Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Syrenerna har inte slagit ut här ännu. :( Men än är det inte försent för handduk!

Våran syrén har aldrig slagit ut i tid, så jag kompenserar med en lila handduk (och hoppas att det gills :p).

Här har handduken varit med idag :heart Att fixa syrén var inte ens att tänka på, de har precis fått knopp. Men handduken var lila iaf :up:
Jag har sett utslagen syrén här, men har ingen lust att försöka hitta någon vildväxande i vädret som är just nu

Hu så trött jag är, har iaf skrivit en journal på dagens hembesök.

Imorgon inte lika långt men tyngre samtal *2, behöver inte köra in till kontoret sen iaf, riskärendet har släppts ur fängelse = vi ska vara så lite på och i närheten av kontoret som möjligt tillsvidare. Så har tjänstebil i flera dygn, utan klistring 😎

Var ju så skönt med sol igår så det torkade upp fint vid grinden men idag är det lika jäkla slirigt igen 👎. Häst blev såklart inte superlycklig över att bli spolad försiktigt under magen men är man kolsvart så 🙄. Fick bli avsuttet idag med; en skön promenad och så fick pållan springa i linan också 😊. Soppa passar ju finfint i regnrusket men sambon var sugen på stuvade makaroner, nom nom 😋.

Räknar ner dagarna tills målarna är klara och jag kan börja leva normalt i min lägenhet igen. Prognos fredag. Sen ska jag tillbringa helgen med att sanera byggdamm och gräva ut klädkammaren. Det 12 kubikmeter stora rummet innehyser just nu drygt 60% av allt jag äger, minus större möbler.

Begriper inte hur folk kan leva åratal i halvrenoverade bostäder. Jag håller på att krevera efter 1,5 vecka :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 467
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 815
Senast: Glimra
·
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023