Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tv-rum.

Fast badrummet ligger vägg i vägg när jag tänker efter. Fast borde inte väggen vara blöt om det är en läcka? Det är betongväggar med träpanel i källaren
Nej det är inte säkert att väggen ullevs som blöt ändå, är det panel på gägen så är det nog uppreglat så att panelen inte har kontakt med betongväggen så det inte märks på panelen och då rinner vattnet ner längs med betonväggen ner.
 
Valpen tyckte halv kl 6 var en bra tid att gå upp på idag. Försökte få henne att somna om men fick ge upp 😅

Nu sitter jag och fyller i skolgrejer för ungarna i familjens väggkalender och ska fylla i det i min egen också. Skriver matlista för kommande vecka också. Planeraren i mig är i farten :D
Ska skriva matlista här med 😊
 
Det där var nog det äckligaste jag läst medan jag käkar frukost. Någonsin. Har aldrig ätit surströmming och meddelar bestämt att jag inte tar saker som luktar så jävligt så nära min mun. Har känt doften och stannat där. Hur kommer man ens på tanken att blanda spadet till en drink?! 🤢 😂

Nej men orimligt. Ska erkänna att jag inte känt ngt direkt sug efter surströmming efter detta.
Jag tror att jag ville visa ungdomliga grannen att jag var en typ cool härdad norrlänning. Hon satt liksom i regnkläder och klöktes av lukten. Jag ba ”höhöhöhöhöhö vekling nu jag jag blanda en drink”.

Resten är ”historia”… 🤢
 
Jag är vid liv, vaken och ska dricka kaffe. Nu är det in i kaklet med måleriet, om det ens är övermålningsbart idag efter gårdagen. Känns tvek….

Messade även min polare och bara ”hur mår du, är du kanske lite sliten? Tänkte inför morgondagens roadtrip….”. Vet att hon klubbat i en vecka nu men risken är att hon är pepp som fan oavsett. Dagens ungdom 🙄🙄
 
Nej det är inte säkert att väggen ullevs som blöt ändå, är det panel på gägen så är det nog uppreglat så att panelen inte har kontakt med betongväggen så det inte märks på panelen och då rinner vattnet ner längs med betonväggen ner.

Hmm.. får undersöka närmare. Det borde inte få några rör där, men man vet aldrig. Känns ju inte bra om det är hål nånstans..
 
Nej men orimligt. Ska erkänna att jag inte känt ngt direkt sug efter surströmming efter detta.
Jag tror att jag ville visa ungdomliga grannen att jag var en typ cool härdad norrlänning. Hon satt liksom i regnkläder och klöktes av lukten. Jag ba ”höhöhöhöhöhö vekling nu jag jag blanda en drink”.

Resten är ”historia”… 🤢
Rätt kul att de på morgonen pratade om surströmmingens historia på Nyhetsmorgon 🙈🤣 Kom direkt och tänka på denna tråd!
 
Tv-rum.

Fast badrummet ligger vägg i vägg när jag tänker efter. Fast borde inte väggen vara blöt om det är en läcka? Det är betongväggar med träpanel i källaren
Vi hade en läcka från badrummet (duschen) i gamla huset. Det FORSADE längs med betongväggen i källaren nedanför. Men det blev ju bara blött när vi använde duschen. Sedan torkade det ju emellan varven. Kanske något sådant hos er också?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 103
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 874
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp