Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sitter på veckans första föreläsning, drygt två veckor till tenta och jag känner inte alls att jag har koll på ämnet
Har insett att jag pluggar bäst under stress så det är inte helt kört änTvå veckor brukar vara långt i sammanhanget tycker jag, det blir bara jävligt stressigt det fixar du!
Inte ett dugg avundsjuk, inte ett dugg...
Första maskinen tvätt för dagen är snart klar, frukosten snart uppäten. På dagens schema står examensarbete (två veckor till deadline ), städning och sedan styrelsemöte ikväll. En faktiskt hyfsat lugn dag.
Har insett att jag pluggar bäst under stress så det är inte helt kört än
Ingen aning, vi har inga restriktioner att arbeta efter, ligger just nu på ca 8700 ord.Hur många sidor/hur mycket arbete är kvar med uppsatsen? Man hinner förvånansvärt mycket med kniven mot strupen. Hoppas det går bra för dig, det lät som en så intressant uppsats
Helt plötsligt kändes det rätt överkomligt med en tenta i investering och en i redovisningDet är samma här. Jag själv är kanske körd ändå, jag ska färdigställa en uppsats på avancerad nivå samtidigt som jag har massa sjukhustider och ska få bromsmedicin som jag blir sänkt av. Så det känns lite som rysk roulette
Ingen aning, vi har inga restriktioner att arbeta efter, ligger just nu på ca 8700 ord.
"Det spelar ingen roll hur många ord ni skriver, det är innehållet som räknas"Hippies!
"Det spelar ingen roll hur många ord ni skriver, det är innehållet som räknas"
Kan inte annat än att hålla med, för det arbetssätt/tankesätt jag applicerat på mitt arbete är taget från en doktorsavhandling och min handledare önskar att jag fortsätter med detta arbete även på masternivå, vilket gör att det är omöjligt för mig att veta när jag är "klar" och har skrivit "nog"..På mitt universitet, inom mitt ämne ska en kandidatuppsats vara 30 sidor. Men det är okej med 25 och det är okej med 35. Det är ju jättesvårt om det inte finns ungefärliga riktlinjer, och blir svårt för examinator att bedöma korrekt om en lämnar in 30 och en annan 60. För att inte tala om att det blir mer jobb för examinator och opponent annars håller jag med om att det är innehållet och inte sidantalet som räknas, om man förhåller sig till en ram.