25:e hade onekligen varit roligare om det bara var lönen som skulle betalas då, och inte en massa räkningar.
Men här firar jag ändå att detta är första kvartalet sedan väldigt länge som det INTE rasar in en - med tiden allt större - CSN-räkning, så jag är smått upprymd över att betala den i jämförelse lilla räkningsdel som är kvar. Det är fortfarande nästan svårt att fatta att nu kommer det
aldrig mera några CSN-fakturor. Å andra sidan så kommer snart årets knockoutmånad december med gårdsförsäkring och ränta och kvartalsamorteringar och lite annat på ett bräde, den är inte att leka med.
Men, dessförinnan ska jag även betala in en ganska stor, men samtidigt kanske den mest "värda" och roligaste faktura man kan betala: nämligen den på ett - redan älskat - svart och alldeles bedårande hingstföl, sex månader gammal i dagarna. (han är dock inte ett "Black Friday"-köp) Längtar ihjäl mig tills han är stor nog att flytta hit, både så min snälla, fina hästkompis får en trygghet i en ny och långvarig killkompis att ta hand om och busa och leka med, och att vi får börja lära känna varandra riktigt och bygga upp det där speciella bandet och förhoppningsvis förtroendet tills det är dags att börja skolningen.
Så för min del verkar detta, i övrigt färglösa och i delar bara sorgliga och ledsamma, år nu ändå få sluta med glädje och förhoppningar på framtiden.