Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommit hem efter en kort sväng på stan och mataffären, så nu blir det vila. Jag kan ha råkat gå in på bokhandeln och där mött en bok som krävde att få följa med hem, fast jag egentligen inte ska köpa fler böcker förrän jag läst ut de jag har :angel: men den verkar som helt min stil, Flytten till Cornwall heter den. Så ska spendera dagen med att drömma mig bort till den engelska landsbygden :love:
 
Jag trodde aldrig jag skulle säga det här, men jag vill åka till IKEA. Två mattor behöver bytas ut, de är riktiga pälsmagneter, och IKEA hade några som kanske skulle passa.
Jag köpte IKEA:s Stoense till vardagsrummet, rekommenderar den! Drar inte åt sig så mycket päls och lätt att dammsuga ur. Beige matta och svartvita katter :)
 
Jag köpte IKEA:s Stoense till vardagsrummet, rekommenderar den! Drar inte åt sig så mycket päls och lätt att dammsuga ur. Beige matta och svartvita katter :)
Tack, men jag vill nog ha slätvävd tror jag. Är lugg på de vi har nu ("äkta mattor", som låg här när vi flyttade in. Gräsliga!) så jag har väl blivit lite avskräckt. Fast det är klart, katterna lär väl tycka att slätvävd är som en gigantisk klösmatta :cautious:
 
Vilken njutning det var att få gå ut i skogen med närmare 5 kg mindre vätska i kroppen än i början av veckan. Benen var lättare att flytta :D

Fick skärpa mig och gå hem efter halvannan timme. Vet ju att jag kommer att vara trött efteråt. Och naturligtvis kom det med en påse svamp hem ;)
 
Tack, men jag vill nog ha slätvävd tror jag. Är lugg på de vi har nu ("äkta mattor", som låg här när vi flyttade in. Gräsliga!) så jag har väl blivit lite avskräckt. Fast det är klart, katterna lär väl tycka att slätvävd är som en gigantisk klösmatta :cautious:
Risken finns, min ena älskar klösa på slätvävda mattor så har knappt någon här :meh: Tror inte hon fattat det är möjligt klösa på den med lugg ännu 😅

Håller tummen dina katter låter bli dem och att du hittar några du gillar :)
 
Fick en kompis på promenaden
 

Bifogade filer

  • 20211030_141620.jpg
    20211030_141620.jpg
    584,8 KB · Visningar: 33
Stackars min höger tumme 😂. Igår kväll lyckades jag få in två tandpetare lite granna in. Idag diskade jag grillpinnarna efter minnesgrillen och stack/skar en reva (lite rostigt med) jaja bra att stelkrampsvaccinet bara är 1,5 år när man är lite klantig 😅😆. Mysig minnesgrill i skogsbacken för sambons farfar som fig för 40 år sedan i dagarna 💞. Grillade korv och nöt-samt älgkött och så saffransbullar med vanilj, mumsigt! :d .
 
Har varit ute med djuren i nästan fyra timmar. Solen tittade fram och det var underbart - fy farao vad jag behövde en ledig dag. Det känns som helt rätt beslut att prata med chefen om att gå ned i arbetstid medan jag letar nytt jobb, jag satt en stund på en blöt stubbe och bara bölade över att få vara ute i dagsljus och njuta med katt och hund. :o :love:
Tror jag fick några riktigt fina bilder också. Våfflan älskar sin kisse när vi är ute.
 
Precis skrapat en trisslott och vunnit 300 kronor. Är mer än jag brukar vinna så det var ju trevligt kan man ju iallafall göra något vettig för som varsin lunch eller liknande. Vi brukar köpa varsin lott efter lön varje månad och en del har vi vunnit tidigare men inte så mycket som idag. :bump::banana: Var lite kul efter en ganska kass vecka där jag varit sjuk störrre delen av veckan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp