Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Syrenerna har inte slagit ut här ännu. :( Men än är det inte försent för handduk!

Våran syrén har aldrig slagit ut i tid, så jag kompenserar med en lila handduk (och hoppas att det gills :p).

Här har handduken varit med idag :heart Att fixa syrén var inte ens att tänka på, de har precis fått knopp. Men handduken var lila iaf :up:
Jag har sett utslagen syrén här, men har ingen lust att försöka hitta någon vildväxande i vädret som är just nu
 
Hu så trött jag är, har iaf skrivit en journal på dagens hembesök.

Imorgon inte lika långt men tyngre samtal *2, behöver inte köra in till kontoret sen iaf, riskärendet har släppts ur fängelse = vi ska vara så lite på och i närheten av kontoret som möjligt tillsvidare. Så har tjänstebil i flera dygn, utan klistring 😎
 
Var ju så skönt med sol igår så det torkade upp fint vid grinden men idag är det lika jäkla slirigt igen 👎. Häst blev såklart inte superlycklig över att bli spolad försiktigt under magen men är man kolsvart så 🙄. Fick bli avsuttet idag med; en skön promenad och så fick pållan springa i linan också 😊. Soppa passar ju finfint i regnrusket men sambon var sugen på stuvade makaroner, nom nom 😋.
 
Räknar ner dagarna tills målarna är klara och jag kan börja leva normalt i min lägenhet igen. Prognos fredag. Sen ska jag tillbringa helgen med att sanera byggdamm och gräva ut klädkammaren. Det 12 kubikmeter stora rummet innehyser just nu drygt 60% av allt jag äger, minus större möbler.

Begriper inte hur folk kan leva åratal i halvrenoverade bostäder. Jag håller på att krevera efter 1,5 vecka :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 249
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 174
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp