Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
På lördag ska lilla hästen få börja skrittpromeneras två gånger/dag. Morgon och eftermiddag/kväll. Eftersom jag åker hemifrån vid kl 7:30 på vardagar så lär jag få promenera henne vid 5-tiden.... :nailbiting: Jag måste se till att vi har reflexer (inte för att det lär komma några bilar, men ändå), ficklampa/pannlampa och att bandaget kan täckas för fukt på något smidigt vis. Jag ser INTE fram emot detta..... :cautious: Men jag är såklart superglad för att prognosen är jättebra, och att vi får behålla henne ytterligare ett tag :) !
Vad har lilla hästen gjort?
 
Samlar kraft för att göra ett större ryck idag. Arbete i kulturgårdens trädgård, handla fika till lördag, och åka in på elaffären.
Behöver reka ifall jag hittar en vettig ny diskmaskin.Det GÅR INTE att leva utan. Jag hatar att handdiska.

Efter varje dag med nån aktivitet behöver jag vila en dag. Nu har jag haft något inbokat varje dag under mer än en vecka. Är skapligt slut. Trädgården är ett mörker. Huset ser ut som ett bombnedslag. Nåväl.Nästa vecka har jag ett sjukhusbesök på stora sjukhuset och ett sammanträde. Jag får ta igen det då.

Tur att alla saker jag gör är roliga! Om än ansträngande.
 
Vaken tidigt i mina mått mätt. Sovit dåligt pga tänkt på att jag måste typ måla om halva tavlan jag håller på med nu. Till och med drömt hur jag ska göra det. Just nu känns alternativet ”rolla över skiten” mer lockande.
MEN ska nedstiga från loftet för en kopp kaffe innan jag kickar igång dagen.
 
nej jag vet att man inte kan spara hur länge som helst men kan jag välja att ta av dagarna från 2016 eller tas det automatiskt från de nyaste först?
Hittade detta vid snabb googling:
"Årets betalda semesterdagar ska tas ut innan man tar ut sparad eller obetald semester. När årets betalda dagar är uttagna, tas de äldsta sparade dagarna ut först. Enligt semesterlagen kan semesterdagar som längst sparas i fem år, och ska tas ut som ledighet senast det femte året."
 
Hittade detta vid snabb googling:
"Årets betalda semesterdagar ska tas ut innan man tar ut sparad eller obetald semester. När årets betalda dagar är uttagna, tas de äldsta sparade dagarna ut först. Enligt semesterlagen kan semesterdagar som längst sparas i fem år, och ska tas ut som ledighet senast det femte året."
Tack :)
En kollega påstod att de nyaste tas först meeen hen har haft fel förr :angel:
 
Pratat med Mamma och hon sa åt mig att chilla 🤣 De värsta som kan hända är omtenta och ingen kommer piska på mig. Hahaha lilla mamma ❤️


Ska plugga en stund sedan stallet, Trulbert har fått vara ledig denna vecka när matte står upp till öronen i plugg men har ändå regnat mer eller mindre varje dag så han är smått otaggad på livet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
359
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp