Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
🥰
Nej, jag satte inte katten där, han har också lärt sig att stubbar betyder godis. :angel: :D

249859360_395805555358353_6283351566349360508_n.jpg
 
Har precis köpt skor! Jag har haft två par likadana förut, men slitit ut dem totalt eftersom de var ungefär de bekvämaste jag haft. Nu var det rejäl rea på skorna :D Är glad att det är en modell som verkar tillverkas i "all evighet" så att jag kan köpa fler. Det enda de ändrat är färgen. Mina första var lila, sedan blev det ett par svarta, nu är de blå... :)
 
Har helt sinnessjuk halsbränna. Aldrig haft förut så jag fattade ingenting först :cautious:

Är lite hungrig men man kanske inte ska äta, då kanske det blir värre?
Ät men ta mat som är snäll mot magen :) stekt, friterat, starkt kryddat är bra undvika då. Fil eller yoghurt brukar kännas skönt för halsen. Omelett, mos med köttbullar, fisk och liknande brukar jag äta när halsbränna dyker upp.
 
Jag fastnade i min bok så har inte ätit middag än, är nog dags få i mig något :o men så bra den är :love: Tror jag måste iväg och köpa resten av hennes böcker som utspelar sig i Cornwall, såg det fanns fler titlar :angel:

Nu dags att äta iaf, har kvar lite kyckling från igår som tur är. Sen ska jag nog se på Netflix och spara resten av boken till imorgon.
 
Ät men ta mat som är snäll mot magen :) stekt, friterat, starkt kryddat är bra undvika då. Fil eller yoghurt brukar kännas skönt för halsen. Omelett, mos med köttbullar, fisk och liknande brukar jag äta när halsbränna dyker upp.

Det snarare hjälper att äta. Nåt snällt då. Halsbränna beror ju oftast på för mkt magsyra så om man äter får magsyran nåt att jobba med.
Tack! Jag åt lite yoghurt (det var himla svårt att svälja, trodde halsbränna bara var att det brände i halsen :D)
Nu ska jag försöka äta en macka, för det har lugnat sig lite :up:
 
Tack! Jag åt lite yoghurt (det var himla svårt att svälja, trodde halsbränna bara var att det brände i halsen :D)
Nu ska jag försöka äta en macka, för det har lugnat sig lite :up:
Första gången jag hade riktig halsbränna trodde jag att jag hade fått en hjärtinfarkt
Hade så ont och svårt att svälja mm.
Fyttirackarn alltså
Sen dess har jag oftast omeprazol och novalucol hemma
 
Hundarna's sovplatser runt huset far nu sina overdrag tvattade och nya har gjorts i ordning for att laggas ut ... MEN forst sa det till ett hundbad :sneaky: ... sa fort jag "ids". Just nu sitter jag har medan Tate ligger bakom mig och ater ett paron. Eller rattare sagt, han har gnagt lite pa paronet, sedan bar han det med sig och lagger det pa olika stallen runt huset. Ungefar som om han provar var det passar bast. 🙄 Det kommer att fa ligga dar han nu valjer att lamna det och han gar och tittat till det med jamna mellan rum. Gnager till lite och kanske flyttar det en bit, men nu har han atit klart pa det paronet. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp