Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde motivera mig till jobb men på något mystiskt vis ar jag 3 olika shoppingsidor uppe och flera varor i kundkorgarna.

Kommer jag slutföra någon? Troligtvis inte, borde jag slutföra någon ja egentligen en men den är tråkig.....

Jag svarade trevligt i telefon och men där tog det liksom stopp..

Tvångskelade med min hund som inte vart imponerad och helst bara ville sova vidare :rofl:
 
Tänk att man fortfarande ska behöva säga åt folk i affären att hålla avstånd 😡. Men åh sååå härligt att köpa nygräddadat bröd till helgen 🥰 (var ju i affären vid 9 när de öppnar) och när jag stod med den härligt varma påsen mot kinden en liten sekund började en kille prata engelska med mig för att få lite hjälp, kul att använda språket en smula när det är så sällan man gör det 😄. Nåja, nu har morfar fått hem mat, medicin och så ved intagen 🥰.
 
Senast ändrad:
Alltså är det så att jobbar man halvtid så ska man hela tiden ställa upp när heltidskollegor vill ha semester eller är sjuka
Det finns liksom en anledning till att jag jobbar halvtid och det är inte för att jag är lat det är för jag inte orkar mer på grund av värk och har ersättning från försäkringskassan och det vet min chef om
Ändå är det ständig press att ställa upp och jag drar inte fötterna efter mig när jag jobbar utan då ger jag allt men det duger fan i mig aldrig ändå trots att jag alltid har ställt upp Däremot är det helt ok att mina heltidskollegor drar fötterna efter sig och aldrig ställer upp slutar jobba en halvtimme innan passet är slut och gör ditt bästa för att fördriva tiden
Fan i helvete vad sur jag blev över denna passförfrågan och det värsta är att tackar jag nej så misstänker jag att det blir sura miner från chefen
 
Tar en kort paus i bröllopsfixet (ja, inte mitt eget bröllop alltså, så snabba är vi inte!). Har flängt runt i princip non stop sedan jag slutade jobba vid 17 och är fortfarande inte klar. I början av veckan trodde jag att jag skulle hinna med ett träningspass ikväll och ett imorgon bitti - vet inte vem jag försökte lura där :laugh: Jag har plockat upp sambons kilt från kemtvätten och släpat hem den (alltså fattar ni hur mycket en kiltutstyrsel väger?!), hämtat upp min klänning hos sömmerskan, hämtat ut brudens örhängen, levererat nämnda örhängen till bruden, filat fötterna, målat tånaglarna, målat mer naglar, jobbat på mitt tal, försökt få tag på floristen för att bestämma tid för upphämtning av blommor imorgon, varit hemma hos brudens blivande svärmor och hämtat upp en annan klänning... Pust! Har inte ens öppnat resväskan och börjat packa än, det står näst på listan över dagens uppgifter. Med lite bra musik och en skål svenskt godis borde det gå hyfsat smärtfritt!

Det är nästan obligatoriskt med bild på sambon bröllopsfestfin i kilt alltså! Det är SÅ snyggt! (Svaret på den där ständiga frågan kan få fortsätta vara obesvarad. :D ) Du är säkert supersnygg du också!
 
Det är nästan obligatoriskt med bild på sambon bröllopsfestfin i kilt alltså! Det är SÅ snyggt! (Svaret på den där ständiga frågan kan få fortsätta vara obesvarad. :D ) Du är säkert supersnygg du också!
Ja, jag älskar kilt! :love: Kommer definitivt inte vara lika stilig som sambon, men jag tycker faktiskt det är lite kul att det är killarna som får glänsa lite extra vid sådana här tillfällen jämfört med alla gånger då deras enda alternativ är en halvtråkig kostym av något slag medan vi damer kan hitta på både det ena och det andra ;)
 
Klar med allt som behövde göras och har slappat i soffan en stund med godis och en massa fin musik. Ska nu försöka sova lite, känner mig som ett barn på lillejulafton som bara vill att det ska bli imorgon! Har sett fram emot den här helgen i nästan ett år och är så in i bängen taggad på att ta in på ett skotskt slott i två nätter och se två av mina bästa kompisar gifta sig med varandra :love:

Nåja, vad är väl ett bröllop på ett skotskt slott...Det kan vara dötrist och tråkigt och alldeles, alldeles underbart!
 
I morse var det mörkt, kallt och regnade. Hate it!
Kollade FB och möttes av detta minne. Jag vill till sol och värme! 🥶
EA22628B-1D84-4B74-A3EF-2E2A8E86108C.jpeg
 
Jösses vad det regnar, och kallt är det också. Premiär för eldande i kaminen för den här hösten

Jag eldade i kakelugnen igår för första gången på säsongen :love:

Det är alltid så skönt med första eldningen. Och precis lika skönt med sista (då är i alla fall vi ganska trötta på det)

Här brassas det också på, dessvärre ej för första gången i år. Men mysigt är det! Saknas bara ett par raggiga irländska varghundar framför brasan, det är väl det man ska ha?!
 
Ehm? HR har ordnat i titlar och grejer och jag är numera tydligen "Vaktman" :confused:
Vad är en vaktman? Vad är mina arbetsuppgifter? Varför låter det som att jag borde få beställa en skottsäker väst på jobbets bekostnad? :rofl:
Efter en snabb googling så är det i Finland en del av examen till antingen vakthavande maskinmästare eller vakthavande styrman. På webbplatsen synonymertill står det för vaktman = finlandssvensk benämning på väktare och vakt.
Min slutledning, HR har noll koll på vad det betyder eller vad du gör.
 
Tydligen fel datum på min ansökan till försäkringskassan. Måste göra en ny. Går det? Nej. Får ringa handläggaren och be om hjälp. Kommer dröja till nästa år innan jag får några pengar.. Det känns nästan som om det inte är värt det. Det är inte direkt så jag kommer få nån vidare ersättning ändå.
 
Dör förkylningsdöden av all AC.
Kan inte andas och halsen är en krigszon.
(Krigzon? Wtf?)

Såg också till att avsluta semestern med en redig jävla manetbränna under sista doppet i havet. Fy SATAN vad ont det gör.

Vill mest hem och sova i 48h, men först en em/kväll i Paris (ska leta crêpes och baguette!), sedan hem imorn bitti. Via München 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 188
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 532
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp