absurt. Jag har två perioder varit riktigt riktigt sjuk (så jag med nöd och näppe redde ut att se till att det fanns mat på bordet typ) i över en vecka när jag varit själv hemma med barn. Har inte funnits på min karta att jag inte skulle kunna lämna full tid på fsk. I vintras var jag så sjuk att jag inte ens klarade att lämna/hämta utan det gjorde kompisars föräldrar, då fick jag t.o.m. förskjuta tiderna utan problem från 7-16 till 8.30-17. Det hade ju varit tråkdöden för barnet att vara hemma med en förälder som bara låg i sängen och jag hade faktiskt inte orkat varken lämna eller hämta när febern var som högst.. kanske med bil men kändes inte riktigt lämpligt att sätta sig i den med 39,5 grader och lite cocillana på det.. som någon annan skrev, förskolan vet ju inte vad du gör när du lämnat?Nej. Är det måndag, tisdag eller torsdag får de vara på förskolan 9-15. Är det onsdag eller fredag får de inte vara där alls. Spelar ingen roll vad man är sjukskriven för, enligt de lokala reglerna här. Antar att man kan söka nåt slags dispens om man är typ rullstolsbunden eller inlagd på sjukhus, men det är typ där ribban ligger.