Personlig assistent. Så det får verkligen inte saknas folk, för kundens skull. Men jag tycker maken har ställt upp tillräckligt faktiskt.Vad jobbar han med?
@Hoarfrost Ja, och så ska de bjuda oss på en fancy middag också! Minst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Personlig assistent. Så det får verkligen inte saknas folk, för kundens skull. Men jag tycker maken har ställt upp tillräckligt faktiskt.Vad jobbar han med?
Då kan jag inte hjälpa!Personlig assistent. Så det får verkligen inte saknas folk, för kundens skull. Men jag tycker maken har ställt upp tillräckligt faktiskt.
@Hoarfrost Ja, och så ska de bjuda oss på en fancy middag också! Minst!
Blir så ovan vid doften från braskaminen först bara. Kom på mig själv igår med att undra vad det var som luktade . Var mycket mysigt att komma in utifrån i den sköna värmen från eldningen imorse .Det är alltid så skönt med första eldningen. Och precis lika skönt med sista (då är i alla fall vi ganska trötta på det)
Det där är typ jag varje gång mitt jobb hör av sig om vakanta pass på vardagar. De verkar vägra fatta att jag går i skolan på vardagar och föredrar att gå på mina föreläsningar (och har obligatoriska moment ganska ofta också för den delen) Kompenserar iofs med att i princip alltid kunna byta helger vid behov.
Tar en kort paus i bröllopsfixet (ja, inte mitt eget bröllop alltså, så snabba är vi inte!). Har flängt runt i princip non stop sedan jag slutade jobba vid 17 och är fortfarande inte klar. I början av veckan trodde jag att jag skulle hinna med ett träningspass ikväll och ett imorgon bitti - vet inte vem jag försökte lura där Jag har plockat upp sambons kilt från kemtvätten och släpat hem den (alltså fattar ni hur mycket en kiltutstyrsel väger?!), hämtat upp min klänning hos sömmerskan, hämtat ut brudens örhängen, levererat nämnda örhängen till bruden, filat fötterna, målat tånaglarna, målat mer naglar, jobbat på mitt tal, försökt få tag på floristen för att bestämma tid för upphämtning av blommor imorgon, varit hemma hos brudens blivande svärmor och hämtat upp en annan klänning... Pust! Har inte ens öppnat resväskan och börjat packa än, det står näst på listan över dagens uppgifter. Med lite bra musik och en skål svenskt godis borde det gå hyfsat smärtfritt!
Ja, jag älskar kilt! Kommer definitivt inte vara lika stilig som sambon, men jag tycker faktiskt det är lite kul att det är killarna som får glänsa lite extra vid sådana här tillfällen jämfört med alla gånger då deras enda alternativ är en halvtråkig kostym av något slag medan vi damer kan hitta på både det ena och det andraDet är nästan obligatoriskt med bild på sambon bröllopsfestfin i kilt alltså! Det är SÅ snyggt! (Svaret på den där ständiga frågan kan få fortsätta vara obesvarad. ) Du är säkert supersnygg du också!
Klar med allt som behövde göras och har slappat i soffan en stund med godis och en massa fin musik. Ska nu försöka sova lite, känner mig som ett barn på lillejulafton som bara vill att det ska bli imorgon! Har sett fram emot den här helgen i nästan ett år och är så in i bängen taggad på att ta in på ett skotskt slott i två nätter och se två av mina bästa kompisar gifta sig med varandra
Jösses vad det regnar, och kallt är det också. Premiär för eldande i kaminen för den här hösten
Jag eldade i kakelugnen igår för första gången på säsongen
Det är alltid så skönt med första eldningen. Och precis lika skönt med sista (då är i alla fall vi ganska trötta på det)
Här brassas det också på, dessvärre ej för första gången i år. Men mysigt är det! Saknas bara ett par raggiga irländska varghundar framför brasan, det är väl det man ska ha?!
Efter en snabb googling så är det i Finland en del av examen till antingen vakthavande maskinmästare eller vakthavande styrman. På webbplatsen synonymertill står det för vaktman = finlandssvensk benämning på väktare och vakt.Ehm? HR har ordnat i titlar och grejer och jag är numera tydligen "Vaktman"
Vad är en vaktman? Vad är mina arbetsuppgifter? Varför låter det som att jag borde få beställa en skottsäker väst på jobbets bekostnad?