Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fan vad katten är billig just nu :cautious: Hon kommer in med en i högsta grad levande fågel och släpper den :mad: Eländet börjar givetvis flaxa runt och katten helt galen studsar efter. Nu alla fönster som går att öppna på nedervåningen öppna, en gardin borttagen och den nutida dinosaurien utflugen.

Kattrackan hade mage att jama surt åt mig när jag väl lyckats schasa ut fjäderbollen :meh:

Edit: Jag avskyr alltså fåglar, näst intill fobi.

Otacksamma matte! Här serverar Isis frukost på sängen och dessutom en liten jaktlektion eftersom du uppenbarligen är en urusel jägare som aldrig kommit hem från affären med levande fåglar att mumsa på. :D
 
Ätit frukost med särbo. Var han hjälpsam , nej! Då min katt spinner och tigger gott från bordet då är det viktigare att dom två kelar ihjäl varandra.

Tack och lov så var katten gått och lagt sig i sin korg för att sova nu

Jag får ju inte ha särbon i fred för min katt annars
 
Har åkt hem nu. Haft en mycket bra läkare på avdelningen som förstod mig och min situation helt. Så han tyckte det var okej att jag åkte hem när jag bad om det. Har ju riktigt bra stöd genom öppenvården och sånt, så känns rätt att åka hem istället för att vara kvar.
Det värsta kaoset har lagt sig nu.
 
Tentapluggar och spanar ut genom fönstret. De körde gödsel igår så jag har inte öppnat ifall den "ljuva doften" ligger kvar. För jag vet inte hur min hyresvärd bär sig åt; de kör gödsel strax innan regnet och sen kommer solen fram. Varje gång de kör, i alla år vi bott här. Så jag vet på förhand att det blir fint väder dagen efter de kört gödsel, men det går ju inte vara ute :yuck:
 
:angel:

1628679171264.webp
 
Jag och en kollega satt ute på lunchen, sol, blå himmel, 25 grader... Från ingenstans började det regna och 10 min senare är det fullt åskväder med blixtar, dunder och brak + att regnet vräker ner som tusan O_o och mina älsklingar är hemma ensamma, fast jag vet de klarar sig och har varandra så gillar de inte åska, stackarna :( 2 timmar kvar, sen ska jag skynda mig hem till dem :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 122
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 888
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp