Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter hemma i soffan. Gick till närmsta hundrastgården för ett tag sedan, satt på bänken där och gick hem igen. Hela kroppen känns mörbultad så det är verkligen bra att jag inte jobbar idag, det hade aldrig gått. Killen jag träffade jobbar bara halvdag idag, sedan ska han handla lite åt mig och så blir det en eftermiddag i soffan med lite spelande osv. Det blir nog bra.
 
Ringde till VC för att rådfråga angående mitt fästingbett som jag fick för typ två veckor sedan, som först såg ut att tagga ner men som nu fått någon... fyrkant runt sig? Det är inte jätteframträdande, men de bad mig ändå komma dit för att kolla på det i eftermiddag. Måttligt sugen på en potentiell antibiotikakur.
 
Najs!
Undra om jag kommer få ngn tredje? Vaccinerade mig ju redan i januari. Oklart hur länge skyddet håller
Jag tror att det är främst speciella riskgrupper som är aktuella nu i höst, vi andra får nog vänta till i vinter någon gång innan vi erbjuds skulle jag tro? Jag är nyvaccinerad, så jag kan tänka mig att det blir aktuellt för mig typ nästa sommar?
 
Sov ända till halv elva idag 🙈 Inte likt mig .. Jag brukar gå upp när klockan ringer men orkade inte kroppen sa nej så somnade om. Grabbarna Grus har fått sin lunch iaf och sen hörde jag ett ynkligt gnägg inne från lilla stallet. Maggan tala om att maten var slut 😂 Lilla skruttungen som faktiskt numera går på sin hov efter många om och men med mediciner och veterinärer.
 
Första veckan tillbaka efter semestern. Är såklart lite virrig och hade glömt nyckeln till omklädningsrummet. Så nu är jag på väg ut på jobb, ska vara utomhus. Jackan är i omklädningsrummet. Det är +7 grader utomhus :cautious: :laugh: tur att solen skiner!
Vi kan byta, vill inte ha äckelkvalmelvärmen vi har, ;P. Är det September ska det vara frisk härlig luft enligt mej :p
 
Kaffepaus på jobbet. Trött som en zombie idag också. I eftermiddag är det jag som går till apoteket och ber om något som kan hjälpa mig sova, för det här går inte längre. Trött på att vara trött. Nåja, jag är ändå på rätt bra humör idag tycker jag - det faktum att det är fredag och att jag hade ett bra träningspass igår hjälper definitivt. Så även det faktum att jag ska gå ut och dricka supercoola cocktails (alltså coola på riktigt - sådana de tänder eld på, där man får sin cosmopolitan serverad insluten i en isboll som man slår hål på med en liten hammare, och så vidare) efter jobbet. Det blir nog bra det här!
 
Vår sista hund lämnade oss för två år sen. En helt fantastisk dvärgscnhauzer, one of a kind. Jag trodde verkligen att det var vår sista hund. Och det har varit rätt skönt att inte vara bunden till hundens behov jämt. Men det man tror och det som blir är inte alltid samma sak. Nu ska vi hälsa på en uppfödare i oktober. Kanske blir hundägare igen alltså.

Men det är flera veckor kvar. Fredagen går i kompetensutvecklingens tecken. Just sett två föreläsningar om dataskyddsrättens källor. Kurslitteraturen har just anlänt till jobbets postrum så nu måste jag till kontoret vid första tillfälle.
 
Blev en sväng till ner till närbutiken och hämta via ombud från systembolaget; skönt med knappt folk inne samt att slippa gå in efter stallet när man typ stinker svett pga den onödiga värmen :cautious:.

Vi behöver äta ur frysen för att frosta av den och så säljer de GB styckglassar för 50%. Rimligt att ändå köpa med några :laugh::p. 4 dajmstrutar åt sambon och 2 solero exotic åt mig som jag fastnat för och två nyheter jag inte testat än; cornetto dragon och nån Magnum med dubbel Caramel :).
 
Okej. Det hade jag ingen aning om.
Förhoppningsvis kan chefen förstå att det är viktigt med vaccination (hen är lite komplicerad minst sagt)
Kanske för sent nu men i appen så har det droppat in nya tider. Jag såg en gång att det var en ledig tid samma dag men då väntade jag bara till nästa eller nästnästa dag så fanns det en bättre tid som jag kunde ta istället. Så det är inte alltid samma dag.
 
Fick just upp en varning på telefonen att det är risk för regn kl 14. Den är lite efter för det har regnat sedan 1 timme tillbaka :angel: :rofl:

2,5 timmar kvar! Precis ätit lunch, som vanligt gick lunchrasten väldigt fort :cautious: Ska spela lite Starstable efter jobbet, ev med bästis :D eller ja, det brukar mer bli prat, skratt och fnitter samtidigt som vi styr runt pållarna åt random håll, råkar ramla över nåt stup och liknande för vi är upptagna med att skratta typ :angel: Tur hästarna i spelet klarar allt :D Så jag fortsätter räkna ner arbetstimmarna :bump:
 
Men va fan, känner mig febrig och olustig plötsligt men har INTE feber, lixom öm i musklerna men tror det är anspänningen igår som släpper, känner ju igen det. Det är fan det värsta med ångestskiten. Man går och spänner sig och sen när man slappnar av tror man man är sjuk., Blir ju lätt hypokondrisk för mindre typ...Jaja.
 
Har sovit skräp på grund av både rygg och fruktansvärt ont i armen efter vaccinsprutan igår. Tvättat, tagit nytt passfoto med tejp i ansiktet, ätit en dålig ramen till lunch och ska nu försöka jobba veckans sista timmar med världens huvudvärk. Ska bli skönt med lite fredagskväll sen! 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp