Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Luftfuktare är ultimata hjälpen mot torrhosta. Underbart att ställa bred om vid sängens huvudända då man ska sova. För att faktiskt kunna sova lite.
Hett tips om någon kan köpa åt dig om du inte kan åka själv.

Krya!
Ja, i en torr lägenhet hade jag haft luftfuktare...men i vårt hus jobbar vi på att minska fukten (visserligen främst på vinden), så jag nöjer mig med lökvatten, kuddhög och öppet fönster. Idag har slemmet börjat lossna lite, så det går åt rätt håll.

Tack ändå!
 
Eftersom dottern ändå går upp själv och fixar frukost så tog jag lite sovmorgon :D
Gick upp tio minuter innan hon skulle gå till skolan så jag kunde säga hej då och ses på söndag :)
Nu ska jag till stallet och därefter till gymmet. Efter lunch kommer 26-åringen hit så får vi se vad vi hittar på :)
 
Möte där chefen var med, en kvart in var jag så stressad att jag skakade. Ursäktade mig, hämtade vatten och tog maxdos muskelavslappnande bara för att kunna genomföra mötet. 🤦‍♀️
Måste försöka gå till botten med hur jag ska hantera mina känslor när hen är med. :cautious:
Det bästa vore att inte ha något med stället att göra, men jag förstår att det inte är så jäkla lätt att hitta ett nytt jobb. :(
 
Sovit uselt. Magen krånglar igen. Jag har nog ätit för mycket värktabletter. Så det är pest eller kolera. Smärta eller magen.

Tog äntligen tag i att boka en läkartid för mitt knä. Har inget större hopp om hjälp men jag måste ju prova.

Dottern kom med 4 jättekassar med tvätt. Både hennes tvättmaskin och tumlare är trasiga. Oklart om det lönar sig att reparera. Hon har i vilket fall inga pengar så problemet hamnar på mitt bord.

Hon har äntligen börjat övingsköra och varje lektion kostar 50€ så pengarna går dit just nu. Jag andades att pappan ju skulle kunna sponsra en del men det var visst omöjligt. Han är höginkomsttagare så det handlar vara om viljan för hans del.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 808
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp